Som ni säkert minns så fick jag inte upp motorhuven efter att ha bytt ut den, men hade en duktig plåtslagare som lyckades få upp den underifrån och han hjälpte mig även med en justering.
Till det tråkiga : Han konstaterade att turbon läcker olja, och det innebär ju att den är inne på sista versen antar jag?
Ni som följt mig från start vet ju att jag pratat om att eventuellt uppgradera turbon då jag hela tiden varit beredd på att den ska ge med sig, vad tror ni om en TD04-15t ? Behöver isåfall köpa till detta om jag förstått allt rätt? Förutom turbon såklart
Är inte alltför ovanligt att olje/vattenrören följer med turbon när du köper den beg, så köp turbon först är mitt tips..
Vad är ett bra pris för en begagnad då? Känns inte som att jag vill lägga 3k på en turbo som gått 20k (lika mkt som min bil) för det är oftast då turbon brukar gå.
hellre en ny då typ
En äkta Mitsu som gått 20k håller sannerligen längre än en ny kopia...
Ska eventuellt avyttra min 15t som har cirka 12k mil på nacken, men behöver få fatt på en värre turbo först.. Är du i behov av en nu på stört?
Hit the clutch, hit the gear, hit the gas and I'm gone
Skall man köpa en kina så kan man lika gärna köpa 19t direkt 2500:- med frakt från tyskland har jag för mig.
Men en beg 15t som inte är glapp snurrar många många mil!
Jag kör på begagnad tror jag!
Förresten, har du tips på hur man hade kunnat gå tillväga för att laga rosten jag har på framskärmen? Hur brukar du göra? Har för mig att jag sett något inlägg med din röda gamla 9-5a
Lagade lite rost i skärmkanten på den begagnade skärmen.
Aerofronten är i bilen i väntan på att monteras beställde cosmic blue färgkod 264 från speedparts för att lacka över rostskyddet då jag vill ha exakt samma färg
Kommer att våtslipa kanten mellan rostskyddet och gamla lacken sen och köra lite lätt rubbing efter att allting är klarlackat
Spolade av lite salt från bilen samt smuts då det är omöjligt att tvätta bilen nu i minusgrader. Kör mineralfritt vatten och provade även dimljusen (köpte strömbrytare).
Är det så nära original det kan bli eller kommer jag bli besviken?
Sen undrar jag om någon vet hur lönt det är att gå från 15t till 19t?
En bekant har en td04-19t från just bakaxel. Den tuktas duktigt och har inte ens vatten inkopplat utan går på luftkylning, och har ändå överlevt flera år på konstant varvstopp utan att klaga det minsta. Finns ju inga garantier när man köper kopior, men just den kopian har imponerat stort iaf.
Är det så nära original det kan bli eller kommer jag bli besviken?
Sen undrar jag om någon vet hur lönt det är att gå från 15t till 19t?
En bekant har en td04-19t från just bakaxel. Den tuktas duktigt och har inte ens vatten inkopplat utan går på luftkylning, och har ändå överlevt flera år på konstant varvstopp utan att klaga det minsta. Finns ju inga garantier när man köper kopior, men just den kopian har imponerat stort iaf.
Är det så? Du menar alltså att han sket i koppla in vattenrör? Nice
En bekant har en td04-19t från just bakaxel. Den tuktas duktigt och har inte ens vatten inkopplat utan går på luftkylning, och har ändå överlevt flera år på konstant varvstopp utan att klaga det minsta. Finns ju inga garantier när man köper kopior, men just den kopian har imponerat stort iaf.
Är det så? Du menar alltså att han sket i koppla in vattenrör? Nice
Japp, han pluggade vattenrören med en bult och åkte så i flera år. Absolut ingenting jag någonsin skulle rekommendera men det funkade för honom, men han är å andra sidan inte riktigt riktig i huvet. Bilen tuktades hårt i 4-5 år sen gav ramlagren upp, turbon var det dock inget fel på även om resten av motorn blev skrot.
Men som sagt, det är kinagrejer, finns inga garantier alls.
Har hittat en Saab på skroten där batteriet såklart är borta, och dörrarna är låsta.
Rutorna är krossade och jag har provat öppna med handtagen både på insidan och utsidan, samt pluppen man kan dra i för hand. Ingenting funkar, förutom kofot kanske?
Vill åt sidospeglarna och fästena kommer man endast åt via insidan
Är det någon som vet hur man kan få upp dörrjäveln?