Dsg6/dsg7

Muttley
29 december 2017 ·

-Akerfeldt- skrev:

panda666 skrev:
Hehe tänker itne slösa mer tid med att svara på detta, du får ju tycka som du vill, du kan se sj på miltal och årsmodell var ju 2014. Har skrivit en miljon gånger, det är olika mellan 0-15000mil men de flesta ligger väl där runt 5-10000 mil och oftast nyare årsmodeller. Vi har fått in ibland nån lågmilare 2015 som vi tappat hakan på för vi hittat rost. Tro på vad du vill du för du har bestämt dig redan om ditt favorit märke, det är meningslöst. De annonsen var bara ett exempel.  Och dsg är ett större problem än vad man tror, alla bilar vi får in är inte vanvårdade eller har körts som svinet, men många har problem endå.

Jag hoppas inte bilen från kvd representerar merparten av de bilar du hanterar på ditt jobb för då förstår jag att du upplever att bilarna är kass. Finns säkert bilar som havererar eller rostar som är väl omskötta, men merparten består nog av misskötta fordon.

Och sen, VAG är inte på något sätt ett favoritmärke, har åkt många andra märken genom åren. Mest less på allt klankande och negativitet om VAG, oftast baserat på information man läst på nätet, något man hört av sin kompis pappas morbror eller liknande.

panda666 skrev:
ps det är ju mket klagomål ser du väl, folk skriver på forums och det finns ju flera artiklar där folk klagar på dsg och rost, bara 3 artiklar blev ju postade på denna tråd, vad mer vill du ha? vill du folk ska börja fixa Skyltar och skrika på torget KÖP INTE VAG? Dom flesta betalar väl och ser glada ut.

Att det börjar komma lite rostbubblor på en 10 år gammal bil (speciellt om man ej sköter om den) är inte så konstigt tycker jag. Det kommer förr eller senare, speciellt på utsatta ställen. Det gäller alla bilar.
Ni är ju några i denna tråd som spyr ur er negativ kritik om VAG och DSG lådorna, ni kan ju gå ut på torget med skyltar och sprida ert budskap, för det verkar ju finnas miljoner ägare som är helt ovetandes om att alla VAG och speciellt dem med DSG är kass.

Eftersom du vurmar om ett par lögnare wink  Har de ordnat problemen med gastankarna? Så folk slipper gå en bit ifrån när de tankar.
Säg inte spy när de är fakta som kommer fram.  Fråga alla de miljoner människor i USA vad de tyckte.

panda666
29 december 2017 · 4 250 Inlägg

-Akerfeldt- skrev:

panda666 skrev:
Hehe tänker itne slösa mer tid med att svara på detta, du får ju tycka som du vill, du kan se sj på miltal och årsmodell var ju 2014. Har skrivit en miljon gånger, det är olika mellan 0-15000mil men de flesta ligger väl där runt 5-10000 mil och oftast nyare årsmodeller. Vi har fått in ibland nån lågmilare 2015 som vi tappat hakan på för vi hittat rost. Tro på vad du vill du för du har bestämt dig redan om ditt favorit märke, det är meningslöst. De annonsen var bara ett exempel.  Och dsg är ett större problem än vad man tror, alla bilar vi får in är inte vanvårdade eller har körts som svinet, men många har problem endå.

Jag hoppas inte bilen från kvd representerar merparten av de bilar du hanterar på ditt jobb för då förstår jag att du upplever att bilarna är kass. Finns säkert bilar som havererar eller rostar som är väl omskötta, men merparten består nog av misskötta fordon.

Och sen, VAG är inte på något sätt ett favoritmärke, har åkt många andra märken genom åren. Mest less på allt klankande och negativitet om VAG, oftast baserat på information man läst på nätet, något man hört av sin kompis pappas morbror eller liknande.

panda666 skrev:
ps det är ju mket klagomål ser du väl, folk skriver på forums och det finns ju flera artiklar där folk klagar på dsg och rost, bara 3 artiklar blev ju postade på denna tråd, vad mer vill du ha? vill du folk ska börja fixa Skyltar och skrika på torget KÖP INTE VAG? Dom flesta betalar väl och ser glada ut.

Att det börjar komma lite rostbubblor på en 10 år gammal bil (speciellt om man ej sköter om den) är inte så konstigt tycker jag. Det kommer förr eller senare, speciellt på utsatta ställen. Det gäller alla bilar.
Ni är ju några i denna tråd som spyr ur er negativ kritik om VAG och DSG lådorna, ni kan ju gå ut på torget med skyltar och sprida ert budskap, för det verkar ju finnas miljoner ägare som är helt ovetandes om att alla VAG och speciellt dem med DSG är kass.

Du verkar ju vara helt slut, du vänder om allt man säger och skriver vad du vill som inte har nån riktig mening, så jag pratar om 10 år gamla bilar nu? Dsg är enligt dig inte kass? av dom som kommer på jobbet med missljud är alla missköta ex enligt dig? Varför kör inte taxibilar inte längre ecofuel med dsg? Du verkar vara nån chef från nån anläggning vag i sverige är helt övertygad om det annars skulle du itne spotta ut sån trams. Vanlig folk som inte kan bilar och inte ett dugg intresserade köper bara nått som ser fint och rymligt ut och bara kör me bilen, de flesta som köper bil av oss har ingen aning om gas tankar och dsg. Dom blir helt förvånade när dsg skramlar tex, dom tror för de mesta att skramlet kommer från motorn. De inte först när det är försent som dom fattar vad för skit dom har köpt.

-Akerfeldt-
29 december 2017 · 2 638 Inlägg

Muttley skrev:

-Akerfeldt- skrev:

panda666 skrev:
Hehe tänker itne slösa mer tid med att svara på detta, du får ju tycka som du vill, du kan se sj på miltal och årsmodell var ju 2014. Har skrivit en miljon gånger, det är olika mellan 0-15000mil men de flesta ligger väl där runt 5-10000 mil och oftast nyare årsmodeller. Vi har fått in ibland nån lågmilare 2015 som vi tappat hakan på för vi hittat rost. Tro på vad du vill du för du har bestämt dig redan om ditt favorit märke, det är meningslöst. De annonsen var bara ett exempel.  Och dsg är ett större problem än vad man tror, alla bilar vi får in är inte vanvårdade eller har körts som svinet, men många har problem endå.

Jag hoppas inte bilen från kvd representerar merparten av de bilar du hanterar på ditt jobb för då förstår jag att du upplever att bilarna är kass. Finns säkert bilar som havererar eller rostar som är väl omskötta, men merparten består nog av misskötta fordon.

Och sen, VAG är inte på något sätt ett favoritmärke, har åkt många andra märken genom åren. Mest less på allt klankande och negativitet om VAG, oftast baserat på information man läst på nätet, något man hört av sin kompis pappas morbror eller liknande.

panda666 skrev:
ps det är ju mket klagomål ser du väl, folk skriver på forums och det finns ju flera artiklar där folk klagar på dsg och rost, bara 3 artiklar blev ju postade på denna tråd, vad mer vill du ha? vill du folk ska börja fixa Skyltar och skrika på torget KÖP INTE VAG? Dom flesta betalar väl och ser glada ut.

Att det börjar komma lite rostbubblor på en 10 år gammal bil (speciellt om man ej sköter om den) är inte så konstigt tycker jag. Det kommer förr eller senare, speciellt på utsatta ställen. Det gäller alla bilar.
Ni är ju några i denna tråd som spyr ur er negativ kritik om VAG och DSG lådorna, ni kan ju gå ut på torget med skyltar och sprida ert budskap, för det verkar ju finnas miljoner ägare som är helt ovetandes om att alla VAG och speciellt dem med DSG är kass.

Eftersom du vurmar om ett par lögnare wink  Har de ordnat problemen med gastankarna? Så folk slipper gå en bit ifrån när de tankar.
Säg inte spy när de är fakta som kommer fram.  Fråga alla de miljoner människor i USA vad de tyckte.

Så du menar att alla här i tråden samt alla som är nöjda med sin VAG är lögnare? Det bevisar bara nivån på denna tråden. Eftersom du verkar så påläst kan du väl upplysa mig, och är det  VAG generellt eller nått specifikt du menar att miljoner människor i USA tycker?

Muttley
29 december 2017 ·

-Akerfeldt- skrev:

Muttley skrev:

-Akerfeldt- skrev:

panda666 skrev:
Hehe tänker itne slösa mer tid med att svara på detta, du får ju tycka som du vill, du kan se sj på miltal och årsmodell var ju 2014. Har skrivit en miljon gånger, det är olika mellan 0-15000mil men de flesta ligger väl där runt 5-10000 mil och oftast nyare årsmodeller. Vi har fått in ibland nån lågmilare 2015 som vi tappat hakan på för vi hittat rost. Tro på vad du vill du för du har bestämt dig redan om ditt favorit märke, det är meningslöst. De annonsen var bara ett exempel.  Och dsg är ett större problem än vad man tror, alla bilar vi får in är inte vanvårdade eller har körts som svinet, men många har problem endå.

Jag hoppas inte bilen från kvd representerar merparten av de bilar du hanterar på ditt jobb för då förstår jag att du upplever att bilarna är kass. Finns säkert bilar som havererar eller rostar som är väl omskötta, men merparten består nog av misskötta fordon.

Och sen, VAG är inte på något sätt ett favoritmärke, har åkt många andra märken genom åren. Mest less på allt klankande och negativitet om VAG, oftast baserat på information man läst på nätet, något man hört av sin kompis pappas morbror eller liknande.


Att det börjar komma lite rostbubblor på en 10 år gammal bil (speciellt om man ej sköter om den) är inte så konstigt tycker jag. Det kommer förr eller senare, speciellt på utsatta ställen. Det gäller alla bilar.
Ni är ju några i denna tråd som spyr ur er negativ kritik om VAG och DSG lådorna, ni kan ju gå ut på torget med skyltar och sprida ert budskap, för det verkar ju finnas miljoner ägare som är helt ovetandes om att alla VAG och speciellt dem med DSG är kass.

Eftersom du vurmar om ett par lögnare wink  Har de ordnat problemen med gastankarna? Så folk slipper gå en bit ifrån när de tankar.
Säg inte spy när de är fakta som kommer fram.  Fråga alla de miljoner människor i USA vad de tyckte.

Så du menar att alla här i tråden samt alla som är nöjda med sin VAG är lögnare? Det bevisar bara nivån på denna tråden. Eftersom du verkar så påläst kan du väl upplysa mig, och är det  VAG generellt eller nått specifikt du menar att miljoner människor i USA tycker?

Jag syftar dels på en artikel som handlade om kamkedjan, där de säger att de är åtgärdat. Men de visade sig vara en lögn. Ska se om jag hittar den igen.
Ang usa så är de ju dieselgaten.  Men där är ju inte vw ensamma smile Men de blev dyrt för vw.  Tur de hade pengar.

panda666
29 december 2017 · 4 250 Inlägg

-Akerfeldt- skrev:

Muttley skrev:

-Akerfeldt- skrev:

panda666 skrev:
Hehe tänker itne slösa mer tid med att svara på detta, du får ju tycka som du vill, du kan se sj på miltal och årsmodell var ju 2014. Har skrivit en miljon gånger, det är olika mellan 0-15000mil men de flesta ligger väl där runt 5-10000 mil och oftast nyare årsmodeller. Vi har fått in ibland nån lågmilare 2015 som vi tappat hakan på för vi hittat rost. Tro på vad du vill du för du har bestämt dig redan om ditt favorit märke, det är meningslöst. De annonsen var bara ett exempel.  Och dsg är ett större problem än vad man tror, alla bilar vi får in är inte vanvårdade eller har körts som svinet, men många har problem endå.

Jag hoppas inte bilen från kvd representerar merparten av de bilar du hanterar på ditt jobb för då förstår jag att du upplever att bilarna är kass. Finns säkert bilar som havererar eller rostar som är väl omskötta, men merparten består nog av misskötta fordon.

Och sen, VAG är inte på något sätt ett favoritmärke, har åkt många andra märken genom åren. Mest less på allt klankande och negativitet om VAG, oftast baserat på information man läst på nätet, något man hört av sin kompis pappas morbror eller liknande.


Att det börjar komma lite rostbubblor på en 10 år gammal bil (speciellt om man ej sköter om den) är inte så konstigt tycker jag. Det kommer förr eller senare, speciellt på utsatta ställen. Det gäller alla bilar.
Ni är ju några i denna tråd som spyr ur er negativ kritik om VAG och DSG lådorna, ni kan ju gå ut på torget med skyltar och sprida ert budskap, för det verkar ju finnas miljoner ägare som är helt ovetandes om att alla VAG och speciellt dem med DSG är kass.

Eftersom du vurmar om ett par lögnare wink  Har de ordnat problemen med gastankarna? Så folk slipper gå en bit ifrån när de tankar.
Säg inte spy när de är fakta som kommer fram.  Fråga alla de miljoner människor i USA vad de tyckte.

Så du menar att alla här i tråden samt alla som är nöjda med sin VAG är lögnare? Det bevisar bara nivån på denna tråden. Eftersom du verkar så påläst kan du väl upplysa mig, och är det  VAG generellt eller nått specifikt du menar att miljoner människor i USA tycker?

Det är ju bara bra att många har överlevt problemen som finns och säger stort Grattis till dig som har klarat dig undan men det finns ju en riktig stor del som har drabbats också, tycker sj att det känns som  att det finns en stor risk att nått händer ifall man köper vag.

eastereverybodybay
29 december 2017 · 365 Inlägg

Ska man märka ord så är det ju faktiskt lackproblem som VW har. Inte direkt rost... Men visst, lackproblemen blir ju lätt till rost med tiden.

Jag hittade själv blåsor under lacken på bakdörrarna på min egna Passat 12.a, redan när den var 2 år gammal, och jag har då ändå varit noga med att tvätta och att hålla bilen i ordning.

Det är galvet som släpper från plåten och så blir det små blåsor stora som en ringfinger-nagel.

Petar man hål på dessa blåsor så är det som ett vitt pulver där i.

Jag fick dörrarna omlackerade på lackgarantin av VW, sen gick det ett år och problemet kom tillbaka på fler ställen och då lackerade man om hela sidorna på bilen, framskärmar, dörrar, och bakskärmarna, även detta på den treåriga lackgarantin.

Nu är bilen 5,5 år gammal och fler galvblåsor har uppstått på dörrarna och även bakluckan, även närmast nummerplåtsbelysningen har det uppstått mindre lacksläp.

Vill jag ha det åtgärdat säger VW att jag får betala omlackering på egen hand. Dåligt!

Brukar titta efter galvblåsor på mina kunders VW bilar när jag får in någon i min bilverkstad och det är faktiskt ganska många som har dessa blåsor men dom har inte sett dom.

Det gäller att man står i bra ljus när man letar och att man tittar i alla möjliga vinklar. Vanligast är det med galvblåsor på bakdörrarna och bakskärmarna.

Några DSG problem har jag dock inte råkat ut för ännu, älskar DSG lådan, men jag är noga med att byta olja i lådan så pass ofta som varje 4000 mil. Kanske lite överdrivet men då jag gör det själv så blir det ju ingen större kostnad.

-Akerfeldt-
29 december 2017 · 2 638 Inlägg

panda666 skrev:

-Akerfeldt- skrev:

panda666 skrev:
Hehe tänker itne slösa mer tid med att svara på detta, du får ju tycka som du vill, du kan se sj på miltal och årsmodell var ju 2014. Har skrivit en miljon gånger, det är olika mellan 0-15000mil men de flesta ligger väl där runt 5-10000 mil och oftast nyare årsmodeller. Vi har fått in ibland nån lågmilare 2015 som vi tappat hakan på för vi hittat rost. Tro på vad du vill du för du har bestämt dig redan om ditt favorit märke, det är meningslöst. De annonsen var bara ett exempel.  Och dsg är ett större problem än vad man tror, alla bilar vi får in är inte vanvårdade eller har körts som svinet, men många har problem endå.

Jag hoppas inte bilen från kvd representerar merparten av de bilar du hanterar på ditt jobb för då förstår jag att du upplever att bilarna är kass. Finns säkert bilar som havererar eller rostar som är väl omskötta, men merparten består nog av misskötta fordon.

Och sen, VAG är inte på något sätt ett favoritmärke, har åkt många andra märken genom åren. Mest less på allt klankande och negativitet om VAG, oftast baserat på information man läst på nätet, något man hört av sin kompis pappas morbror eller liknande.

panda666 skrev:
ps det är ju mket klagomål ser du väl, folk skriver på forums och det finns ju flera artiklar där folk klagar på dsg och rost, bara 3 artiklar blev ju postade på denna tråd, vad mer vill du ha? vill du folk ska börja fixa Skyltar och skrika på torget KÖP INTE VAG? Dom flesta betalar väl och ser glada ut.

Att det börjar komma lite rostbubblor på en 10 år gammal bil (speciellt om man ej sköter om den) är inte så konstigt tycker jag. Det kommer förr eller senare, speciellt på utsatta ställen. Det gäller alla bilar.
Ni är ju några i denna tråd som spyr ur er negativ kritik om VAG och DSG lådorna, ni kan ju gå ut på torget med skyltar och sprida ert budskap, för det verkar ju finnas miljoner ägare som är helt ovetandes om att alla VAG och speciellt dem med DSG är kass.

Du verkar ju vara helt slut, du vänder om allt man säger och skriver vad du vill som inte har nån riktig mening, så jag pratar om 10 år gamla bilar nu? Dsg är enligt dig inte kass? av dom som kommer på jobbet med missljud är alla missköta ex enligt dig? Varför kör inte taxibilar inte längre ecofuel med dsg? Du verkar vara nån chef från nån anläggning vag i sverige är helt övertygad om det annars skulle du itne spotta ut sån trams. Vanlig folk som inte kan bilar och inte ett dugg intresserade köper bara nått som ser fint och rymligt ut och bara kör me bilen, de flesta som köper bil av oss har ingen aning om gas tankar och dsg. Dom blir helt förvånade när dsg skramlar tex, dom tror för de mesta att skramlet kommer från motorn. De inte först när det är försent som dom fattar vad för skit dom har köpt.

Alltid lika trevligt när man får slut på vettiga saker att säga och då går över till påhopp. Jag jobbar inte inom VAG anläggningar på något vis, men det bevisar bara vilken sanning du för i dina inlägg.

Det var ju du som började med diskussion om 10 år gamla bilar när du la fram bevis på dagens rostproblem i form av Evildans länkar här tidigare i tråden, där handlar alla 3 artiklar om bilar från 2006-2008.  Det blir ju typ 10 år gamla bilar.

Det jag menar är att bilar som körs som slit och släng löper större risk för problem, tex taxibilar, företagsbilar mm. Jag har ingen aning om hur de bilarna på ditt jobb är skötta,  du fortfarande inte svarat på frågan vad det är för bilar ni hanterar.

Sen får man ju skylla sig självt om man köper en bil med missljud eller andra fel, gäller alla bilmärken.

Cupra_
29 december 2017 ·

Muttley skrev:
Varför rosta en gastank tex?  Jo för de är ju smart att sätta plastskydd som aldrig monteras ner vid servicar wink

Jag ser mig som relativt neutral till vag..
Men det där har jag väldigt svårt att tro på.
Även Mercedes har plastskydd på sina gastankar och de har inte samma problematik. De läcker istället vid påfyllningen och i motorrummet smile
Både merca och folkas plast har dessutom ventilationshål. Det beror snarare på kass kvalité på själva tanken. Men så är världen, allt ska gå fort och billigt att tillverkas så man kan tjäna maximalt. Kolla på bachos verktyg som var kanon en gång i tiden. Mest skit idag.

Tog bort alla kåpor under min passat som gått över 14k mil på 5år och det var för övrigt inte en rostprick någonstans. Säga vad man vill om plastskydd, men de skyddar mot stenskott/blästring av färgen, som leder till rost. JAG har dock inte hittat mer än ytrost på min, och då på länkarmarna bak samt bakvagnsramen. Men jag tvättar också bilen en gång per vecka.

Något som skulle vara intressant att veta är i så fall om det här problemet är unikt för norden eller om problemet finns även i Tyskland/Spanien där man inte saltar.

Muttley
29 december 2017 ·

Cupra_ skrev:

Muttley skrev:
Varför rosta en gastank tex?  Jo för de är ju smart att sätta plastskydd som aldrig monteras ner vid servicar wink

Jag ser mig som relativt neutral till vag..
Men det där har jag väldigt svårt att tro på.
Även Mercedes har plastskydd på sina gastankar och de har inte samma problematik. De läcker istället vid påfyllningen och i motorrummet smile
Både merca och folkas plast har dessutom ventilationshål. Det beror snarare på kass kvalité på själva tanken. Men så är världen, allt ska gå fort och billigt att tillverkas så man kan tjäna maximalt. Kolla på bachos verktyg som var kanon en gång i tiden. Mest skit idag.

Tog bort alla kåpor under min passat som gått över 14k mil på 5år och det var för övrigt inte en rostprick någonstans. Säga vad man vill om plastskydd, men de skyddar mot stenskott/blästring av färgen, som leder till rost. JAG har dock inte hittat mer än ytrost på min, och då på länkarmarna bak samt bakvagnsramen. Men jag tvättar också bilen en gång per vecka.

Något som skulle vara intressant att veta är i så fall om det här problemet är unikt för norden eller om problemet finns även i Tyskland/Spanien där man inte saltar.

Men här får du infon, http://www.vibilagare.se/nyheter/vw-ate … 0-gasbilar

Jag vet att ingen någonsin kollade på den bilen jag brukade, ja de kollade ju såklart när de fick åtgärda ett fel efter ett par månader. Men de var enda gången plastskydden var nere. De gick väl så fort att bygga bilen då den går som en påse nötter när den går på bensin smile
Plastskydden i detta fall verkade ju göra att de rostade, eller dåligt rostskydd  med noll kontroll gör att de rostar.
Jag tvättade bilen 5-7 dagar i veckan. Och visst jag kan inte minnas någon rost, men de vore ju katastrof på 2-3 år.

Cupra_
29 december 2017 ·

Muttley skrev:

Cupra_ skrev:

Muttley skrev:
Varför rosta en gastank tex?  Jo för de är ju smart att sätta plastskydd som aldrig monteras ner vid servicar wink

Jag ser mig som relativt neutral till vag..
Men det där har jag väldigt svårt att tro på.
Även Mercedes har plastskydd på sina gastankar och de har inte samma problematik. De läcker istället vid påfyllningen och i motorrummet smile
Både merca och folkas plast har dessutom ventilationshål. Det beror snarare på kass kvalité på själva tanken. Men så är världen, allt ska gå fort och billigt att tillverkas så man kan tjäna maximalt. Kolla på bachos verktyg som var kanon en gång i tiden. Mest skit idag.

Tog bort alla kåpor under min passat som gått över 14k mil på 5år och det var för övrigt inte en rostprick någonstans. Säga vad man vill om plastskydd, men de skyddar mot stenskott/blästring av färgen, som leder till rost. JAG har dock inte hittat mer än ytrost på min, och då på länkarmarna bak samt bakvagnsramen. Men jag tvättar också bilen en gång per vecka.

Något som skulle vara intressant att veta är i så fall om det här problemet är unikt för norden eller om problemet finns även i Tyskland/Spanien där man inte saltar.

Men här får du infon, http://www.vibilagare.se/nyheter/vw-ate … 0-gasbilar

Jag vet att ingen någonsin kollade på den bilen jag brukade, ja de kollade ju såklart när de fick åtgärda ett fel efter ett par månader. Men de var enda gången plastskydden var nere. De gick väl så fort att bygga bilen då den går som en påse nötter när den går på bensin smile
Plastskydden i detta fall verkade ju göra att de rostade, eller dåligt rostskydd  med noll kontroll gör att de rostar.
Jag tvättade bilen 5-7 dagar i veckan. Och visst jag kan inte minnas någon rost, men de vore ju katastrof på 2-3 år.

Precis, men det berodde ju på dåligt behandlade tankar i första hand, inte på plastskydden. Sen att de är dolda gör ju såklart att det är svårare att kontrollera dem.
Sen när det gäller verkstadsjobb skulle jag påstå att dåliga verkstäder finns hos de flesta märken, och framförallt fristående.
Varit med om att både auktoriserade VW, Volvo och bmw verkstäder tagit betalt för saker man inte gjort. Likaså Mekonomen.

panda666
29 december 2017 · 4 250 Inlägg

-Akerfeldt- skrev:

panda666 skrev:

-Akerfeldt- skrev:

panda666 skrev:
Hehe tänker itne slösa mer tid med att svara på detta, du får ju tycka som du vill, du kan se sj på miltal och årsmodell var ju 2014. Har skrivit en miljon gånger, det är olika mellan 0-15000mil men de flesta ligger väl där runt 5-10000 mil och oftast nyare årsmodeller. Vi har fått in ibland nån lågmilare 2015 som vi tappat hakan på för vi hittat rost. Tro på vad du vill du för du har bestämt dig redan om ditt favorit märke, det är meningslöst. De annonsen var bara ett exempel.  Och dsg är ett större problem än vad man tror, alla bilar vi får in är inte vanvårdade eller har körts som svinet, men många har problem endå.

Jag hoppas inte bilen från kvd representerar merparten av de bilar du hanterar på ditt jobb för då förstår jag att du upplever att bilarna är kass. Finns säkert bilar som havererar eller rostar som är väl omskötta, men merparten består nog av misskötta fordon.

Och sen, VAG är inte på något sätt ett favoritmärke, har åkt många andra märken genom åren. Mest less på allt klankande och negativitet om VAG, oftast baserat på information man läst på nätet, något man hört av sin kompis pappas morbror eller liknande.


Att det börjar komma lite rostbubblor på en 10 år gammal bil (speciellt om man ej sköter om den) är inte så konstigt tycker jag. Det kommer förr eller senare, speciellt på utsatta ställen. Det gäller alla bilar.
Ni är ju några i denna tråd som spyr ur er negativ kritik om VAG och DSG lådorna, ni kan ju gå ut på torget med skyltar och sprida ert budskap, för det verkar ju finnas miljoner ägare som är helt ovetandes om att alla VAG och speciellt dem med DSG är kass.

Du verkar ju vara helt slut, du vänder om allt man säger och skriver vad du vill som inte har nån riktig mening, så jag pratar om 10 år gamla bilar nu? Dsg är enligt dig inte kass? av dom som kommer på jobbet med missljud är alla missköta ex enligt dig? Varför kör inte taxibilar inte längre ecofuel med dsg? Du verkar vara nån chef från nån anläggning vag i sverige är helt övertygad om det annars skulle du itne spotta ut sån trams. Vanlig folk som inte kan bilar och inte ett dugg intresserade köper bara nått som ser fint och rymligt ut och bara kör me bilen, de flesta som köper bil av oss har ingen aning om gas tankar och dsg. Dom blir helt förvånade när dsg skramlar tex, dom tror för de mesta att skramlet kommer från motorn. De inte först när det är försent som dom fattar vad för skit dom har köpt.

Alltid lika trevligt när man får slut på vettiga saker att säga och då går över till påhopp. Jag jobbar inte inom VAG anläggningar på något vis, men det bevisar bara vilken sanning du för i dina inlägg.

Det var ju du som började med diskussion om 10 år gamla bilar när du la fram bevis på dagens rostproblem i form av Evildans länkar här tidigare i tråden, där handlar alla 3 artiklar om bilar från 2006-2008.  Det blir ju typ 10 år gamla bilar.

Det jag menar är att bilar som körs som slit och släng löper större risk för problem, tex taxibilar, företagsbilar mm. Jag har ingen aning om hur de bilarna på ditt jobb är skötta,  du fortfarande inte svarat på frågan vad det är för bilar ni hanterar.

Sen får man ju skylla sig självt om man köper en bil med missljud eller andra fel, gäller alla bilmärken.

Nej tog det bara som ett exempel på hur mycket vag rostar, säger ju att redan 2016 modeller rostar men du återigen går tbax till de förbannade 10 år gamla bilar, medans jag tjatar om 2014/2016 modeller. Vi hanterar all sorts bilar, tjänstebilar/personbilar/leasing alltså allt möjligt, och alla dessa bilar sköts olika men dom flesta som kommer är välservade inom vags service program på 3000mils max intervall, dom flesta är servade vid 3-6-9-12 tusen mil, alltså max varje 3000mil enligt bok, Det är så vag vill ha dom servade, ecofuel servas vart 1500mil. Flera ecofuel modeller kommer med lysande motorlampa och dom flesta som har oljud i dsgn är dieselbilar, ser inte så ofta gasbilar med problem med dsg, dom flesta är diesel som tjafsar, och rost ser vi dagligen på nyare bilar, både skoda/passat/golf/bmw alla serier och audi. Volvo samt toyota o vissa andra verkar klara sig bättre. Skylla sig sj? Det är ju lotto ifall ens vw bil kommer få problem med dsg lådan. Vad är det som är konstigt för dig där du inte vill förstå? Säger det inget till dig att taxibolag har slutat använda vw gasbilar samt dsg? Skiten håller alltså inte för taxibolag? Ser flera v70/mercedes e klass samt flertal toyota hybrider som taxi, dom verkar hålla mycket bättre. Har tom läst att vissa bilhandlare inte säljer längre vissa vw märken så som vissa vw bilar och audi för dom strular för mke.(bensinare)

Muttley
29 december 2017 ·

Cupra_ skrev:

Muttley skrev:

Cupra_ skrev:

Jag ser mig som relativt neutral till vag..
Men det där har jag väldigt svårt att tro på.
Även Mercedes har plastskydd på sina gastankar och de har inte samma problematik. De läcker istället vid påfyllningen och i motorrummet smile
Både merca och folkas plast har dessutom ventilationshål. Det beror snarare på kass kvalité på själva tanken. Men så är världen, allt ska gå fort och billigt att tillverkas så man kan tjäna maximalt. Kolla på bachos verktyg som var kanon en gång i tiden. Mest skit idag.

