4451
Sök

Bilen blir orkeslös på höga varv

3 Inlägg
26 november 2016
Trådstartare
Tjenare!
Har en 945 ftt.
Allt är orginal, den är dock t korsad och sportluftfilter och även ställbar btr.

Mitt t kors är pluggat som de var när jag köpte bilen. Och laddar 0,5. Tar jag då bort pluggen till t korset så laddar han 0,9. Men blir orkeslös på höga varv. När han laddar 0,5 så kan han ibland gå upp på stoppet på ettans växel, men orkar inte på 2:an. Han stryper sig själv typ. När jag drar pluggen, så han laddar 0,9 så orkar han bara upp till 4000rpm. Han går riktigt bra upp till 4000, men sen slutar han gasa, han går inte ryckigt eller blurrar utan slutar bara gasa så även Laddet försvinner. Har inte en aning om vad detta kan vara.

Någon som skulle kunna veta?

Med vänlig hälsning, Viktor

6 269 Inlägg
26 november 2016
Får den tillräckligt mycket bensin? Funderar på om bränslefiltret kan vara tätt. Tät katalysator är en annan möjlighet.

3 Inlägg
26 november 2016
Trådstartare
Svarte_Orm skrev:
Får den tillräckligt mycket bensin? Funderar på om bränslefiltret kan vara tätt. Tät katalysator är en annan möjlighet.

Borde han inte gå blurrigt då?

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 november 2016
Hur mår stift och tändkablar?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Forummoderator
18 410 Inlägg
26 november 2016
Diverse slangar kan läcka. Sportluftfiltret kan ställa till det. Men som caromania säger: stift, kablar, och även rotor.

Min gamla 945:a LTT gick ok helt org.
https://www.youtube.com/watch?v=l1xAbCbfcgE

3 Inlägg
26 november 2016
Trådstartare
caromania skrev:
Hur mår stift och tändkablar?

Hybridsmurfen skrev:
Diverse slangar kan läcka. Sportluftfiltret kan ställa till det. Men som caromania säger: stift, kablar, och även rotor.

Min gamla 945:a LTT gick ok helt org.
https://www.youtube.com/watch?v=l1xAbCbfcgE

Ska kolla upp detta. Men om tändstift o kablar är sönder borde den inte misstända/rycka när jah kör då?
Ska även kolla tryckslangar och vakumslangar så dom ej läcker.

Sök