Project Binky följer jag med spänning, men de puttar i en 4WD Toyota Celica turbomotor på 200hk. De bygger om väldigt mycket och tillverkar en del nytt. Jag å andra sidan lägger krutet på Swift-konvertering men sedan är det ganska same same sett till Mini. Jag nöjer mig med 105hk femväxlad Swift-framhjulsdrift. Än så länge.
Glädjande nog finns det en del andra videos på Youtube som hjälper till en del, däribland de som visar ordningen på hjullagerkomponenterna, hur man monterar skivbromsar samt bur (även om det blir fel ibland).
Hjullager,
https://youtu.be/sTQYPJ7dICIMontera skivbromsar av Classic Mini DIY (prenumerera på denna kanal, riktigt bra),
https://youtu.be/oLnissL0pb8Montera bur,
https://youtu.be/2vz3WD9CG0UIgår blev det mer rostlagning och svetsning, primerspray i motorrummet, färdigmontering av bromsoken samt provmontering av nya framvagnen i de gamla fästena. Innerskärmar och motorrummets nedre del fick sig en genomkörare av stålborsttrissa på borrmaskin.
I nästa steg blir det...
- karosserikittning
- rostskyddsmålning av innergolv
- Tectyl i nedre del av motorrummet
- vända bilen på sidan och vinyllacka innertaket
- lacka interiören
Kort därefter lär det bli hög tid att...
- montera framvagnen på nytt
- montera däck för att sedan
- passa in plåtfronten på nytt, dvs bygga flipfrontgångjärn och även göra det möjligt att haka av hela fronten
- snabbfästen ska också monteras på panelen intill dörrarna
• • •
TRANSLATION • • •
Answer to post: Following. There's a certain resemblance to the Binky project I've been watching on YouTube.
I'm eagerly following Project Binky, where they're dropping a 4WD Toyota Celica turbo engine with 200hp. They're modifying a lot and manufacturing some new parts. On the other hand, I'm focusing on the Swift conversion but keeping it relatively similar to a classic Mini. I'm content with a 105hp five-speed Swift front-wheel drive, at least for now.
Fortunately, there are some helpful videos on YouTube, including ones showing the wheel bearing components, how to mount disc brakes, and the installation of a roll cage (even if they occasionally make mistakes).
Wheel bearings:
https://youtu.be/sTQYPJ7dICIMounting disc brakes by Classic Mini DIY (subscribe to this channel, very good):
https://youtu.be/oLnissL0pb8Installing a roll cage:
https://youtu.be/2vz3WD9CG0UYesterday involved more rust repair and welding, primer spray in the engine bay, complete assembly of the brake calipers, and a test fitting of the new front suspension in the old mounts. Inner fenders and the lower part of the engine bay were wire-brushed with a drill-mounted wire brush.
In the next steps...- Body filler application.
- Rust-proof painting of the inner floor.
- Tectyl application in the lower part of the engine bay.
- Flip the car on its side and vinyl coat the inner roof.
- Paint the interior.
- Shortly after, it will probably be high time to...
Reassemble the front suspension.- Install tires and then
- Fit the metal front again, building flipfront hinges and making it possible to detach the entire front.
- Quick-release fasteners should also be mounted on the panel next to the doors.