Härligt med lite Lada här på Garaget! Riktigt roliga bilar med sin egna speciella charm. Såg du lagt på kepsar, personligen tycker jag inte om dom, antigen ska de va utan någon keps eller med så kallade Half-moons som jag ska lägga på min! Vad har du annars för planer utseendemässigt?
Lägger en prem också, och hoppas de blir bra uppdateringar framöver!
Ohja riiktigt balla bilar tycker jag! Kepsarna skiter jag i, det blir lite mycket tror jag. Utseendemässigt blir det nog ingenting just nu tror jag. Eventuellt ett par fälgar, men får se besiktningen går ur i september nästa år så då ska jag förhoppningsvis skruva ner den i molekyler och helrenovera den jävla schysst 2101! Vill ha en jag med, men hittar man en så finns den ju så jäkla långt ifrån en vart är du bosatt förresten?
Grymt balla! Ja jag har letat efter en 2101 jävligt länge tills i somras, strax efter midsommarafton då jag fick chansen att köpa denna klenod Åkte tåg upp till Stockholm för att sedan köra 40 mil hem i skönheten, bättre komfort har man la upplevt
Jag bor i Värnamo, 7 mil söder om jönköping och vart finns du i vårat avlånga land?
Härligt med lite Lada här på Garaget! Riktigt roliga bilar med sin egna speciella charm. Såg du lagt på kepsar, personligen tycker jag inte om dom, antigen ska de va utan någon keps eller med så kallade Half-moons som jag ska lägga på min! Vad har du annars för planer utseendemässigt?
Lägger en prem också, och hoppas de blir bra uppdateringar framöver!
Ohja riiktigt balla bilar tycker jag! Kepsarna skiter jag i, det blir lite mycket tror jag. Utseendemässigt blir det nog ingenting just nu tror jag. Eventuellt ett par fälgar, men får se besiktningen går ur i september nästa år så då ska jag förhoppningsvis skruva ner den i molekyler och helrenovera den jävla schysst 2101! Vill ha en jag med, men hittar man en så finns den ju så jäkla långt ifrån en vart är du bosatt förresten?
Grymt balla! Ja jag har letat efter en 2101 jävligt länge tills i somras, strax efter midsommarafton då jag fick chansen att köpa denna klenod Åkte tåg upp till Stockholm för att sedan köra 40 mil hem i skönheten, bättre komfort har man la upplevt
Jag bor i Värnamo, 7 mil söder om jönköping och vart finns du i vårat avlånga land?
Ja man sitter ju så jäkla nära ratten även att man har stolen längst bak! Där ser man, jag bor i Virserum, ca 1,5 timme söder om jönköping
Nu har det varit allt för länge sen jag var i garaget. Glömmer jag inte nycklarna på jobbet i morgon så blir det nog ett par timmar i garaget i helgen!
Nu har det varit allt för länge sen jag var i garaget. Glömmer jag inte nycklarna på jobbet i morgon så blir det nog ett par timmar i garaget i helgen!
Inte blivit nåt på ett tag pga att jag lagt mer tid på mitt fiske. Men idag fick jag ett ryck och skruvade ihop vazen och startade upp den! Dock med originalförgasare tillsvidare.
Hoppas på en uppdatering om montering av högtalare! har inte riktigt kommit på hur jag ska göra i min
Just nu kör jag som jag kört innan, klämt fast imellan stolarna fram :p vill inte förstöra dörrsidorna förrns jag hittar nya! Bak har jag inte löst något ännu! Kablar draget, men inget inkopplat
Flyttat vazen till jobbet och svetsat upp den lilla rosten som var och börjar ha i inredningen helt. Lite småpill och baksäte kvar sen kan jag börja med knutkorset!
Kickar väl igång tråden igen nu när bilen står inne under vintern igen. Tanken är nu att snygga till motorrummet som jag aldrig gjorde förra vintern. Så nu har jag tagit ur både motor och växellåda, lådan har fått sig en rejäl tvätt och en service. Spolat ur den, nya packningar och ny olja. Motorn ska också få sig en service och lite färg tänkte jag. Grovtvättat motorrummet lite från allt bös och skit.
Stannade kvar lite efter jobbet ikväll med tanke att jag skulle piffa upp lite motordetaljer osv. Började med dieseltvätt och högtryckade grejerna så skiten försvann. Insuget ser ju faktiskt dugligt ut nu! Började blästra på termostathuset, men efter två tredjedelar så la blästern av haha.
Blästrat på lite idag med farsans bläster, blir ju som nytt! Har även ny målsättning nu. Bilen ska vara klar till slutet av augusti för att kunna transportera ner mig till Ungern för att delta i International Lada Meeting. Rock on!