NIzmO skrev:
Kalium skrev:
Undrar också hur det funkar med sån där säkerhetskod till orginalstereon. Har hört att det brukar kunna finnas sådana och om man plockar ur den så behöver man koden när man stoppar tillbaka den sen. Hur vet jag om min har en sådan kod och hur får man tag på den?
Har rivit lite i frugans stereo och har inte behövt slå in nån kod.
Men har hon en Corolla årsmodell 05?
Har varit ute i stugan hela dagen idag och grejat. Allt som kunde jävlas jävlades för mig så allt tog mycket längre än det borde ha gjort. Fick lite hjälp av farsgubben för att hinna klart med allt innan det blev mörkt. Kan inte köra ner fönsterrutorna hela vägen ner för dom tar i något, antagligen delningsfiltret. Men det är bara sista 5-7cm som inte går.
Hur blev ljudet då? Ja, med orginalstereon så känns det "begränsat". Kan inte spela speciellt hög volym innan det börjar tappa trycket liksom. Det är i diskanten det märks störst skillnad tycker jag, blev mycket öppnare och klarare. Hade dock bara Closer To The Truth med Tony Joe White och det albumet låter ganska "vasst" oavsett anläggning så det blev inte bättre med sprillans nya oinspelade diskanter. Antar att ljudet kommer att bättra på sig allt eftersom jag spelar och jag hoppas att det blir bättre också när jag byter stereo.
Hade lite problem med att få tillbaka dörrsidorna, men det gick. Vet inte riktigt om det blev speciellt tystare när man åker vanlig landsväg med det märktes skillnad när man åker på dålig grusväg, antagligen för att plåtarna vibrerar mindre.
Vi fäste adaptrarna med bult+låsmutter och högtalarna skruvades fast i adaptrarna med vanlig skruv. Delningsfiltret bultade vi fast i dörren med bult+låsmutter. Vi gjorde två stycken hål i dörren för bultarna.
För diskanterna så fick vi göra egna fästen i plåt och sedan fäste vi diskanterna på fästena med dubbelhäftande tejp. Ska bli spännande den dagen man ska ta loss dom från fästena... Diskanterna var betydligt mycket större än gamla så vi fick karva bort lite på plastkåpan på dörrsidan för att det skulle få plats.
Vet inte vad som var bäst att göra med kablarna egentligen men jag tog orginalkabeln som gick till basen och körde den till delningsfiltret. Sedan nya kablar till basen och diskanten.