Tog bort alla kåpor under min passat som gått över 14k mil på 5år och det var för övrigt inte en rostprick någonstans. Säga vad man vill om plastskydd, men de skyddar mot stenskott/blästring av färgen, som leder till rost. JAG har dock inte hittat mer än ytrost på min, och då på länkarmarna bak samt bakvagnsramen. Men jag tvättar också bilen en gång per vecka.

Något som skulle vara intressant att veta är i så fall om det här problemet är unikt för norden eller om problemet finns även i Tyskland/Spanien där man inte saltar.

Men här får du infon, http://www.vibilagare.se/nyheter/vw-ate … 0-gasbilar

Jag vet att ingen någonsin kollade på den bilen jag brukade, ja de kollade ju såklart när de fick åtgärda ett fel efter ett par månader. Men de var enda gången plastskydden var nere. De gick väl så fort att bygga bilen då den går som en påse nötter när den går på bensin smile
Plastskydden i detta fall verkade ju göra att de rostade, eller dåligt rostskydd  med noll kontroll gör att de rostar.
Jag tvättade bilen 5-7 dagar i veckan. Och visst jag kan inte minnas någon rost, men de vore ju katastrof på 2-3 år.

Precis, men det berodde ju på dåligt behandlade tankar i första hand, inte på plastskydden. Sen att de är dolda gör ju såklart att det är svårare att kontrollera dem.
Sen när det gäller verkstadsjobb skulle jag påstå att dåliga verkstäder finns hos de flesta märken, och framförallt fristående.
Varit med om att både auktoriserade VW, Volvo och bmw verkstäder tagit betalt för saker man inte gjort. Likaså Mekonomen.

I förlängningen så gjorde ju vw fel åt fanders innan de lanserade bilarna.  Varför vill man inte ha bättre koll på det man slänger ut ?   
Plastskydden samlar ju även upp skit.
Och i andra änden har ett liv gått i spillo och ett par stycken skadats https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/ … -900-bilar

Gör rätt från början så slipper folk lida för sketna missar.
Gäller alla bilmärken.

-Akerfeldt-
29 december 2017 · 2 638 Inlägg

panda666 skrev:
Nej tog det bara som ett exempel på hur mycket vag rostar, säger ju att redan 2016 modeller rostar men du återigen går tbax till de förbannade 10 år gamla bilar, medans jag tjatar om 2014/2016 modeller. Vi hanterar all sorts bilar, tjänstebilar/personbilar/leasing alltså allt möjligt, och alla dessa bilar sköts olika men dom flesta som kommer är välservade inom vags service program på 3000mils max intervall, dom flesta är servade vid 3-6-9-12 tusen mil, alltså max varje 3000mil enligt bok, Det är så vag vill ha dom servade, ecofuel servas vart 1500mil. Flera ecofuel modeller kommer med lysande motorlampa och dom flesta som har oljud i dsgn är dieselbilar, ser inte så ofta gasbilar med problem med dsg, dom flesta är diesel som tjafsar, och rost ser vi dagligen på nyare bilar, både skoda/passat/golf/bmw alla serier och audi. Volvo samt toyota o vissa andra verkar klara sig bättre. Skylla sig sj? Det är ju lotto ifall ens vw bil kommer få problem med dsg lådan. Vad är det som är konstigt för dig där du inte vill förstå? Säger det inget till dig att taxibolag har slutat använda vw gasbilar samt dsg? Skiten håller alltså inte för taxibolag? Ser flera v70/mercedes e klass samt flertal toyota hybrider som taxi, dom verkar hålla mycket bättre. Har tom läst att vissa bilhandlare inte säljer längre vissa vw märken så som vissa vw bilar och audi för dom strular för mke.(bensinare)

Hur kan artiklar om 10 år gamla bilar vara ett exempel på att dagens bilar rostar? Det finns såklart VAG med rost, men de är knappast ensamma om det idag. Sett många olika bilmärken med dessa "rostbubblor" enligt kvd annonsen, men viktigast såklart att vi bara klankar ner på VAG.

Att en bil är välservad är verkligen inte samma sak som välskött i mina ögon, den bilen i kvd annonsen var ett väldigt bra exempel på välservad men väldigt vanskött. Eller menar du att bara för att man lämnar in den enligt serviceintervallen och sen ej sköter om den på något vis så ska den vara som ny efter 15000mil?

Att den 7-stegade torrlamells DSG som satt i gastaxi gick sönder förstår jag, den var helt enkelt inte anpassad för den körningen som taxibilarna utsätts för i storstäder. Problemet där var att man inte kan köra en dubbelkopplingslåda på samma sätt som en vanlig automat.

Lite nyfiken på din källa att övriga bilmärken som används inom taxi fungerar bättre?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
29 december 2017 · 13 742 Inlägg

eastereverybodybay skrev:
Ska man märka ord så är det ju faktiskt lackproblem som VW har. Inte direkt rost... Men visst, lackproblemen blir ju lätt till rost med tiden.

Jag hittade själv blåsor under lacken på bakdörrarna på min egna Passat 12.a, redan när den var 2 år gammal, och jag har då ändå varit noga med att tvätta och att hålla bilen i ordning.

Det är galvet som släpper från plåten och så blir det små blåsor stora som en ringfinger-nagel.

Petar man hål på dessa blåsor så är det som ett vitt pulver där i.

Jag fick dörrarna omlackerade på lackgarantin av VW, sen gick det ett år och problemet kom tillbaka på fler ställen och då lackerade man om hela sidorna på bilen, framskärmar, dörrar, och bakskärmarna, även detta på den treåriga lackgarantin.

Nu är bilen 5,5 år gammal och fler galvblåsor har uppstått på dörrarna och även bakluckan, även närmast nummerplåtsbelysningen har det uppstått mindre lacksläp.

Vill jag ha det åtgärdat säger VW att jag får betala omlackering på egen hand. Dåligt!

Brukar titta efter galvblåsor på mina kunders VW bilar när jag får in någon i min bilverkstad och det är faktiskt ganska många som har dessa blåsor men dom har inte sett dom.

Det gäller att man står i bra ljus när man letar och att man tittar i alla möjliga vinklar. Vanligast är det med galvblåsor på bakdörrarna och bakskärmarna.

Några DSG problem har jag dock inte råkat ut för ännu, älskar DSG lådan, men jag är noga med att byta olja i lådan så pass ofta som varje 4000 mil. Kanske lite överdrivet men då jag gör det själv så blir det ju ingen större kostnad.

vet du vad det bästa är..    min golf från 1989 hade exakt samma problem... dom lär sig snabbt dom korkade tyskarna :-)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
panda666
29 december 2017 · 4 250 Inlägg

-Akerfeldt- skrev:

panda666 skrev:
Nej tog det bara som ett exempel på hur mycket vag rostar, säger ju att redan 2016 modeller rostar men du återigen går tbax till de förbannade 10 år gamla bilar, medans jag tjatar om 2014/2016 modeller. Vi hanterar all sorts bilar, tjänstebilar/personbilar/leasing alltså allt möjligt, och alla dessa bilar sköts olika men dom flesta som kommer är välservade inom vags service program på 3000mils max intervall, dom flesta är servade vid 3-6-9-12 tusen mil, alltså max varje 3000mil enligt bok, Det är så vag vill ha dom servade, ecofuel servas vart 1500mil. Flera ecofuel modeller kommer med lysande motorlampa och dom flesta som har oljud i dsgn är dieselbilar, ser inte så ofta gasbilar med problem med dsg, dom flesta är diesel som tjafsar, och rost ser vi dagligen på nyare bilar, både skoda/passat/golf/bmw alla serier och audi. Volvo samt toyota o vissa andra verkar klara sig bättre. Skylla sig sj? Det är ju lotto ifall ens vw bil kommer få problem med dsg lådan. Vad är det som är konstigt för dig där du inte vill förstå? Säger det inget till dig att taxibolag har slutat använda vw gasbilar samt dsg? Skiten håller alltså inte för taxibolag? Ser flera v70/mercedes e klass samt flertal toyota hybrider som taxi, dom verkar hålla mycket bättre. Har tom läst att vissa bilhandlare inte säljer längre vissa vw märken så som vissa vw bilar och audi för dom strular för mke.(bensinare)

Hur kan artiklar om 10 år gamla bilar vara ett exempel på att dagens bilar rostar? Det finns såklart VAG med rost, men de är knappast ensamma om det idag. Sett många olika bilmärken med dessa "rostbubblor" enligt kvd annonsen, men viktigast såklart att vi bara klankar ner på VAG.

Att en bil är välservad är verkligen inte samma sak som välskött i mina ögon, den bilen i kvd annonsen var ett väldigt bra exempel på välservad men väldigt vanskött. Eller menar du att bara för att man lämnar in den enligt serviceintervallen och sen ej sköter om den på något vis så ska den vara som ny efter 15000mil?

Att den 7-stegade torrlamells DSG som satt i gastaxi gick sönder förstår jag, den var helt enkelt inte anpassad för den körningen som taxibilarna utsätts för i storstäder. Problemet där var att man inte kan köra en dubbelkopplingslåda på samma sätt som en vanlig automat.

Lite nyfiken på din källa att övriga bilmärken som används inom taxi fungerar bättre?

Du har verkligen fastnat med det där rosten på de äldre bilarna, om du läst ordentligt artiklarna så märker du snabbt att mannen där hade köpt då för länge sen en passat som då inte var jättegammal och var fin när han köpte, men efter 1-2 år började den rosta som fan, och ser du bilden där efter med det enorma rosten? säger du att han misskötte bilen då? är det ursäkten du har? Självklart får bilarna som vi får in flertal skavanker men vi vet inte hur dom har körts, dom skulle ju inte hålla en meter ifall alla körde som galningar? det är ju parkerings skador och dylikt, vi har fått flera som är i bra skick också när det gäller kaross men det är en annan femma. Nu snackar vi om varför dsg är dålig och då menar du att alla vars dsg har strulat så har dom kört som galningar? Du med dina källor och bevis på allt, kan säga att ja aldrig sett en enda toyota med nått tekniskt fel på jobbet hittils, inte en enda prius/yaris med nått fel hittils, men varje gång man ser en passat så kollar man extra noga. Hur jag vet att andra taxi bilar funkar? ser ju att vw bilar minskar tex där ja bor, dom flesta är ju mercor och toyota taxi bilar nuförtiden, det var mket flera vw passater men dom har minskat, dom har väl fattat att det bara är skräp. Ser tex merca gasbil men ser aldrig mer passat gasbil.

-Akerfeldt-
29 december 2017 · 2 638 Inlägg

panda666 skrev:

-Akerfeldt- skrev:

panda666 skrev:
Nej tog det bara som ett exempel på hur mycket vag rostar, säger ju att redan 2016 modeller rostar men du återigen går tbax till de förbannade 10 år gamla bilar, medans jag tjatar om 2014/2016 modeller. Vi hanterar all sorts bilar, tjänstebilar/personbilar/leasing alltså allt möjligt, och alla dessa bilar sköts olika men dom flesta som kommer är välservade inom vags service program på 3000mils max intervall, dom flesta är servade vid 3-6-9-12 tusen mil, alltså max varje 3000mil enligt bok, Det är så vag vill ha dom servade, ecofuel servas vart 1500mil. Flera ecofuel modeller kommer med lysande motorlampa och dom flesta som har oljud i dsgn är dieselbilar, ser inte så ofta gasbilar med problem med dsg, dom flesta är diesel som tjafsar, och rost ser vi dagligen på nyare bilar, både skoda/passat/golf/bmw alla serier och audi. Volvo samt toyota o vissa andra verkar klara sig bättre. Skylla sig sj? Det är ju lotto ifall ens vw bil kommer få problem med dsg lådan. Vad är det som är konstigt för dig där du inte vill förstå? Säger det inget till dig att taxibolag har slutat använda vw gasbilar samt dsg? Skiten håller alltså inte för taxibolag? Ser flera v70/mercedes e klass samt flertal toyota hybrider som taxi, dom verkar hålla mycket bättre. Har tom läst att vissa bilhandlare inte säljer längre vissa vw märken så som vissa vw bilar och audi för dom strular för mke.(bensinare)

Hur kan artiklar om 10 år gamla bilar vara ett exempel på att dagens bilar rostar? Det finns såklart VAG med rost, men de är knappast ensamma om det idag. Sett många olika bilmärken med dessa "rostbubblor" enligt kvd annonsen, men viktigast såklart att vi bara klankar ner på VAG.

Att en bil är välservad är verkligen inte samma sak som välskött i mina ögon, den bilen i kvd annonsen var ett väldigt bra exempel på välservad men väldigt vanskött. Eller menar du att bara för att man lämnar in den enligt serviceintervallen och sen ej sköter om den på något vis så ska den vara som ny efter 15000mil?

Att den 7-stegade torrlamells DSG som satt i gastaxi gick sönder förstår jag, den var helt enkelt inte anpassad för den körningen som taxibilarna utsätts för i storstäder. Problemet där var att man inte kan köra en dubbelkopplingslåda på samma sätt som en vanlig automat.

Lite nyfiken på din källa att övriga bilmärken som används inom taxi fungerar bättre?

Du har verkligen fastnat med det där rosten på de äldre bilarna, om du läst ordentligt artiklarna så märker du snabbt att mannen där hade köpt då för länge sen en passat som då inte var jättegammal och var fin när han köpte, men efter 1-2 år började den rosta som fan, och ser du bilden där efter med det enorma rosten? säger du att han misskötte bilen då? är det ursäkten du har? Självklart får bilarna som vi får in flertal skavanker men vi vet inte hur dom har körts, dom skulle ju inte hålla en meter ifall alla körde som galningar? det är ju parkerings skador och dylikt, vi har fått flera som är i bra skick också när det gäller kaross men det är en annan femma. Nu snackar vi om varför dsg är dålig och då menar du att alla vars dsg har strulat så har dom kört som galningar? Du med dina källor och bevis på allt, kan säga att ja aldrig sett en enda toyota med nått tekniskt fel på jobbet hittils, inte en enda prius/yaris med nått fel hittils, men varje gång man ser en passat så kollar man extra noga. Hur jag vet att andra taxi bilar funkar? ser ju att vw bilar minskar tex där ja bor, dom flesta är ju mercor och toyota taxi bilar nuförtiden, det var mket flera vw passater men dom har minskat, dom har väl fattat att det bara är skräp. Ser tex merca gasbil men ser aldrig mer passat gasbil.

Det var ju du som drog i gång hela diskussionen med att 10 år gamla VAG bevisar att dagens VAG rostar, helt orelevant för mig men jag släpper det nu.

Jag har aldrig sagt att DSG fungerar klanderfritt, och självklart beror inte alla DSG ras pga körstil, det finns väl måndagsexemplar av dem. Precis så som med många andra problem från olika biltillverkare.

Jag har inga bevis eller källor då det uppenbarligen rullar många VAG med DSG på detta forum där ägarna är nöjda. Det är det jag sagt hela tiden, det finns massor med bilar som rullar utan problem och med nöjda ägare. Det är du som säger dig ha bevis för att alla nya VAG rostar, att alla VAG med DSG rasar samt att VAG är skit utan att egentligen lägga upp något konkret bevis mer än något baserat på vad du sett och hört. Berätta gärna för mig hur jag ska ta din information på allvar?

Senast redigerat av -Akerfeldt- (29 december 2017)

panda666
29 december 2017 · 4 250 Inlägg

-Akerfeldt- skrev:

panda666 skrev:

-Akerfeldt- skrev:

Hur kan artiklar om 10 år gamla bilar vara ett exempel på att dagens bilar rostar? Det finns såklart VAG med rost, men de är knappast ensamma om det idag. Sett många olika bilmärken med dessa "rostbubblor" enligt kvd annonsen, men viktigast såklart att vi bara klankar ner på VAG.

Att en bil är välservad är verkligen inte samma sak som välskött i mina ögon, den bilen i kvd annonsen var ett väldigt bra exempel på välservad men väldigt vanskött. Eller menar du att bara för att man lämnar in den enligt serviceintervallen och sen ej sköter om den på något vis så ska den vara som ny efter 15000mil?

Att den 7-stegade torrlamells DSG som satt i gastaxi gick sönder förstår jag, den var helt enkelt inte anpassad för den körningen som taxibilarna utsätts för i storstäder. Problemet där var att man inte kan köra en dubbelkopplingslåda på samma sätt som en vanlig automat.

Lite nyfiken på din källa att övriga bilmärken som används inom taxi fungerar bättre?

Du har verkligen fastnat med det där rosten på de äldre bilarna, om du läst ordentligt artiklarna så märker du snabbt att mannen där hade köpt då för länge sen en passat som då inte var jättegammal och var fin när han köpte, men efter 1-2 år började den rosta som fan, och ser du bilden där efter med det enorma rosten? säger du att han misskötte bilen då? är det ursäkten du har? Självklart får bilarna som vi får in flertal skavanker men vi vet inte hur dom har körts, dom skulle ju inte hålla en meter ifall alla körde som galningar? det är ju parkerings skador och dylikt, vi har fått flera som är i bra skick också när det gäller kaross men det är en annan femma. Nu snackar vi om varför dsg är dålig och då menar du att alla vars dsg har strulat så har dom kört som galningar? Du med dina källor och bevis på allt, kan säga att ja aldrig sett en enda toyota med nått tekniskt fel på jobbet hittils, inte en enda prius/yaris med nått fel hittils, men varje gång man ser en passat så kollar man extra noga. Hur jag vet att andra taxi bilar funkar? ser ju att vw bilar minskar tex där ja bor, dom flesta är ju mercor och toyota taxi bilar nuförtiden, det var mket flera vw passater men dom har minskat, dom har väl fattat att det bara är skräp. Ser tex merca gasbil men ser aldrig mer passat gasbil.

Det var ju du som drog i gång hela diskussionen med att 10 år gamla VAG bevisar att dagens VAG rostar, helt orelevant för mig men jag släpper det nu.

Jag har aldrig sagt att DSG fungerar klanderfritt, och självklart beror inte alla DSG ras pga körstil, det finns väl måndagsexemplar av dem. Precis så som med många andra problem från olika biltillverkare.

Jag har inga bevis eller källor då det uppenbarligen rullar många VAG med DSG på detta forum där ägarna är nöjda. Det är det jag sagt hela tiden, det finns massor med bilar som rullar utan problem och med nöjda ägare. Det är du som säger dig ha bevis för att alla nya VAG rostar, att alla VAG med DSG rasar samt att VAG är skit utan att egentligen lägga upp något konkret bevis mer än något baserat på vad du sett och hört. Berätta gärna för mig hur jag ska ta din information på allvar?

Vad tror du att jag har försökt göra hela dan här? du verkar inte bry dig alls om vad jag säger att jag ser på jobbet varje dag, Det är ett stort problem ja, ser flera vag me dåliga lådor samt flera som börjar få rostangrepp. Kan inte säga så mket mer, du som konsument nu kan antingen ta detta info positivt eller negativt eller totalt skita i det som du gör nu^^^Välj att ignorera da det är du bra på ser jag. Du tänker mest på dom som rullar felfritt och skiter i att kolla på hur många det är som drabbas. Du tycker sj inte att det är lotto ifall man får en fungerande version. Jag personligen skulle inte ens vilja ha en helt ny gratis, för ja vet de finns chans att den kommer att falla isär sen kommer man åka gråtandes till vag och försöka få garanti/goodwill. Det spelar ingen roll alls för dig att du hör från en person som jobbar me detta varje dag och ger dig info. Gör precis som du vill;)

it_mutt Avstängd
29 december 2017 · 10 388 Inlägg

panda666 skrev:

-Akerfeldt- skrev:

panda666 skrev:
Du har verkligen fastnat med det där rosten på de äldre bilarna, om du läst ordentligt artiklarna så märker du snabbt att mannen där hade köpt då för länge sen en passat som då inte var jättegammal och var fin när han köpte, men efter 1-2 år började den rosta som fan, och ser du bilden där efter med det enorma rosten? säger du att han misskötte bilen då? är det ursäkten du har? Självklart får bilarna som vi får in flertal skavanker men vi vet inte hur dom har körts, dom skulle ju inte hålla en meter ifall alla körde som galningar? det är ju parkerings skador och dylikt, vi har fått flera som är i bra skick också när det gäller kaross men det är en annan femma. Nu snackar vi om varför dsg är dålig och då menar du att alla vars dsg har strulat så har dom kört som galningar? Du med dina källor och bevis på allt, kan säga att ja aldrig sett en enda toyota med nått tekniskt fel på jobbet hittils, inte en enda prius/yaris med nått fel hittils, men varje gång man ser en passat så kollar man extra noga. Hur jag vet att andra taxi bilar funkar? ser ju att vw bilar minskar tex där ja bor, dom flesta är ju mercor och toyota taxi bilar nuförtiden, det var mket flera vw passater men dom har minskat, dom har väl fattat att det bara är skräp. Ser tex merca gasbil men ser aldrig mer passat gasbil.

Det var ju du som drog i gång hela diskussionen med att 10 år gamla VAG bevisar att dagens VAG rostar, helt orelevant för mig men jag släpper det nu.

Jag har aldrig sagt att DSG fungerar klanderfritt, och självklart beror inte alla DSG ras pga körstil, det finns väl måndagsexemplar av dem. Precis så som med många andra problem från olika biltillverkare.

Jag har inga bevis eller källor då det uppenbarligen rullar många VAG med DSG på detta forum där ägarna är nöjda. Det är det jag sagt hela tiden, det finns massor med bilar som rullar utan problem och med nöjda ägare. Det är du som säger dig ha bevis för att alla nya VAG rostar, att alla VAG med DSG rasar samt att VAG är skit utan att egentligen lägga upp något konkret bevis mer än något baserat på vad du sett och hört. Berätta gärna för mig hur jag ska ta din information på allvar?

Vad tror du att jag har försökt göra hela dan här? du verkar inte bry dig alls om vad jag säger att jag ser på jobbet varje dag, Det är ett stort problem ja, ser flera vag me dåliga lådor samt flera som börjar få rostangrepp. Kan inte säga så mket mer, du som konsument nu kan antingen ta detta info positivt eller negativt eller totalt skita i det som du gör nu^^^Välj att ignorera da det är du bra på ser jag. Du tänker mest på dom som rullar felfritt och skiter i att kolla på hur många det är som drabbas. Du tycker sj inte att det är lotto ifall man får en fungerande version. Jag personligen skulle inte ens vilja ha en helt ny gratis, för ja vet de finns chans att den kommer att falla isär sen kommer man åka gråtandes till vag och försöka få garanti/goodwill. Det spelar ingen roll alls för dig att du hör från en person som jobbar me detta varje dag och ger dig info. Gör precis som du vill;)

Du gör ju å andra sidan precis tvärt om.

Anywho...

Så, då jag inte orkar läsa igenom ert drabbel; hur många -är- det som faktiskt drabbas? Det är egentligen det enda som är intressant.

Även om någon slänger fram en siffra och säger "det är 1037742 bilar som drabbats" så säger det inget alls. Om vi inte får reda på hur många det är som -kunde- drabbats. Om den påhittade siffran är 1% av bilarna, så är det inte så farligt, är siffran istället 99% av bilarna, ja, då är det givetvis lite...ganska mycket...värre.

Senast redigerat av it_mutt (29 december 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
panda666
29 december 2017 · 4 250 Inlägg

-Akerfeldt- skrev:

panda666 skrev:

-Akerfeldt- skrev:

Hur kan artiklar om 10 år gamla bilar vara ett exempel på att dagens bilar rostar? Det finns såklart VAG med rost, men de är knappast ensamma om det idag. Sett många olika bilmärken med dessa "rostbubblor" enligt kvd annonsen, men viktigast såklart att vi bara klankar ner på VAG.

Att en bil är välservad är verkligen inte samma sak som välskött i mina ögon, den bilen i kvd annonsen var ett väldigt bra exempel på välservad men väldigt vanskött. Eller menar du att bara för att man lämnar in den enligt serviceintervallen och sen ej sköter om den på något vis så ska den vara som ny efter 15000mil?

Att den 7-stegade torrlamells DSG som satt i gastaxi gick sönder förstår jag, den var helt enkelt inte anpassad för den körningen som taxibilarna utsätts för i storstäder. Problemet där var att man inte kan köra en dubbelkopplingslåda på samma sätt som en vanlig automat.

Lite nyfiken på din källa att övriga bilmärken som används inom taxi fungerar bättre?

Du har verkligen fastnat med det där rosten på de äldre bilarna, om du läst ordentligt artiklarna så märker du snabbt att mannen där hade köpt då för länge sen en passat som då inte var jättegammal och var fin när han köpte, men efter 1-2 år började den rosta som fan, och ser du bilden där efter med det enorma rosten? säger du att han misskötte bilen då? är det ursäkten du har? Självklart får bilarna som vi får in flertal skavanker men vi vet inte hur dom har körts, dom skulle ju inte hålla en meter ifall alla körde som galningar? det är ju parkerings skador och dylikt, vi har fått flera som är i bra skick också när det gäller kaross men det är en annan femma. Nu snackar vi om varför dsg är dålig och då menar du att alla vars dsg har strulat så har dom kört som galningar? Du med dina källor och bevis på allt, kan säga att ja aldrig sett en enda toyota med nått tekniskt fel på jobbet hittils, inte en enda prius/yaris med nått fel hittils, men varje gång man ser en passat så kollar man extra noga. Hur jag vet att andra taxi bilar funkar? ser ju att vw bilar minskar tex där ja bor, dom flesta är ju mercor och toyota taxi bilar nuförtiden, det var mket flera vw passater men dom har minskat, dom har väl fattat att det bara är skräp. Ser tex merca gasbil men ser aldrig mer passat gasbil.

Det var ju du som drog i gång hela diskussionen med att 10 år gamla VAG bevisar att dagens VAG rostar, helt orelevant för mig men jag släpper det nu.

Jag har aldrig sagt att DSG fungerar klanderfritt, och självklart beror inte alla DSG ras pga körstil, det finns väl måndagsexemplar av dem. Precis så som med många andra problem från olika biltillverkare.

Jag har inga bevis eller källor då det uppenbarligen rullar många VAG med DSG på detta forum där ägarna är nöjda. Det är det jag sagt hela tiden, det finns massor med bilar som rullar utan problem och med nöjda ägare. Det är du som säger dig ha bevis för att alla nya VAG rostar, att alla VAG med DSG rasar samt att VAG är skit utan att egentligen lägga upp något konkret bevis mer än något baserat på vad du sett och hört. Berätta gärna för mig hur jag ska ta din information på allvar?

https://www.kvd.se/auktion/personbil/VW … 7hk/771735

kolla rosten på dom 2 sista bilderna på bakluckan.  en 2014 me typ 12.000mil.


https://www.kvd.se/auktion/personbil/VW … 0hk/772020

igen 2 sista bilderna, lite rost där va, lite gran^^

https://www.kvd.se/auktion/personbil/VW … ep-/774193

här växellåds problem,  Indikerar för växellåda ur funktion. Bil startar ej.

https://www.kvd.se/auktion/personbil/VW … 5hk/775468

missljud motor/motorrum, Tickande ljud i motorrum

Bra bilar? eller?

panda666
29 december 2017 · 4 250 Inlägg

it_mutt skrev:

panda666 skrev:

-Akerfeldt- skrev:

Det var ju du som drog i gång hela diskussionen med att 10 år gamla VAG bevisar att dagens VAG rostar, helt orelevant för mig men jag släpper det nu.

Jag har aldrig sagt att DSG fungerar klanderfritt, och självklart beror inte alla DSG ras pga körstil, det finns väl måndagsexemplar av dem. Precis så som med många andra problem från olika biltillverkare.

Jag har inga bevis eller källor då det uppenbarligen rullar många VAG med DSG på detta forum där ägarna är nöjda. Det är det jag sagt hela tiden, det finns massor med bilar som rullar utan problem och med nöjda ägare. Det är du som säger dig ha bevis för att alla nya VAG rostar, att alla VAG med DSG rasar samt att VAG är skit utan att egentligen lägga upp något konkret bevis mer än något baserat på vad du sett och hört. Berätta gärna för mig hur jag ska ta din information på allvar?

Vad tror du att jag har försökt göra hela dan här? du verkar inte bry dig alls om vad jag säger att jag ser på jobbet varje dag, Det är ett stort problem ja, ser flera vag me dåliga lådor samt flera som börjar få rostangrepp. Kan inte säga så mket mer, du som konsument nu kan antingen ta detta info positivt eller negativt eller totalt skita i det som du gör nu^^^Välj att ignorera da det är du bra på ser jag. Du tänker mest på dom som rullar felfritt och skiter i att kolla på hur många det är som drabbas. Du tycker sj inte att det är lotto ifall man får en fungerande version. Jag personligen skulle inte ens vilja ha en helt ny gratis, för ja vet de finns chans att den kommer att falla isär sen kommer man åka gråtandes till vag och försöka få garanti/goodwill. Det spelar ingen roll alls för dig att du hör från en person som jobbar me detta varje dag och ger dig info. Gör precis som du vill;)

Du gör ju å andra sidan precis tvärt om.

Anywho...

Så, då jag inte orkar läsa igenom ert drabbel; hur många -är- det som faktiskt drabbas? Det är egentligen det enda som är intressant.

Även om någon slänger fram en siffra och säger "det är 1037742 bilar som drabbats" så säger det inget alls. Om vi inte får reda på hur många det är som -kunde- drabbats. Om den påhittade siffran är 1% av bilarna, så är det inte så farligt, är siffran istället 99% av bilarna, ja, då är det givetvis lite...ganska mycket...värre.

hehe det spelar ju ingen roll eller hur? skulle du vilja köpa nått som har så dyra återkommande fel? läst ju att folk har bytt låda samt motor efter 23 månader på fabriksny bil. 9 motorer samt lådor på fabriksnya bilar. Även om dom släpper ut en miljon bilar så är siffran på hur många har drabbats ganska stor. Jag hade inte vågat köpa iaf och kan inte rekommendera nån annan heller att göra det. tycker fan bmw håller bättre även om dom har tappat jävla mycket bollar på sistone.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang