Hur funktionstesta nivåsensor xeon?

Rickykling
26 januari 2017 · 180 Inlägg

Hallå!

Min bil gick ej igenom besiktningen pga att en arm till den automatiska nivåregleringen till xeon ljuset var trasigt.
Har nu ersatt med en ny och hel arm...
Hur vet man att den automatiska nivåregleringen fungerar? Vill testa den innan jag besiktat om!

Mvh

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 januari 2017 · 17 520 Inlägg

Rickykling skrev:
Hallå!

Min bil gick ej igenom besiktningen pga att en arm till den automatiska nivåregleringen till xeon ljuset var trasigt.
Har nu ersatt med en ny och hel arm...
Hur vet man att den automatiska nivåregleringen fungerar? Vill testa den innan jag besiktat om!

Mvh

På min bil ser man tydligt mot väggen att ljusen går ner max och sedan upp igen vid start. Kolla det.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Rickykling
26 januari 2017 · 180 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Rickykling skrev:
Hallå!

Min bil gick ej igenom besiktningen pga att en arm till den automatiska nivåregleringen till xeon ljuset var trasigt.
Har nu ersatt med en ny och hel arm...
Hur vet man att den automatiska nivåregleringen fungerar? Vill testa den innan jag besiktat om!

Mvh

På min bil ser man tydligt mot väggen att ljusen går ner max och sedan upp igen vid start. Kolla det.

Tack, provade detta.
Den åker först lite ned, sen lite uppåt. (se video)
Antar den fungerar då? smile
View My Video  <== VIDEO

Senast redigerat av Rickykling (26 januari 2017)

Parsan
26 januari 2017 · 166 Inlägg

Rekommenderar att du gör en grundinställning och inställning av ljusen också när sensorn är bytt.Skulle vara tråkigt att få ombesiktning pga felaktig ljusbild.

Audi S4 "Vinterpulkan." (1999)
Rickykling
26 januari 2017 · 180 Inlägg

Parsan skrev:
Rekommenderar att du gör en grundinställning och inställning av ljusen också när sensorn är bytt.Skulle vara tråkigt att få ombesiktning pga felaktig ljusbild.

Besiktade om bilen precis. Den gick igenom! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang