*Får väl se hur de blir med mappning, de vore väl bäst men får se hur de blir. Vill ju kunna köra på vägen iallafall så får vi väl se lite hur de blir. tänker inte köra obes.
Vart körigt ett tag nu så har inte hunnit få så mycket verkstadstid som jag velat. Med lite slang så ska jag flytta fram filtret till nedkant av fronten iallafall.
Försöker ju även alltid utöka redskapen o verktygen man har i arsenalen så nu har det blivit en svarv också
Fick efter mycket om o men filtret flyttat också. insugstemp runt 20-25 grader men de va ju rätt kallt ute också så de lär ju gå upp va de lider!
Labbade runt lite o försökte justera laddet i sprutet och jag verkar få till begärt ladd men den ökar tyvärr inte i verkligheten så måste leta fel igen antar jag...
Fick med lite hjälp av Engdahl igång laddtrycksstyrningen, va lite inställningar bara som jag trodde. Mappning bokad så ska försöka låta den vara så när som på lite tvätt o vätskor
Det är väl aningen oklart men fått höra att gränsen ska vara på runt 700nm i motorn. Tror inte det kommer ligga i riskzonen riktigt men får se va som händer.
Fortfarande aningen orolig att insugstempen ska gå upp men får se vad som händer!
isugstemp beror ju inte bara på filtrets placering utan även på typ av intercooler samt storlek på den, dina fläktar täcker ju en rätt stor del av arean tex.
Runt 30 grader vid varm motor är väl att helt ok men ju lägre desto bättre.
Visst är det så men ju kallare luft man utgår från ju bättre blir det ju tänker jag
Anser nog att ic:n borde räcka men den är inte så stor som den ser ut ibland. Hade 50 grader vid 0,5bar sist. e ju oklart om sprutet redan då hade justerat tändningen pågrund av tempen lr om de blev ett problem först när vi försökte ställa på laddet.
Då va dagen kommen och efter ett par timmars resa var man i Uddevalla igen för mappning
Brände säkringar, nån tändspole som blev för varm (för nära turbo/avgas) samt 0,45bar mottryck i avgaset Vi löste det mesta på plats o kom ett steg längre per gång.
Resultatet blev sådär 383+383 med enbart downpipes pågrund av mottrycket Anser väl att man får vara nöjd med det med tanke på vad det är för turbos. nästa steg är väl att uppgradera till gt28or lr liknande. Ska bygga nytt avgas och försöka åka lite så får vi se hur nöjd man är när det väl kommer till krita.
Grattis. 383 Hk räcker ett "tag" och då håller grejerna iallafall...
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4