Dsg6/dsg7

Soulman
29 december 2017 · 1 271 Inlägg

panda666 skrev:

xXSammy skrev:

panda666 skrev:
lacken för tunn? Jag ser ju på golfar från 2016 där det börjar rosta i nedre kanter på dörrar, lacken börjar bubla. några stenskott på tak och huv sen så börjar det rosta direkt. bra kvalite?

Ja, är lacken för tunn så den inte tål (måttlig) åverkan eller är det för folk inte vet hur man tvättar, ligger för nära eller bara kör grusväg och aldrig tvättar bort salt och dyl?

ska det börja rosta på en 1 år gammal bil alltså? är det rimligt tycker du? tror att folk tvättar ibland, ingen som har tid att tvätta bilfan 1 gång i veckan, tror inte det skulle hjälpa så mke endå. Kass lack från fabrik.

Som tidigare sagt - utan bilder har jag lite svårt att tro på det du säger om rostangrepp på "alla" nya VW bilar.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
xXSammy
29 december 2017 · 6 569 Inlägg

panda666 skrev:

xXSammy skrev:

panda666 skrev:
lacken för tunn? Jag ser ju på golfar från 2016 där det börjar rosta i nedre kanter på dörrar, lacken börjar bubla. några stenskott på tak och huv sen så börjar det rosta direkt. bra kvalite?

Ja, är lacken för tunn så den inte tål (måttlig) åverkan eller är det för folk inte vet hur man tvättar, ligger för nära eller bara kör grusväg och aldrig tvättar bort salt och dyl?

ska det börja rosta på en 1 år gammal bil alltså? är det rimligt tycker du? tror att folk tvättar ibland, ingen som har tid att tvätta bilfan 1 gång i veckan, tror inte det skulle hjälpa så mke endå. Kass lack från fabrik.

Du svarar inte på frågan, är lacken för tunn enligt VAGs krav?

Jag tycker det är rimligt att bilar som får hål i lacken rostar, årsmodell och mil är ointressant (utom årsmodell krav för garanti då)

De/Dem
Cupra_
29 december 2017 ·

Litet sidospår kanske men när vi ändå är inne på rost...

Vi jobbar med alla bilmärken hos oss så jag ser ju de flesta märkena.
Att lacken/galven bubblar på 3år gamla bilar är faktiskt skandal. Men sen beror det som sagt till stor del på hur bra man sköter bilen med tvätt och tork. Men som sagt, det SKA inte bli så, men det är väl därför vag har så kort lackgaranti..

Japs är i mitt tycke värre.
En vag kan få bubbel och lacksläpp vilket såklart är trist, men det går att fixa om man hittar det i tid. Underredet däremot brukar klara sig riktigt bra de första 8-10åren.

Ta valfri Mazda eller toyota. Karossen är oftast fin, men på underredet och bärande delar är det väldigt ofta mängder med ytrost efter bara 3-4år.. Det är ingen hit. Ofta är även bromsrör redan angripna.

Vad gäller bmw och Mercedes så är det samma sak som någon påtalade. Luckor m.m. kan få bubbel. Dessutom är bromsrören på E-klass katastrof. Har själv bytt rör bak på flera E-klass från 2010/2011.

Slutsatsen är följande. Är du rädd om bilen så sköt om den, tvätta, torka. Men visst finns det kvalitetsskillnader.
Sen ska man ha klart för sig att norden är en liten skitmarknad för de flesta biltillverkare. Det kostar förmodligen mer för dem att göra ett rejält och bra rostskydd i fabrik, än att åtgärda några nordiska bilar på garantin.. De få som får igenom sitt anspråk vill säga. Majoriteten av världen saltar inte vägarna.

För att återgå till växellådor så jo, jag har sett en toyota med rasad automat.. Men, det är riktigt ovanligt.

panda666
29 december 2017 · 4 250 Inlägg

Soulman skrev:

panda666 skrev:

xXSammy skrev:

Ja, är lacken för tunn så den inte tål (måttlig) åverkan eller är det för folk inte vet hur man tvättar, ligger för nära eller bara kör grusväg och aldrig tvättar bort salt och dyl?

ska det börja rosta på en 1 år gammal bil alltså? är det rimligt tycker du? tror att folk tvättar ibland, ingen som har tid att tvätta bilfan 1 gång i veckan, tror inte det skulle hjälpa så mke endå. Kass lack från fabrik.

Som tidigare sagt - utan bilder har jag lite svårt att tro på det du säger om rostangrepp på "alla" nya VW bilar.

Så varsågod, hittar just nu inte en 2016, men här har du en 2014, inte så gammal bil alltså, kollar du noga på bilder, 17-18-24 kan du se att personalen har fotat där ljuset pekar en form av rost där det börjar bubla, rostros eller rostbubla vad ni vill kalla det nu. Samtidigt på annonsen står det också vid skick tekniskt, missljud växellåda och rasslande ljud motorrum. Så denna bil har både rost och fel på växellåda.

https://www.kvd.se/auktion/personbil/VW … 7hk/776294

Mer bevis? eller räcker det för dig?

panda666
29 december 2017 · 4 250 Inlägg

xXSammy skrev:

panda666 skrev:

xXSammy skrev:

Ja, är lacken för tunn så den inte tål (måttlig) åverkan eller är det för folk inte vet hur man tvättar, ligger för nära eller bara kör grusväg och aldrig tvättar bort salt och dyl?

ska det börja rosta på en 1 år gammal bil alltså? är det rimligt tycker du? tror att folk tvättar ibland, ingen som har tid att tvätta bilfan 1 gång i veckan, tror inte det skulle hjälpa så mke endå. Kass lack från fabrik.

Du svarar inte på frågan, är lacken för tunn enligt VAGs krav?

Jag tycker det är rimligt att bilar som får hål i lacken rostar, årsmodell och mil är ointressant (utom årsmodell krav för garanti då)

Förstår tyvärr inte riktigt vad du vill ha svar på?  vadå lacken för tunn? Det är vws answar att fixa till så att lacken håller några år och inte börjar rosta eller hur? ska jag slänga ut så mke pengar på en ny bil och erfara rost sen om 1-2år? är det rimligt? måste jag spendera tid varje vecka på macken och tvätta av bilen? men tror inte det kommer hjälpa endå för nån gång kommer man inte orka dra o tvätta bilen och då kommer den börja väl rosta. Kan du inte bara erkänna att dom har dålig lack från fabrik?

xXSammy
29 december 2017 · 6 569 Inlägg

panda666 skrev:
Förstår tyvärr inte riktigt vad du vill ha svar på?  vadå lacken för tunn? Det är vws answar att fixa till så att lacken håller några år och inte börjar rosta eller hur? ska jag slänga ut så mke pengar på en ny bil och erfara rost sen om 1-2år? är det rimligt? måste jag spendera tid varje vecka på macken och tvätta av bilen? men tror inte det kommer hjälpa endå för nån gång kommer man inte orka dra o tvätta bilen och då kommer den börja väl rosta. Kan du inte bara erkänna att dom har dålig lack från fabrik?

Är lacken för tunn från fabrik så är det VAGs ansvar. Är lacken inom deras specifikationer så är det kundens ansvar att se efter bilen.

Har bara sett en rostig VAG så kan inte säga att alla har pissdålig lack

De/Dem
panda666
29 december 2017 · 4 250 Inlägg

xXSammy skrev:

panda666 skrev:
Förstår tyvärr inte riktigt vad du vill ha svar på?  vadå lacken för tunn? Det är vws answar att fixa till så att lacken håller några år och inte börjar rosta eller hur? ska jag slänga ut så mke pengar på en ny bil och erfara rost sen om 1-2år? är det rimligt? måste jag spendera tid varje vecka på macken och tvätta av bilen? men tror inte det kommer hjälpa endå för nån gång kommer man inte orka dra o tvätta bilen och då kommer den börja väl rosta. Kan du inte bara erkänna att dom har dålig lack från fabrik?

Är lacken för tunn från fabrik så är det VAGs ansvar. Är lacken inom deras specifikationer så är det kundens ansvar att se efter bilen.

Har bara sett en rostig VAG så kan inte säga att alla har pissdålig lack

Förstår inte riktigt din resonemang tyvärr, jag tänker mer på de stackars folk som köpt helt nya vag som efter några månader börjar få problem me lacken o lacksläpp samt rost. det tycker jag inte är ok, det kanske är ok för dig och du kanske gillar att tvätta bilen varje dag. Men jag personligen tycker att bilen borde tåla lite smuts o skit innan den börjar rosta direkt. Jobbar du me vag bilar varje dag? Inte? Jag jobbar med alla märken varje dag och speciellt vag bilar har vi tusentals av så jobbar me vag bilar varje dag så vet vad jag bablar om, annars skulle ja inte uttala mig. Ser rost och dåliga lådor o problem me vag varje dag men ingen bryr sig ser jag)=;smile Tydligen är jag blind och vw gör bra bilar. Men köp era skrotbilar ni:) det är inte mina pengar.

Evildan
29 december 2017 ·

xXSammy skrev:

panda666 skrev:
Förstår tyvärr inte riktigt vad du vill ha svar på?  vadå lacken för tunn? Det är vws answar att fixa till så att lacken håller några år och inte börjar rosta eller hur? ska jag slänga ut så mke pengar på en ny bil och erfara rost sen om 1-2år? är det rimligt? måste jag spendera tid varje vecka på macken och tvätta av bilen? men tror inte det kommer hjälpa endå för nån gång kommer man inte orka dra o tvätta bilen och då kommer den börja väl rosta. Kan du inte bara erkänna att dom har dålig lack från fabrik?

Är lacken för tunn från fabrik så är det VAGs ansvar. Är lacken inom deras specifikationer så är det kundens ansvar att se efter bilen.

Har bara sett en rostig VAG så kan inte säga att alla har pissdålig lack

Om VAGs specifikationer på lacktjocklek är för dåligt tilltagen, lacken är alltså för tunn fast enligt specifikationerna?

Soulman
29 december 2017 · 1 271 Inlägg

panda666 skrev:

Soulman skrev:

panda666 skrev:
ska det börja rosta på en 1 år gammal bil alltså? är det rimligt tycker du? tror att folk tvättar ibland, ingen som har tid att tvätta bilfan 1 gång i veckan, tror inte det skulle hjälpa så mke endå. Kass lack från fabrik.

Som tidigare sagt - utan bilder har jag lite svårt att tro på det du säger om rostangrepp på "alla" nya VW bilar.

Så varsågod, hittar just nu inte en 2016, men här har du en 2014, inte så gammal bil alltså, kollar du noga på bilder, 17-18-24 kan du se att personalen har fotat där ljuset pekar en form av rost där det börjar bubla, rostros eller rostbubla vad ni vill kalla det nu. Samtidigt på annonsen står det också vid skick tekniskt, missljud växellåda och rasslande ljud motorrum. Så denna bil har både rost och fel på växellåda.

https://www.kvd.se/auktion/personbil/VW … 7hk/776294

Mer bevis? eller räcker det för dig?

Nej det räcker verkligen inte. Bilen är ju helt jävla vanvårdad. Kolla inredningen och fälgarna! Hur är det ens möjligt att misshandla en bil så på tre år? Och bubblor blir det även av små stenskott som man inte tar hand om.

Ge mig nu några bilder från de 1000 tals bilar du pratar om. Jag är inne på min sjätte VAG bil sedan 2007 och har några tiotusen mil på vägarna med dem. Ett DSG problem har jag haft som löstes inom ramen för garantin. Inte ett enda lackproblem har det varit på de bilarna.

Senast redigerat av Soulman (29 december 2017)

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Evildan
29 december 2017 ·

Soulman skrev:

Evildan skrev:
Det finns bilmärken i samma storlek eller till och med större än VAG men det skrivs inte alls lika mycket i press eller diskuteras på forum om problem i samma storlek som det skrivs om VAG. Kan det inte tyckas vara märkligt? Eller för den med en något så när fungerande sluledningsförmåga ganska uppenbart varför.

Vilken koncern eller märke säljer fler bilar än VAG menar du?

Sen ska man ha klart för sig att många bilmodeller fortfarande säljs nya med otroligt gammal teknik. Den funkar men sätter antagligen mer avtryck i miljön och orsakar fler onödiga personskador och dödsfall i trafiken.

teknikensvarld.se/taggar/varldens-storsta-biltillverkare/

Toyota och VAG brukar varva förstaplatsen  kommande till sålda enheter och GM brukar sniffa runt i faggorna med Ford.

Något som även gör avtryck på miljön är alla reservdelar som måste tillverkas, det som inte går sönder så ofta påverkar även det.
En del bilmodeller lanseras med, för företaget, ny teknologi men är ändock törstigare och mindre driftsäker än andra tillverkares äldre versioner. Jag tänker på Jetta Hybrid gentemot Auris. Krocktester finns att läsa på euroncaps hemsida om någon är intresserad av poäng.

panda666
29 december 2017 · 4 250 Inlägg

Soulman skrev:

panda666 skrev:

Soulman skrev:

Som tidigare sagt - utan bilder har jag lite svårt att tro på det du säger om rostangrepp på "alla" nya VW bilar.

Så varsågod, hittar just nu inte en 2016, men här har du en 2014, inte så gammal bil alltså, kollar du noga på bilder, 17-18-24 kan du se att personalen har fotat där ljuset pekar en form av rost där det börjar bubla, rostros eller rostbubla vad ni vill kalla det nu. Samtidigt på annonsen står det också vid skick tekniskt, missljud växellåda och rasslande ljud motorrum. Så denna bil har både rost och fel på växellåda.

https://www.kvd.se/auktion/personbil/VW … 7hk/776294

Mer bevis? eller räcker det för dig?

Nej det räcker verkligen inte. Bilen är ju helt jävla vanvårdad. Kolla inredningen och fälgarna! Hur är det ens möjligt att misshandla en bil så på tre år? Och bubblor blir det även av små stenskott som man inte tar hand om.

Ge mig nu några bilder från de 1000 tals bilar du pratar om. Jag är inne på min sjätte VAG bil sedan 2007 och har några tiotusen mil på vägarna med dem. Ett DSG problem har jag haft som löstes inom ramen för garantin. Inte ett enda lackproblem har det varit på de bilarna.

Tackar Evil för bilderna och artiklarna, ser du nu da? eller behövs det ytterligare bevis? du kanske endå Vill inte tro.  Orkar inte skaffa fram fler bilar eftersom du vägrar tro endå även om de finns bild bevis. Så du har redan haft problem med lådan, ingen helt ovanlig problem alltså. Om du lade ner 2 minuter på att kolla på bilderna som ja snackade om så skulle du se att de börjar bubla på den där 2014 årsmodellen, ser exakt samma sak på 16 års modeller av golf/passat, även Fordar rostar sådär samt bmw/audi.  Tänker inte bevisa nått mer för dig, jobbar me dessa märken varje dag och även om du haft 4-5 modeller genom livet så har ja jobbat me över 1000 vag bilar dessa år och kan intyga att rosten käkar upp dom punkt slut.

Cupra_
29 december 2017 ·

Ford focus 3%, haha den var bra!

-Akerfeldt-
29 december 2017 · 2 638 Inlägg

panda666 skrev:

Soulman skrev:

panda666 skrev:
Så varsågod, hittar just nu inte en 2016, men här har du en 2014, inte så gammal bil alltså, kollar du noga på bilder, 17-18-24 kan du se att personalen har fotat där ljuset pekar en form av rost där det börjar bubla, rostros eller rostbubla vad ni vill kalla det nu. Samtidigt på annonsen står det också vid skick tekniskt, missljud växellåda och rasslande ljud motorrum. Så denna bil har både rost och fel på växellåda.

https://www.kvd.se/auktion/personbil/VW … 7hk/776294

Mer bevis? eller räcker det för dig?

Nej det räcker verkligen inte. Bilen är ju helt jävla vanvårdad. Kolla inredningen och fälgarna! Hur är det ens möjligt att misshandla en bil så på tre år? Och bubblor blir det även av små stenskott som man inte tar hand om.

Ge mig nu några bilder från de 1000 tals bilar du pratar om. Jag är inne på min sjätte VAG bil sedan 2007 och har några tiotusen mil på vägarna med dem. Ett DSG problem har jag haft som löstes inom ramen för garantin. Inte ett enda lackproblem har det varit på de bilarna.

Tackar Evil för bilderna och artiklarna, ser du nu da? eller behövs det ytterligare bevis? du kanske endå Vill inte tro.  Orkar inte skaffa fram fler bilar eftersom du vägrar tro endå även om de finns bild bevis. Så du har redan haft problem med lådan, ingen helt ovanlig problem alltså. Om du lade ner 2 minuter på att kolla på bilderna som ja snackade om så skulle du se att de börjar bubla på den där 2014 årsmodellen, ser exakt samma sak på 16 års modeller av golf/passat, även Fordar rostar sådär samt bmw/audi.  Tänker inte bevisa nått mer för dig, jobbar me dessa märken varje dag och även om du haft 4-5 modeller genom livet så har ja jobbat me över 1000 vag bilar dessa år och kan intyga att rosten käkar upp dom punkt slut.

Ganska nyfiken på vad du jobbar med och vilka slags typer av bilar ni får in, pratar vi slit och släng tjänstebilar, hyrbilar, företagsbilar eller välskötta privata bilar? Och vilka miltal pratar vi om, menar en 2013 som gått 6000 mil eller 35000 mil har ju fått utstå bra olika mycket slitage.

För bilen i kvd annonsen var den mest vanvårdade bil jag sett på länge, man har ju inte brytt sig alls om den. Sned ratt, snedslitna däck, totalt repig och sönderkörd, inte lagt i stenskotten med lackstift mm. Har man inte behandlat eller kört bilen bättre än så förstår jag att den låter illa och är rostig, det hade vilken annan bil som helst varit.

Och att alla VAG rostar och har en havererad DSG som du påstår skulle jag vilja ha lite fakta på, det skulle ju ha varit en ganska större anstormning om alla VAG vore såhär, 10 miljoner sålda bilar om året borde det vara betydligt flera klagomål om "alla" bilar är kass som du påstår... hmm

spillolja
29 december 2017 · 4 024 Inlägg

Bilen är i bruksskick bara att jumpa in och köra
wink

Senast redigerat av spillolja (29 december 2017)

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
panda666
29 december 2017 · 4 250 Inlägg

-Akerfeldt- skrev:

panda666 skrev:

Soulman skrev:

Nej det räcker verkligen inte. Bilen är ju helt jävla vanvårdad. Kolla inredningen och fälgarna! Hur är det ens möjligt att misshandla en bil så på tre år? Och bubblor blir det även av små stenskott som man inte tar hand om.

Ge mig nu några bilder från de 1000 tals bilar du pratar om. Jag är inne på min sjätte VAG bil sedan 2007 och har några tiotusen mil på vägarna med dem. Ett DSG problem har jag haft som löstes inom ramen för garantin. Inte ett enda lackproblem har det varit på de bilarna.

Tackar Evil för bilderna och artiklarna, ser du nu da? eller behövs det ytterligare bevis? du kanske endå Vill inte tro.  Orkar inte skaffa fram fler bilar eftersom du vägrar tro endå även om de finns bild bevis. Så du har redan haft problem med lådan, ingen helt ovanlig problem alltså. Om du lade ner 2 minuter på att kolla på bilderna som ja snackade om så skulle du se att de börjar bubla på den där 2014 årsmodellen, ser exakt samma sak på 16 års modeller av golf/passat, även Fordar rostar sådär samt bmw/audi.  Tänker inte bevisa nått mer för dig, jobbar me dessa märken varje dag och även om du haft 4-5 modeller genom livet så har ja jobbat me över 1000 vag bilar dessa år och kan intyga att rosten käkar upp dom punkt slut.

Ganska nyfiken på vad du jobbar med och vilka slags typer av bilar ni får in, pratar vi slit och släng tjänstebilar, hyrbilar, företagsbilar eller välskötta privata bilar? Och vilka miltal pratar vi om, menar en 2013 som gått 6000 mil eller 35000 mil har ju fått utstå bra olika mycket slitage.

För bilen i kvd annonsen var den mest vanvårdade bil jag sett på länge, man har ju inte brytt sig alls om den. Sned ratt, snedslitna däck, totalt repig och sönderkörd, inte lagt i stenskotten med lackstift mm. Har man inte behandlat eller kört bilen bättre än så förstår jag att den låter illa och är rostig, det hade vilken annan bil som helst varit.

Och att alla VAG rostar och har en havererad DSG som du påstår skulle jag vilja ha lite fakta på, det skulle ju ha varit en ganska större anstormning om alla VAG vore såhär, 10 miljoner sålda bilar om året borde det vara betydligt flera klagomål om "alla" bilar är kass som du påstår... hmm

Hehe tänker itne slösa mer tid med att svara på detta, du får ju tycka som du vill, du kan se sj på miltal och årsmodell var ju 2014. Har skrivit en miljon gånger, det är olika mellan 0-15000mil men de flesta ligger väl där runt 5-10000 mil och oftast nyare årsmodeller. Vi har fått in ibland nån lågmilare 2015 som vi tappat hakan på för vi hittat rost. Tro på vad du vill du för du har bestämt dig redan om ditt favorit märke, det är meningslöst. De annonsen var bara ett exempel.  Och dsg är ett större problem än vad man tror, alla bilar vi får in är inte vanvårdade eller har körts som svinet, men många har problem endå.

panda666
29 december 2017 · 4 250 Inlägg

-Akerfeldt- skrev:

panda666 skrev:

Soulman skrev:

Nej det räcker verkligen inte. Bilen är ju helt jävla vanvårdad. Kolla inredningen och fälgarna! Hur är det ens möjligt att misshandla en bil så på tre år? Och bubblor blir det även av små stenskott som man inte tar hand om.

Ge mig nu några bilder från de 1000 tals bilar du pratar om. Jag är inne på min sjätte VAG bil sedan 2007 och har några tiotusen mil på vägarna med dem. Ett DSG problem har jag haft som löstes inom ramen för garantin. Inte ett enda lackproblem har det varit på de bilarna.

Tackar Evil för bilderna och artiklarna, ser du nu da? eller behövs det ytterligare bevis? du kanske endå Vill inte tro.  Orkar inte skaffa fram fler bilar eftersom du vägrar tro endå även om de finns bild bevis. Så du har redan haft problem med lådan, ingen helt ovanlig problem alltså. Om du lade ner 2 minuter på att kolla på bilderna som ja snackade om så skulle du se att de börjar bubla på den där 2014 årsmodellen, ser exakt samma sak på 16 års modeller av golf/passat, även Fordar rostar sådär samt bmw/audi.  Tänker inte bevisa nått mer för dig, jobbar me dessa märken varje dag och även om du haft 4-5 modeller genom livet så har ja jobbat me över 1000 vag bilar dessa år och kan intyga att rosten käkar upp dom punkt slut.

Ganska nyfiken på vad du jobbar med och vilka slags typer av bilar ni får in, pratar vi slit och släng tjänstebilar, hyrbilar, företagsbilar eller välskötta privata bilar? Och vilka miltal pratar vi om, menar en 2013 som gått 6000 mil eller 35000 mil har ju fått utstå bra olika mycket slitage.

För bilen i kvd annonsen var den mest vanvårdade bil jag sett på länge, man har ju inte brytt sig alls om den. Sned ratt, snedslitna däck, totalt repig och sönderkörd, inte lagt i stenskotten med lackstift mm. Har man inte behandlat eller kört bilen bättre än så förstår jag att den låter illa och är rostig, det hade vilken annan bil som helst varit.

Och att alla VAG rostar och har en havererad DSG som du påstår skulle jag vilja ha lite fakta på, det skulle ju ha varit en ganska större anstormning om alla VAG vore såhär, 10 miljoner sålda bilar om året borde det vara betydligt flera klagomål om "alla" bilar är kass som du påstår... hmm

ps det är ju mket klagomål ser du väl, folk skriver på forums och det finns ju flera artiklar där folk klagar på dsg och rost, bara 3 artiklar blev ju postade på denna tråd, vad mer vill du ha? vill du folk ska börja fixa Skyltar och skrika på torget KÖP INTE VAG? Dom flesta betalar väl och ser glada ut.

Muttley
29 december 2017 ·

-Akerfeldt- skrev:
Jag har haft precis tvärtom bemötande, bra service, snabbt åtagande samt gratis hyrbil. Inget att klaga på alltså. Men utveckla gärna vilka uruselt bemötande DU upplevt.

Av två återförsäljare/verkstäder i närheten av varandra så beter båda sig likadant, de ena har jag tyvärr lagt praktik på, var där 2 av 5 dagar pga att jag fick inte göra ett skit. Men de är helt klart inte vw:s fel att de har idioter anställda smile     
Den andra har jag suttit x antal timmar på för att de var ovänner tydligen med bilansvarig på mitt jobb,  de var ovänner för att vw inte höll måttet, blev av med uppdrag pga dem. wink   Volvo var faktiskt trevligare att sitta och vänta på.

Cuefa skrev:

Muttley skrev:

Cuefa skrev:
Ja, eftersom ni 5-6 pers som skriver här representerar ALLA VW-ägare så lägger jag ner diskussionen.

Så faktan gjorde ont av de som fanns här ? 
100% av bilarna funkade inte som de skulle. Tråkiga siffror.   

Hade jag jobbat kvar (tack gode gud att man inte gör det) så hade jag kunnat redovisa golf.

Spelar ingen roll om 1000 personer här skriver att de har problem, ni utgör inte 100% av VW-ägarna och kan således inte säga att hela koncernen är skit bara för att ni haft problem. Andelen som haft strul med sina bilar, oavsett vad som strulat, är försvinnande liten jämfört med de miljoner ägare som är nöjda.

Jag försöker inte helgonförklara VW-koncernen, DSG har haft problem. Precis som kamkedjor, gasbilar (både tuber, gasventiler osv), multitronic-växellådor, automatlådorna på T4orna, 3ans cylinder på bubblorna som gick varmare än de andra o skar, etc mm osv.

Det som stör mig är häxjakten på just VW, bara för att det finns mest bilar representerade på marknaden.
Jag hör t.ex inte mycket om knackande dieslar från BMW eller Nissans vevlager-ras på Kingcab/Navara osv. Högst reella problem men till antalet inte ens i närheten av VW's, eftersom det sålts en bråkdel av antalet bilar jämfört märke för märke.

Jag jobbar kvar (tack gode gud att man gör det) för VW-koncernen och ser ju bilarna vi får in varje dag.
Kan säga att vi har (just nu iaf) betydligt mer problem med infotainment-systemen i de nya bilarna.

Och ja, spolarvätska som letar sig in i bilens bagageutrymme istället för ut på bakrutan är inte heller världens mest ovanliga fel, inte heller låskistor till bakluckor, trasiga diodbakljus på Passat 3C, osv.

Inget märke är perfekt, alla har problem. Men att just VW är dom som är i skottlinjen är det jag försöker få förståelse för.

Sen gällande säljare så finns även dessa i alla kategorier, och alla märken har problem med arroganta och ointresserade säljare (vilket är rätt fantastiskt med tanke på att det är deras yrke, och oftast provisionsbaserat...)

Häxjakt ?   Ja gärna när de är reparationer för flera hundratals tusen kronor och de vill inte åta sig sina problem så är tyvärr de inte värda mer.   Finns massvis med folk som är missnöjda med kundbemötandet och får betala dyrt för deras extremt korkade konstruktioner. 
Varför rosta en gastank tex?  Jo för de är ju smart att sätta plastskydd som aldrig monteras ner vid servicar wink

Evildan
29 december 2017 ·

En stor del av de försäljare jag träffat inom VAGs återförsäljarnät motsvarar till stor del de som på det här forumet vurmar starkt för koncernens produkter.

Senast redigerat av Evildan (29 december 2017)

-Akerfeldt-
29 december 2017 · 2 638 Inlägg

panda666 skrev:
Hehe tänker itne slösa mer tid med att svara på detta, du får ju tycka som du vill, du kan se sj på miltal och årsmodell var ju 2014. Har skrivit en miljon gånger, det är olika mellan 0-15000mil men de flesta ligger väl där runt 5-10000 mil och oftast nyare årsmodeller. Vi har fått in ibland nån lågmilare 2015 som vi tappat hakan på för vi hittat rost. Tro på vad du vill du för du har bestämt dig redan om ditt favorit märke, det är meningslöst. De annonsen var bara ett exempel.  Och dsg är ett större problem än vad man tror, alla bilar vi får in är inte vanvårdade eller har körts som svinet, men många har problem endå.

Jag hoppas inte bilen från kvd representerar merparten av de bilar du hanterar på ditt jobb för då förstår jag att du upplever att bilarna är kass. Finns säkert bilar som havererar eller rostar som är väl omskötta, men merparten består nog av misskötta fordon.

Och sen, VAG är inte på något sätt ett favoritmärke, har åkt många andra märken genom åren. Mest less på allt klankande och negativitet om VAG, oftast baserat på information man läst på nätet, något man hört av sin kompis pappas morbror eller liknande.

panda666 skrev:
ps det är ju mket klagomål ser du väl, folk skriver på forums och det finns ju flera artiklar där folk klagar på dsg och rost, bara 3 artiklar blev ju postade på denna tråd, vad mer vill du ha? vill du folk ska börja fixa Skyltar och skrika på torget KÖP INTE VAG? Dom flesta betalar väl och ser glada ut.

Att det börjar komma lite rostbubblor på en 10 år gammal bil (speciellt om man ej sköter om den) är inte så konstigt tycker jag. Det kommer förr eller senare, speciellt på utsatta ställen. Det gäller alla bilar.
Ni är ju några i denna tråd som spyr ur er negativ kritik om VAG och DSG lådorna, ni kan ju gå ut på torget med skyltar och sprida ert budskap, för det verkar ju finnas miljoner ägare som är helt ovetandes om att alla VAG och speciellt dem med DSG är kass.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang