4-kanaligt slutseg funkar bara på 2 kanaler

1996anton
4 augusti 2016 · 7 Inlägg

Tjenare har ett fyrkanaligt slutsteg som jag kopplade ur för att dra om kablaget lite ordentligare och nu när jag kopplat in slutseget igen så funkar det bara på två kanaler. vad kan ha hänt?

Polaren
4 augusti 2016 · 352 Inlägg

Glömt en kabel...?!

BMW 520d "Bruksbil" (2012)
Honda CRX "Project runway" (1988)
Nissan 180zx "Red striper" (1988)
1996anton
4 augusti 2016 · 7 Inlägg

Nej de tror jag då inte. checkat så att allt sitter, kan ju dock ha missat något med tanke på alla myggen ute. Är det möjligt att pajja steget så två kanaler slutar funka? Har också prövat kasta om lågnivåarna men det funkade ej heller, blixtrade lite när jag drog på pluspolen, kan de ha något med saken att göra?

Senast redigerat av 1996anton (4 augusti 2016)

Mack Forum- och sitemoderator
4 augusti 2016 · 26 136 Inlägg

1996anton skrev:
Nej de tror jag då inte. checkat så att allt sitter, kan ju dock ha missat något med tanke på alla myggen ute. Är det möjligt att pajja steget så två kanaler slutar funka? Har också prövat kasta om lågnivåarna men det funkade ej heller, blixtrade lite när jag drog på pluspolen, kan de ha något med saken att göra?

Klart det är fullt möjligt att det har gått sönder.
Om ingen säkring har gått och det är korrekt monterat så tycker i alla fall jag det lutar åt att något har hänt med steget. Korrekt montering/demontering är A och O när det gäller elektronik.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
1996anton
5 augusti 2016 · 7 Inlägg

Mack skrev:

1996anton skrev:
Nej de tror jag då inte. checkat så att allt sitter, kan ju dock ha missat något med tanke på alla myggen ute. Är det möjligt att pajja steget så två kanaler slutar funka? Har också prövat kasta om lågnivåarna men det funkade ej heller, blixtrade lite när jag drog på pluspolen, kan de ha något med saken att göra?

Klart det är fullt möjligt att det har gått sönder.
Om ingen säkring har gått och det är korrekt monterat så tycker i alla fall jag det lutar åt att något har hänt med steget. Korrekt montering/demontering är A och O när det gäller elektronik.

Gjorde då allt i rätt ordning å de har funkat tidigare, känns konstigt att de skulle hända något nu men ingenting är ju omöjligt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang