OPEL Kadett C 2.0 Rallye, reparation efter dikesvisit
Jobbar vidare på att montera ihop bilen. Lacken är polerad efter det dåliga lackjobbet som tog nästan 6 månader. Läs sida 5-8 och kommentera gärna. Rullgrus i en sväng resulterade i en liten dikesvisit hösten 2015, i slutet på... Visa mer
Mycket lovande & seriös projekt tråd, roligt att se en kadett som får lite kärlek Har en själv men tyvärr av fel modell d.v.s grävligsdriften hade hunnit infinna sig när tyskarna smidde ihop min bil. Prem lagd!
Mycket lovande & seriös projekt tråd, roligt att se en kadett som får lite kärlek Har en själv men tyvärr av fel modell d.v.s grävligsdriften hade hunnit infinna sig när tyskarna smidde ihop min bil. Prem lagd!
Tackar så mycket, åkte på en jäkla förkylning så det blev tvärstopp. Hoppas kunna återuppta jobbet i helgen.
Sådär nu har man lagat nästan all rost som jag hittade under det svarta klegget Det är bara batteri hörnet kvar att fixa. Eftersom batteriet numera sitter i skuffen så kommer jag att ta bort fästena i motorrumet för batteriet
Otäckt med olyckor! Klarade ni er oskadda eller fick ni er nå att minnas händelsen från?
Kul att du fixar upp den i alla fall! Riktigt cool kärra ^^
Allt hände blixtsnabbt så man han inte bli rädd Fick sladd i en 90 graders korsning ute på landet, låg rullgrus mitt i svängen, tredje returen gick inte att häva utan färden gick ned i ett två meter djupt dike där vi först träffade en betongbrunn med vänstersidan som gjorde att vi studsade upp sedan landade vi på höger nosen i dikeskanten och studsade upp en gång till så att vi nästan slog runt i sidled tror vi rollade nästan 90 grader...... Vi hade i alla fall en hel del tur, missade en telefonstolpe med ca 15 meter och vi landande på alla fyra hjul...
Minnesbetan är väl att man inte är lika duktig att köra som man tror
Lärdommen är väl kanske inte att man inte är så bra på att köra men att man inte kan ha kontroll över vad som händer med väglaget, man måste ha plats för överraskningar det glömmer många!
Idag så fick Kadetten komma ut i solskenet för en liten tvätt av undersidan detta för att få bort de sista resterna av underredsmassan som skvätte tillbaka vid isblästringen, det blev som en väldigt tunn fetthinna under bilen. Men med lite avfettning och högtryckstvätten så blev det rent och fettfritt . Nu är det snart dags för några lager Epoxigrund och tröskelskyddsmassa i skärmarna innan färgen skall på under.
Japp, Under bilen blir det RAL kod 1026 (Hex #FFFF00) Motorrummet, bagagerummet och inuti får RAL kod 9010 (Hex #FFFFFF)
1026, är det lika med det gula som är original på bilens nederdel? Samma fråga om det vita då
Helt rätt val om du frågar mig iaf.
Bilen är inte lackad i original kulör utan i det man i slutet på 80:talet kallade obruten Gul och obruten Vit vilket idag borde motsvara RAL 1026 och RAL 9010. Skall ta med framskärmen till lackeraren på onsdag och få färgerna uppmätta
Japp, Under bilen blir det RAL kod 1026 (Hex #FFFF00) Motorrummet, bagagerummet och inuti får RAL kod 9010 (Hex #FFFFFF)
1026, är det lika med det gula som är original på bilens nederdel? Samma fråga om det vita då
Helt rätt val om du frågar mig iaf.
Bilen är inte lackad i original kulör utan i det man i slutet på 80:talet kallade obruten Gul och obruten Vit vilket idag borde motsvara RAL 1026 och RAL 9010. Skall ta med framskärmen till lackeraren på onsdag och få färgerna uppmätta
Okey, bra kommer det att bli. Behåller du gul bakaxel/framvagn eller tar du det senare?
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .