Har alltid haft ett öga för första generationen Golf R32 mk4 sedan den kom ut på marknaden 2003. Bygger nu om min bil och sätter alla de detaljer som jag blivit inspirerad av på olika håll, en kort beskrivning är "extrem med... Visa mer
Sakta med säkert så händer det grejjer... körde i förra veckan iväg alla lösa delar till lackeraren. Väntar på att få sig en grund och lite kärlek i form av slipmaskin. Till helgen så ska även karossen bli klar för lack.
Fläktmoddande i väntan på mer tid och lackade prylar...
Gav mig på att lösa en barnsjukdom hos mk4or med klimatautomatik. Motståndet i kylfläktarna ger sig vilket gör att de endast går på högvarv när motorn blir riktigt varm, men snurrar aldrig på ett mellanläge när det behövs. Speciellt så behövs detta när ACn jobbar för att ge bästa möjliga effekt.
En bättre dag än självaste Julafton! Idag fick jag äntligen se lite resultat! Hämtade alla mindre prylar så som lister, trösklar, backspeglar och handtag m.m. Den här lacken blir perfekt för mk4ans härliga runda former!
Snygg färg, nu är det "bara" ihop monteringen kvar :-)
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Snygg färg, nu är det "bara" ihop monteringen kvar :-)
Tack ska du ha! Är riktigt nöjd med resultatet så långt. Längtar bara nu tills allt är på plats! Haha, hoppas verkligen att det blir "bara" när det kommer till monteringen.
Idag droppade jag bilen hos lackeraren som planerar att göra den klar så fort som möjligt efter Midsommar-helgen. Efter det återstår inköp av småprylar från VW. Har semester v.28-29, då ska allt hamna på sin plats!
I början av nästa vecka får jag karossen och kan börja montera. Var iväg och beställde lite smådelar under veckan så som tröskellister, Cupra R - läpp och övriga plastdetaljer. Fick leta som en galning för att lyckas få tag i original tröskelskydd till R32, tillslut så hittade jag en uppsättning till både vänster och höger sida i England. Wihooo!
Börja montera Idag riktade jag in och monterade frontsplittern, skönt att se att saker och ting börjar ta form! Blev en del funderade och modifierande innan jag fick allt på plats. Finns flertalet guider på hur man monterar en "Cupra R - läpp", men gick min egna väg och blev riktigt nöjd med resultatet.