17 november 2016
Trådstartare
Har ägt denna bil i 1,5 år (köpt hos märkesbilhandlare och den gick så klart bra då och i några månader till) och under den tiden har jag tvingats till tre byten av stora dyra delar: motorn till den elektriska handbromsen, turbon och nu senast växellådan. Det har gått på vår försäkring men ändå kostat oss många tusenlappar. Och förutom pengarna går ju tankarna på hur det är möjligt. Har varit bilägare i 20 år och aldrig varit med om liknande reparationer, det har bara varit bromsar, avgasrör, spindelled och liknande förslitningsdetaljer. Så vad tror ni ligger bakom detta? Har den tidigare ägaren fullständigt misshandlat bilen? Eller har vi helt enkelt fått ett måndagsexemplar? En opelhandlare jag talade med efter turbon trodde knappt sina öron, och det var innan växellådan. Jag ville sälja efter turbon men maken ansåg att det var slöseri på reparationspengar så vi behöll den. Och sen kom detta med växellådan... I mina mest konspiratoriska stunder tänker jag att bilhandlaren där bilen stod några månader innan vi köpte den använde den som reservdelsbil och satte in gammalt skit... Tankar någon?