20 december 2016
Trådstartare
Hej. Har en v70 99-a som stått ett par månader och gick ut och laddade batteriet och den hoppade igång direkt och den gick i typ 15 sekunder och sen dog den bara.
Försökte starta den ett par gånger men jag fick den bara att hosta till en gång.
Jag kollade ventilen på railen och där sprutade det soppa , jag kollade gnista enbart från spolen och den var ok, tänkte om det var isslush i sopparöret som åkt fram och blockerat spridarna (långsökt att alla skulle bli blockerade)
Idag gick jag ut med en gammal hederlig testlampa och kollade spridarna och ström finns när jag slår på tändning, flyttade lampan till batt+ samt till kontrollen på spridarna och då blinkar lampan bara till en gång precis när jag börjar cranka motorn, sen ingenting.
Är det kamgivaren som ger signal till både tändning och till soppan eller har vevgivaren något att göra med detta förutom att kontrollera varvräknaren?
Jag har systemet med 1 box ingen LMM Bara MAP och Insugstempgivare
Först funderade jag på om kemremmen hoppat över men nu lutar det mer åt databoxen.
värt att tillägga är att larmet gick när jag kopplade in batteriet, jag var utelåst och blev tvungen att sopa in rutan, samt att den inte går på gas nu heller (brakecleaner)
Ideer?