29 augusti 2016
Trådstartare
Förresten, slogs av en tanke... Dom flesta huvudenheterna är ju ändå rätt så begränsade när det gäller DSP. Visst, finns ju tidskomp och en ganska basic EQ och delningsfilterfunktion i min CDA-137BTi. Men det är ändå inte sådär jättehäftigt.
Använder folk MiniDSP i bilar? Har en till stereon hemma och är skitnöjd med den. Använder den dels för tidskompensering men även som delningsfilter och EQ. Om jag ska ta mina basar från hemmastereon och använda i bilen så kan jag ju lika gärna ta med DSPn också. Då får jag ju betydligt mycket mer alternativ gällande delningsfilter och EQ. Vad tror ni? Och hur löser man det bäst med ström? Den vill ju ha 5V, går att driva med en vanlig USB-adapter.
Förresten, lär nog montera huvudenheten nu i veckan. Jobbat mycket senaste veckan så har inte hunnit. Har läst på lite vad som ska göra också och det enda frågetecknet är strömkabeln men jag hoppas att farsan kommer ihåg tillräckligt från den gamla goda tiden när han höll på. Har också märkt att jag måste maxa orginalhuvudenheten för att spela någorlunda hög volym. Antar att det bara lär bli marginellt bättre med en ny huvudenhet. Lurar då på att köpa ett slutsteg till framsystemet. Alpine BBX-F1200 verkar riktigt lovande, 2x130W bryggkopplad i 4 ohm och kostar bara 990kr på netonnet. Är det ett bra steg till framdörrarna? Mina framhögtalare verkar palla max ~120W så 2x130W borde ju bli lagom tänker jag.
Senast redigerat av Kalium (29 augusti 2016)