5018
Sök

Fartkameror i Norge

2 Inlägg
14 september 2016
Trådstartare
Hej!

Jag har en undran om någon här vet hur lång tid det tar innan en bot från fartkameror i Norge dimper ner i brevlådan?

Jag och sambon åkte på en spontantripp till Oslo och blev överraskad över inflationen av fartkameror mellan Svinesundsbron och Oslo. Till skillnad mot Sverige fanns ingen skylt med gällande hastighet i anslutning till skylten för fartkamera så misstänker att jag kört i de cirka 90 på en 80-väg.

Jag kan inte minnas att jag reagerat på någon blixt, men det är väl ingen garanti att jag sluppit undan misstänker jag.

Tack på förhand!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
14 september 2016
Tyvärr, det står när man kommer över bron att en väg "utan hastighet" är 80.

Hur lång tid det tar kan jag dock inte svara på

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

6 256 Inlägg
14 september 2016
Fartkamerorna i Norge blixtrar inte alltis. Det var en tidningsartikel om en svensk som körde för fort genom Rälingstunnelen varje dag och eftersom det inte blixtrade fattade han inte att han blev fotograferad. Sedan kom en lista på varje gång han kört för fort och en bot som var löjligt hög.

Man var hittade du fartkameror på den vägen? Det finns väl en eller två strax före Oslo om du tar E18 men på E6 finns inga.

Jag minns inte hur lång tid det tar innan boten kommer men gissningsvis några veckor upp till ett par månader.

2 Inlägg
14 september 2016
Trådstartare
Svarte_Orm skrev:
Fartkamerorna i Norge blixtrar inte alltis. Det var en tidningsartikel om en svensk som körde för fort genom Rälingstunnelen varje dag och eftersom det inte blixtrade fattade han inte att han blev fotograferad. Sedan kom en lista på varje gång han kört för fort och en bot som var löjligt hög.

Man var hittade du fartkameror på den vägen? Det finns väl en eller två strax före Oslo om du tar E18 men på E6 finns inga.

Jag minns inte hur lång tid det tar innan boten kommer men gissningsvis några veckor upp till ett par månader.

Precis, det var när vi svängt av E6 och körde mot Oslo som kamerorna ploppade upp. Jag ställde in farthållaren på 90 kmh för jag tänkte att det var en "typisk 90-sträcka", men tydligen resonerar norskarna annorlunda cool

Det borde väl dyka upp räkning på vägtull också så småningom och om det blir någon bot borde den väl komma i någorlunda anslutning till vägtullen.

6 256 Inlägg
14 september 2016
Räkningen för bompengar brukar ta omkring två månader innan den kommer

Sök