Var ett tag sedan jag uppdaterade då det varit fullt upp med husrenovering!
Men lite pyssel har det blivit med 9-5:an, som tidigare inlägget visade så köpte jag helt nya bromsar (skivor, belägg och ok) både fram och bak då Speedparts sålde ut dessa till bra pris!
Detta var bromsar som sitter på 9-5 Aero original. Det var riktigt stor skillnad på storleken, blev jäkla skillnad på både bromsverkan och utseende! Gamla och nya oken, fram. Från 1 till 2 kolvs. Skillnaden på nya och gamla skivan fram Före och efter
Bilen är nu behandlad med ceramicpro lackskydd med 5 års hållbarhet och repskydd. Lagom till vintervilan! Köpte även att Saab originaltäcke som den får stå under.
Vad kan det innehålla? Jo en ny ratt, inte vilken ratt som helst utan Maptuns riktigt fina hantverk
Vita sömmar, perforerat läder, platt botten, läder runt airbagen, tjock och mycket bekväm att hålla i
Tog även loss ramen runt rattknapparna, satte dit 5D kolfiberfilm istället för den svarta plasten. Är mycket nöjd, blir kul att montera den! Kolfiberfilm monterad Kolfiberfilm monterad på båda ramar och ratten klar för montering!
Idag tog jag tag i rattbytet! Lite småpill att få bort den gamla men det gick fint. J*vlar vilken skillnad det blev, mycket bekvämare och snyggare Före Efter