3237
Sök

Immobilizer

3 Inlägg
10 september 2016
Trådstartare
Hej! Kan man koppla förbi eller ur immobilizern på en volvo 850 S -94 det är en med pinne men verkar vara med orginal härva
Har själv monterat in sådan när jag jobbade på volvo men då var det en Box med massor av svarta kablar som man tog bort märkningen sen.

Forummoderator
18 410 Inlägg
10 september 2016
Ja det kan man. Gjort på 5 minuter. Men vi har haft lite "tveksamma individer" från tid till annan som vi veta hur dessa kopplas ur. Som förstainlägg är jag inte helt nöjd känner jag.

Har du bilen stående hemma så är det trial & error som gäller. Allt går med gott om tid och en bra multimeter.

3 Inlägg
10 september 2016
Trådstartare
Hej Hybridsmurfen !
Jag håller på med styvdotterns bil som lägger av eller inte startar i bland, så jag är ingen biltjuv, har jobbat som Bilplåtis i -37år varav 22 år på volvo. Vill du veta vem jag är så ring xxxxxxxxxxxxxx
Senast redigerat av Hybridsmurfen (10 september 2016)

Forummoderator
18 410 Inlägg
10 september 2016
Chedvin skrev:
Hej Hybridsmurfen !
Jag håller på med styvdotterns bil som lägger av eller inte startar i bland, så jag är ingen biltjuv, har jobbat som Bilplåtis i -37år varav 22 år på volvo. Vill du veta vem jag är så ring xxxxxxxxxxxxxxxx
Det skulle vara snällt om du ville dela med dej av det.

Har kollat dig. OK. Ursäkta misstankarna men det var inte länge sedan det var en herre... Denna tråd kommer att raderas när vi fått lite kläm på läget.

- Först och främst så brukar vevaxelgivare lägga av. Har du läst av felkoder.
- Startspärren hindrar bilen att starta. Den har -troligen- inte att göra med att bilen lägger av under körning.
Senast redigerat av Hybridsmurfen (10 september 2016)

3 Inlägg
10 september 2016
Trådstartare
Det var problem med felkoderna också det hadde ärjat i den så allt är inte avläst, får återkomma bilen står på jobbet.

7 869 Inlägg
12 september 2016
Hybridsmurfen skrev:
Ja det kan man. Gjort på 5 minuter. Men vi har haft lite "tveksamma individer" från tid till annan som vi veta hur dessa kopplas ur.

Finns ett  TVEKSAMT bilimportföretag i Eskilstuna som regelmässigt kopplar förbi immobileizern medelst ett 5-poligt minirelä på nya bilar innan de levereras.
Detta föranlett av det för svenska/europeska förhållanden/krav eftermonterade systemet(med 3 bifogade plastnycklar för att låsa upp stöldskyddet) krånglar (som det mest på de bilarna).

* Voff voff *
11 140 Inlägg
12 september 2016
Min första tanke på en gammal 850 som inte startar är kamlägesgivaren... Iofs påverkar den inte under färd. Så min gissning får nog bli bränslepumpsreläet om nu bilen både stannar under färd och vägrar starta... wink

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (12 september 2016)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök