Hej!
Har en audi a4 b5 1.8t quattro 00-
Trimmad till 320hp vid 1.5bar. Jag köpte bilen som ett projekt, för den ville inte starta samt att den gick dåligt.
Har mer eller mindre kommit fram till att det va LMM & vevaxelgivaren som var boven i dramat.
Det sitter även ett piggyback på bilen som heter DASTEK. Hur som haver, bilen varvar bra och låter bra men precis vid laddtryck ca 3000rpm så börjar den bluddra istället för att skjuta på. Stiften är svarta så jag misstänker att den får för mycket soppa. Under tiden jag har skruvat på bilen så har jag lyckats bryta sönder magnetventilen(n75), men jag hade en likadan magnetventil liggandes från en audi c4 s4 2.2t quattro som passade rakt på.. oklart om det va EXAKT samma ventil som satt på innan... jag börjar fundera på om den kan vara boven i dramat? Även fall kontaktstycket passade rakt på och inga felkoder ger den. Men den kom från en s4 92- inte en a4 b5 00-...
LMM, LAMBDASOND är bytta. stiften har gått 3mil, BCPR7ES nerknackade till 0.6 gap. Har 2 uppsättningar spolar, båda reagerar likadant, bluddrande precis innan laddtrycket kommer. Svarta stift, luktar mkt soppa. enda felkoden jag får är på EVAP Purge Valve, den som ska ventilera gaser från tanken...
Det går inte att krypa upp laddtrycket sakta, utan den bluddrar hur jag än gör. laddet kommer till 0.5bar ca, bluddrar den bara.
Vad är era tankar kring detta?!
mvh
There's no need to fear, UNDERDOG is here!