Jo, men jag vill ha rätt olja i. Man vet inte hur den andra oljan hade funkat?
Visst är det så
Sökte på nätet i går kväll för att se om det ändå hade gått med den andra oljan, men på någon sida om oljeklassning stod att A3/B4 oljan ALDRIG får bytas mot någon annan om motorn är klassad för den.
Jo, men jag vill ha rätt olja i. Man vet inte hur den andra oljan hade funkat?
Visst är det så
Sökte på nätet i går kväll för att se om det ändå hade gått med den andra oljan, men på någon sida om oljeklassning stod att A3/B4 oljan ALDRIG får bytas mot någon annan om motorn är klassad för den.
Vill som sagt inte chansa.
Ja du ser, ja då du är så noga är det väll dumt chansa.
Då var motorn konserverad utvändigt med! Sprayat motorblocket med WD40 så den värsta rosten håller sig borta. Har även sprayat avgassystemet utvändigt som jag gör till varje vinteravställning.
Har länge tyckt att muttrarna till termostathuset ser tråkiga ut, så i dag fick jag tummarna loss och åtgärdade detta!
Muttrarna hade givetvis utgått ur Volvos sortiment, men efter lite letandet i Lokala Volvos sortimentlådor hittades andra M6 kragmuttrar, dock av låstypen "ihopklämd".
Fick bli till att dra igenom en gängtapp för att få bort "låsningen".
Min har inte spruckit ännu, men det är en jäkla sjuka på dom så... Var kanonerbjudande denna helgen! 25% rabatt och fraktfritt med Posten, 165kr för hela kalaset!