Nissan s14 ny importerad (rullande projekt, gata/bana)

Rullande projekt som i sin tid ska bli sommarbil/banbil för att gå fort runt bana, inte på tvären!
  • 49 Följare
  • 16 858 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 mars 2017
Breding
3 september 2016 · 37 Inlägg

Ja vart är vi nu? vad har hänt?

Lite av vad som hänt!
Har passat på att kontrollmäta allt möjligt för att förhoppningsvis få det så sprängsäkert som möjligt, kanske är lite väl petig bitvis. Men säkra före det osäkra smile
Här är lite mätning av kolvspel
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-f549851fd2a4dd3f4c422bacc132ebe9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-2bdb4d25c4603dbe69d267ed3c00353e.jpg

Sedan har vi såklart varit noga med kolvringsspel. Så här gör du för att lätt mäta rätt spel!

Tips: Ta en kolv och kläm på en kolvring i översta spåret, stoppa ned ringen du vill mäta i loppet och tryck ned kolv upp och ned i loppet och låt ringen agera som ett stopp, då ligger ringen du ska mäta helt spikrakt.
Vi la kolvringsspel på 0.7mm och oljeringarna på 0.35mm.
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-4a3414b9f4296ac951bda8d1447247e8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-14979ce030761b69accbe2317162a9fc.jpg

Bottendelen är i princip komplett nu, lite småpill på utsidan kvar bara.
Det som är aktuellt är toppen, och ja där är det mycket som måste bli rätt!

Som sagt så har ju ventilsätena blivit mira-frästa. Ett problem som kan uppstå blir ju att sätena sitter längre upp, du får längre uppstick på ventilskaft i toppen. Så vad kan detta bringa för problem?
Jo det kan bli så illa att de hydrauliska lyftarna bottnar som resulterar med att du inte får spel mellan vipparm och kamaxel!
Sedan har vi ett till "dilemma" då dessa vipparmar ligger på 3 punkter, dvs. lyftare och två ventilskaft så är det noga med höjden på ventilskaften/shimsen däremellan för att knocken på kamaxeln ej ska trycka snett på lyftare vid början och slut av lyft!

Idag så har vi laborerat med just de här frågorna ovan. Vi slängde i ventiler och fjädrar då vi är färdig med portning och inslipning av säten och började kontrollmäta!

Ingen precisionsmätning utan bara för att få ett hum och ungefär vart vi ligger till.
Fråga nummer ett: ligger ventilskaften tillräckligt lågt för att inte hydraullyftarna inte ska bottna?
Fråga nummer två: hur mycket skiljer ventilskaftens höjd emot varandra?
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-e5526a621a655bbdc0b933327878971b.jpg
Vi tömde lyftarna så vi kunde montera i maximalt ihoptryckt läge, la på kamaxel och mätte spel med indikatorklocka.
Detta var vårat "ungefär" resultat
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-fe85d4a16b88ba1262d001c845f09b35.jpg
Och som ni ser så duger inte detta, där det står 0 så är tryckaren bottnad och resultat av det är att vipparm kommer ligga konstant mot kamaxel/ventil kommer att vara öppen!!!

Så vad gör vi nu? Vi måste till en början tillverka något slags verktyg för att kunna mäta höjd av ventilskaften.
Ritning på detta
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-b6b094e7745abb5d0c310a557197d558.jpg
Indikatorklocka fästs på "pinnen" och andra änden stoppas ned i tryckar hålet.

Så det som ska göras nu är alltså att mäta höjd på alla ventilskaft, skriva mellanskillnader och med hjälp av våran snabbmätning lista ut hur mycket vi ska slipa på varje ventilskaft för att både få vipparmen att hamna ett läge där hydraullyftaren kan arbeta och att ventilskaften ligger på samma höjd så att vipparmen ligger parallellt med kamaxel!

Har dragit som slutsats att tolerans på höjdskillnad mellan ventilskaft är 0.0125mm då shims finns i storleksordning 0.025mm. Men ska naturligtvis försöka att landa på noll smile

Har varit svårt att hitta information om tolerans och hur man ska mäta detta men sätter man sig ned och klurar så brukar det lösa sig!

Senast redigerat av Breding (3 september 2016)

Nissan 350z HR GT "Blackbird" (2007)
Breding
3 september 2016 · 37 Inlägg

Har haft en vän som medhjälp under de senaste dagarna som fotat lite med systemkamera, fick nyss tag på lite av dom bilderna så här kommer lite mer som hänt! smile

Nya packboxarna. Bra val av företagsnamn där!
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-34e233abbb68ca6799e8dc39736256e2.jpg


Lite storleksuppgradering på oljetråg
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-1b49b5fb97d3a2bd07ebaf020a8c09cb.jpg


Fick lite tur med vädret de senaste dagarna så man kunde hålla på ute, skönt! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-6c7d72510b1f0a512a77d38c53284fe0.jpg


Upptäckte även att det redan var back-cut slipar orginal på dessa insugsventiler.
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-372c63bd5d5b1063f53d78af9d1392fa.jpg

Portningsprocess, insugs kanaler som syns på bilden. Som ni ser så är det i princip orört inuti, endast tagit gjutskägg inuti kanalen i princip, det mesta arbetet är lagt precis innan och precis efter säte.https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-e34ca3e18eb1449626da777a75a281a1.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-6be804c8a0f68437460dd36c9212877c.jpg

En av detaljerna som är gjord ser ni nedan, beundra min skicklighet i Paint
Längs det röda strecket som röd pil pekar emot, där är det en liten mjuk kant som luften måste kliva över, det som händer då är att man på låga ventillyft tvingar lite extra luft ut på ovansida av ventilen (gröna pilar) och där är väggarna lite urtagen. Man får ha i bakhuvudet att ventilen inte bara brukas på fullt lyft, det tar en stund dit! https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-bc351c2c8f773870134dd2ceefc4fc5f.jpg

Jag har även hämtat styrenhet som ska slängas på sen, det blev Maxxecu som är lite omgjord av Maxxtuning för att kunna köra dubbla spridare, då jag ej har lust att dra elen själv! smile https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-cea708211a70ac4e13647b8bb7116bcc.jpg

Nissan 350z HR GT "Blackbird" (2007)
Stol3n_Identity så äre!
4 september 2016 · 872 Inlägg

det kommer bli en monster motor! coolt som fan smile preem lägges!

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
Breding
4 september 2016 · 37 Inlägg

Tanken är att det ska bli ett monster! smile

Så här blev resultatet av verktyget som vi ska mäta ventilskaftens höjd med!
Måtten på verktyget är rakt av kopia av en ventil tryckare men skaft för indikatorklocka.
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-43b236f88e2153e848eb12be282a8508.jpg

och så här mäter man, simpelt och smidigt! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-59c23112ade9136682fd960dc4933201.jpg

Men nu bär det av emot Norge igen för ytterligare två veckors arbete!

Nissan 350z HR GT "Blackbird" (2007)
Breding
17 september 2016 · 37 Inlägg

Kom hem till Sverige igår och åkte nyss och hämtade ut den nya kopplingen på posten! smile
En två skivig Quarter Master, som ska hänga med till 845nm
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-c61c43e5b1d2ddb33be217876ed26d52.jpg

Senast redigerat av Breding (17 september 2016)

Nissan 350z HR GT "Blackbird" (2007)
Breding
19 september 2016 · 37 Inlägg

Igår blev det inslipning av ventilskaft, en lång process som kräver precision.
vi fick tag på en ventil slip maskin som vi fick låna så det var bara att köra igång.
Mätverktyget vi gjorde har funkar otroligt bra (i princip ett måste), rekommenderar det till alla som ska pilla med sr20 topp.
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-da4b7eaed59efb790d0800163006d711.jpg
Vissa ventilskaft fick vi ta ner nästan 1mm för att få ventil tryckaren att hamna i rätt läge där den kan arbeta.
Det krävde även extrem precision, vi slipade skaften med slipen så vi hamnade inom ca 0.03mm och den sista biten justera vi med shims!
Vi fick även tänka på att ventilerna ändrade längd precis vid slipning då de blev varma, detta gjorde att ventilerna blev runt 0.03mm längre under värme. Men resultatet är jag sjukt nöjd med, lyckades få alla ventiler inom 0.01mm höjdskillnad efter shimsning så nu borde man ligga på den säkra sidan.

Vi hade även tur med vädret och kunde hålla till utomhus!
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-44ae3e18762b8e2f41086117a934d327.jpg
Så ja nu så är toppen färdig, den ska bara dras.
Ska även tillägga att det blev cometic stålpackning och squish måttet har vi lagt på 0.95mm (brukar säga att det flexar 0.1mm per 1000 varv så borde inte vara några problem att varva lite smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-179cbc5aef6387555b0cbf5728c1188c.jpg
Men nu så blir det lite arbete med svänghjul och koppling, fördelen med en 2-skivig koppling är att dom är små så finns mycket vikt att ta bort på svänghjulet och få ner rotationsmassan markant!
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-6f2ea81de5332e85d641c986372ce08f.jpg
som ni ser så är det lite att svarva bort wink
Återkommer.

Senast redigerat av Breding (19 september 2016)

Nissan 350z HR GT "Blackbird" (2007)
Breding
19 september 2016 · 37 Inlägg

Nu är det enda som återstår på svänghjul att borra hål för tryckplatta och ska iväg och balansera i veckan. Stod många timmar i svarven och det försvann en hel del material. I princip så mycket man kan ta av ett orginal svänghjul.
Vikt innan på svänghjul ca 9kg och vi landade på 5.2kg, vilket är riktigt bra och det finns ingen massa kvar längst ut på svänghjulet så kommer inte bli mycket kinetisk energi smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-a99cf674119d60acd3330b8b1553501d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-070b3e3cf699f9be16898622d8348191.jpg
Hade även lite funderingar på inspänning av tryckplatta, var lite otydligt tyckte jag på litteraturen  som följde med kopplingen så det blev en tur i pressen för att få se vart solfjädern arbetar som bäst!
Med samma resultat som stod i tillhörande papper, 2.54mm (0.1")  inspänning. Man kan aldrig vara för säker smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-37e4f842afe8b1833eb383e148c3631c.jpg

Senast redigerat av Breding (19 september 2016)

Nissan 350z HR GT "Blackbird" (2007)
Breding
20 september 2016 · 37 Inlägg

Borrade färdigt i svänghjulet idag och det blev skitbra! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-19ec9c91e4c0f77a9baebeafc7cd3bd3.jpghttps://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-0cd9f59232a5b74c4ae9a16f4c641fee.jpg
Tryckte även tillbaka startkransen inför balansering, det görs superlätt om man slänger kransen i ungen i några minuter så trillar den bara dit smile
Imorgon så åker svänghjul på balansering, sen är det bara lite pyssel med urtrampnings lagret men det blir senare.
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-0a59961f86c8452f425534dcfdf5784c.jpg
Har även pysslat en hel del med insuget idag, svetsade ihop en borrjigg och borrade hål för den andra spridar raden och det blev riktigt bra. Bilder på insuget kommer framöver smile

Senast redigerat av Breding (20 september 2016)

Nissan 350z HR GT "Blackbird" (2007)
jenstornqvist
20 september 2016 · 108 Inlägg

Riktigt kul att se allt precisionsarbete du gör, ska bli kul se en startvideo på detta smile

Breding
21 september 2016 · 37 Inlägg

jenstornqvist skrev:
Riktigt kul att se allt precisionsarbete du gör, ska bli kul se en startvideo på detta smile

Jag hoppas kunna starta upp innan vintern, men vi får se! smile

Nissan 350z HR GT "Blackbird" (2007)
Breding
21 september 2016 · 37 Inlägg

Lite pyssel även idag. Till en början så snygga vi till svetsarna i insuget lite!
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-514a8b56e08b2c18964cfaf64b62ee39.jpghttps://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-ff9e4a2ebf06d54d405260b407923f29.jpghttps://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-074b1e79b3599c15f7c79c14c6513ceb.jpg
Stötte på litet problem med nya fuel railen, delphi spridarnas munstycken var runt 9.2mm medans inre hålen i railen var endast 8.8 eller något sådant så fick borra upp till 10mm. Vill inte att spridarna ska stå stumt utan de ska hänga mellan två gummiringar och kunna röra sig lite smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-e1c6038fd79d92e1c81ad164083c8281.jpg
Så här blir det för spridar rad nummer två!
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-b12866b89301cbe6153820ac6110056f.jpg
Snug fit!
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-4e262fb97b86c896d010d2423da441cb.jpg
Och sedan har vi vinkeln som nya spridarna hamnar i, helt jävla perfekt om jag får säga det själv! smile https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-763ae623c012ac18c633f142dc900e5a.jpg
I den nya spridar raden så kommer det sitta 550cc Delphi spridare och i orginal raden så kommer det sitta 555cc spridare från Nismo.

Senast redigerat av Breding (21 september 2016)

Nissan 350z HR GT "Blackbird" (2007)
JossanB
21 september 2016 · 497 Inlägg

Ooo, du tog mina gamla spridare tongue

Senast redigerat av JossanB (21 september 2016)

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981
Breding
22 september 2016 · 37 Inlägg

Idag var det full rulle igen, fram och tillbaka mellan olika butiker för att inhandla småsaker som behövts.
Började med att snygga till runt svetsarna, men inte allt för mycket!
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-c6558a6d6ec134d322b7addd7872d71c.jpg
Så här ser det ut med nya spridar raden inifrån https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-ff3e93086984e91e9832a3ffa974a45f.jpg
Sedan blev det lite pyssel med att bygga några slags stag till fuel railen men det löste sig med 12mm aluminium rör och lite borrning och gärning! Sitter m6 pinnar mellan aluminium stängerna och fuel railen och m6 skruv på andra sidan med nedsänkt skalle.
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-32aca7bc3766f1c210f74768b784b8ab.jpg
Passade även på att inhandla några AN-kopplingar, blev lite besviken över att dom inte hade dessa i helt svart!
Men iaf så blev det resultatet bra, och väldigt fint dessutom! Synd bara att ingen någonsin kommer se det förutom på bild wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-cd72638162b427edce6cf387c9125933.jpg

Senast redigerat av Breding (22 september 2016)

Nissan 350z HR GT "Blackbird" (2007)
Breding
25 september 2016 · 37 Inlägg

Idag så blev det lite garage tid, till en början så blev det att kolla vad det fanns för frigång mellan kolv och ventil.
Detta görs med ett tunt lager lera/play-doh eller dylikt, och sedan ett litet lager olja ovanpå leran för att det inte ska kladda fast i ventilerna.
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-ea07b8f7d1ead65a2a20c3f526a54ac2.jpg
Sedan slängde jag på toppen (med org packning då jag inte vill dra med stål packningen), i med kamaxlar och dra sedan runt motorn, riv sedan och kolla avmärkningarna i leran.
Jag tog i rätt så rejält och överlappade en hel del för att vara på säkra sidan utan märke i leran(ca 5-7mm tjock lera) Duktig frigång på dessa motorer.
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-c95e255737907ec53bd97d051df1329d.jpg
Efter detta så drogs toppen med med stål packningen med 30-60-90-125nm och slängde i kammarna igen.
Så ja nu sitter toppen på plats med kamaxlarna i, börjar lika något nu!
Passade även på att plocka nya fuel railen med tillhörande detaljer och lock-tighta. Jag försöker vara lite extra noggrann när det detaljer tillhörande bränslesystemet, vill gärna undvika brand!
Inte så länge kvar nu innan man faktiskt kan sänka tillbaka motorn i bilen, sjukt taggad! smile

Senast redigerat av Breding (25 september 2016)

Nissan 350z HR GT "Blackbird" (2007)
Breding
26 september 2016 · 37 Inlägg

Blev lite garagetid idag också. Lödde tillbaka hattarna till oljerören som ligger i toppen till en början
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-324341a6df14acd7216de0b5a7d50d1c.jpg
Slängde på svänghjul och koppling och drog dessa, ser fint ut smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-d8e3bcd498f3d9f9a1323f419b465b12.jpg
Sedan blev det lite mätning på distans till urtrampnings lagret då en två skivig koppling som jag kommer åka med inte har samma "offset" som en vanlig enskivig så det måste lösas smile
Snabbskiss på distans som ska svarvas
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-9ab928764933d844edaf2931b7666fa2.jpg
Imorgon så blir det förhoppningsvis tid i svarven, sedan blir det förmodligen att ställa in kamaxlarna med gradskiva!

Nissan 350z HR GT "Blackbird" (2007)
Breding
29 september 2016 · 37 Inlägg

Nu har det hänt lite mer i garaget!
Till en början så svarvades distansen till urtrampningslagret, hoppas det funkar i praktiken bara wink
den är svarvad så den precis går in i urtrampnings lagret och är körnslagen så det sitter fast!
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-90a75d52b77a4ebb57c11fee17c9cb42.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-ee3903f3185401f4516bfb161763e455.jpg
Fick även införskaffa lite slang osv. för vatten och olja till turbon
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-a27ea2157cc6e517cb66c335eb5a72e3.jpg
Ser vackert ut det här! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-c27204cc6d523b3c170954dee50614ae.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-bd89ea07bbc8ea3a855079ebedb978d7.jpg

Testade att sänka ned motorn i bilen igen idag men fick problem med att oljereturen ifrån turbon ligger lite emot styrväxeln. Så det får bli en anslutning med vinkel där istället.
Även downpipe måste kapas lite för att gå fri, samt att scream pipen måste förlängas lite för att få bort värme ifrån motorutrymmet.
Hade även lite tajt på frigång till bromscylinder bla. ifrån avgashuset så det blir till att göra någon slags kompromiss, har lite olika idéer men återkommer med detta wink

Senast redigerat av Breding (29 september 2016)

Nissan 350z HR GT "Blackbird" (2007)
Breding
2 oktober 2016 · 37 Inlägg

Ja nu har det hänt lite mer!
Downpipe har gjorts om, Screampipe har gjorts om, värmesköld har skapats och saker isolerats mm.
Värmeskölden tog nästan en  hel dag att banka till i rätt form men resultatet blev bra, den tätar även mot undersida motorhuv smile
Här kommer lite bilder på plåten!
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-214f42492db84976af269ad7bb0c7e23.jpg
allt går faktiskt fritt! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-b7a2de7b63c8fa81e3665f474f0974d4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-5c65558de5fc22f213abfb924f9a5fb1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-61cf9f96f3981503228e4d39e05d5c53.jpg
Så här blev downpipen och screampipen efter lite kapning och svetsning
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-6b7fdf524d4abde751dbde52bb98b406.jpg
Efter vi fick allt att passa ihop med motorn nedsänkt, tror vi hade upp och ned motorn säkert 50 gånger igår innan allt passade så drog vi på växellåda och allt annat pill under bilen såsom kardan, startmotor, kontakter osv så det börjar närma sig nu!
https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-37c5dd89d77840584e4e7e667dbb1f64.jpg
Men nu bär det av till Norge igen!

Nissan 350z HR GT "Blackbird" (2007)
Breding
22 oktober 2016 · 37 Inlägg

Nu är det dags för en liten uppdatering igen!
Det händer och har hänt lite i garaget, mycket småsaker som ska göras som kräver mycket tid! Men sakta och säkert så närmar det sig.
Känner att jag hellre vill ta det i lite lugnt tempo och göra allting riktigt bra istället för att stressa ihop bilen och det ska bli halvdant.

Bland det första som gjordes efter att jag kommit hem var att konstruera nya tryckrör, det såg ut som skit innan!
Köpte en bunt med 60mm aluminium rör och började klippa och klistra, vi tänkte att vi skulle svetsa ihop det själva men efter cirka 3 timmars jävelskap med svetsen så kunde vi konstatera att vi hade fått fel gas några månader innan när vi skulle byta.
Vi tog detta som ett tecken från ovan och lämnade rören i händerna på ett proffs istället hehe smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-991195de8b73e80b90540b05b6e2ca62.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-5ed49608a46b7ca11cbbd38e1fd72bdf.jpg

Passade även på att köpa nya silikon slangar och klammor för att det ska se lite mer representabelt ut!

https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-4720e8536106a380b3797345aaa5ab6a.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-87a9465a4c9e82c9c6c2cf54791565ca.jpg

Har även lagt lite tid på att dra el. Jag kommer att köra med en adapterhärva så jag använder mig av orginal kontakterna på bilen men har dragit fram till lite andra givare jag kommer att använda mig av, så som insugs temp, avgastemp, oljetemp, oljetryck, avgastryck, etanol sensor och laddtrycks styrning, det blev faktiskt lite kabel av bara dom småsakerna! smile
Har tvinnat ihop kablar till samma kontakter för att motverka störningar.

https://www1.garaget.org/gallery/images/218/217813/217813-3a3cd82db0b9850466f259a99d848008.jpg

Imorgon så fortsätter arbetet med att koppla in massa givare och konstruktion av en adapter till spjällhuset, blev lite trångt med nya fuel railen så måste göra en adapter för att få den lite längre ut men tänkte att då kan man passa på att ta nytta av det och göra den i något isolerande material för att hålla ned temperatur lite!
Återkommer.

Senast redigerat av Breding (22 oktober 2016)

Nissan 350z HR GT "Blackbird" (2007)
jamting49
22 oktober 2016 · 85 Inlägg

kul att bygget går framåtsmile
bestämt dig vilket styrsystem du ska köra? vart köpte du alu rören?

Breding
22 oktober 2016 · 37 Inlägg

jamting49 skrev:
kul att bygget går framåtsmile
bestämt dig vilket styrsystem du ska köra? vart köpte du alu rören?

Jag köpte ett Maxxecu, monterade den nu i veckan smile
Alu rören är från H2M Racing!

Nissan 350z HR GT "Blackbird" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang