Har kollat runt överallt och hittar ingenting. Har problem med min Opel Combo Tour 2007, 1.3 cdti.
Motorkontroll/motorelektronik lampan har börjat blinka vid uppstart ibland. Och när den då blinkar så går bilen inte att starta. Enligt handboken är det elektronisk startspärr som krånglar. Men den gör det ibland bara.
När jag kollar med dator så visar den inga felkoder.
Nu till det skummaste med det hela.
När jag stoppar i OBD:n så startar bilen hela tiden, när jag tar ur OBD:n så krånglar det igen. Kan det va så knasigt att det är något som ligger fel i kontakten där som gör att det strular med startspärren? Om bilen inte startar så kan man "putta" runt på OBD kontakten och till slut fungerar den (osäker om det har något med det att göra eller om det bara är att den känner för att starta just då)
Tjejen påstår när hon kört den att den "tappar kraft" vilken jag inte märkt. Speciellt vid backning enligt henne. Känns ju inte som att startspärren ska orsaka något sånt när bilen väl är igång.
Vet inte om detta är rätt forum för det hela, men tänkte ge det en chans. Då jag inte hittat något om det någonstans.