7332
Sök

Volvo S60 2,4T 01

7 Inlägg
5 februari 2017
Trådstartare
Jag behöver hjälp då jag är helt nollad ang bilar ,
Min son böt bil i december han böt sin Volvo 940 nybesiktad rena papper samt nyköpta vinterdäck, jag va tyvär inte med han fick fixa detta själv och han böt bort sin 940 då mot en Volvo s60.
När han gjorde bytet så börja motorlampa lysa på vägen hem, men bilen gick som vanligt men fick felmeddelande i bilen där det stod emesjoner erfodras, då smsa sonen förra ägaren o han svara att det kunde va termostaten och den böt vi men va likadant i alla fall.
Sen lämnade sonen in bilen på verkstaden för oljebyte o böt bränslefiltret,
När man kör bilen så dör den den går in i felsäkert läge =prestanda reduserar ,
Vi prova byta Box och det skulle gå säger folk runt oss men enligt Volvo så funkar det inte så för då måste man programmera om nycklarna och då böt vi tillbaka till den gamla, bilen dog och stod i fyra veckor men svärsonen till mig fick i gång bilen han satt fast databoxen då allt va löst . Sen körde svärsonen bilen ca 40 min då gick bilfan helt rent och sedan nästa provkörning så körde sonen o bilen dör i gen så han vände och bilen står hemma på gården då det inte känns säkert att köra på vägen då bilen dör ,
I bland går bilen ej o starta trots att motorvärmaren är på ca 4 Tim
Tre olika personer har läst med data i bilen och datan säger , gaspedalsgivare felaktig signal , spjälläge för låg signal,
Spjällhuset är bytt o programmerat av Volvo för ett år sedan då borde det ej va slut ?
Sista avläsningen på dator skedde i veckan så va det 0 problem,
Enda problemet som har vart med på alla koller är gaspedalgivaren ,
Ja det va lite lite funderingar smile

10 166 Inlägg
5 februari 2017
Kan det vara gaspedallägesgivaren kanske då den indikerar den felkoden, Är ju elektronisk gaspedal så kolla vid gaspedalen om det är glapp kontakt eller dylikt annars kanske gaspedalen lämnat in ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

7 Inlägg
5 februari 2017
Trådstartare
Djo skrev:
Kan det vara gaspedallägesgivaren kanske då den indikerar den felkoden, Är ju elektronisk gaspedal så kolla vid gaspedalen om det är glapp kontakt eller dylikt annars kanske gaspedalen lämnat in ?

Hej smile ja lite så funderar svärsonen , man blir ju hopplös på detta då man inte kan hjälpa grabben som jag inget kan själv en mer läsa och försöka få hjälp , känner mig lite stressad då sonen snart ska ut och arbetspröva och vi har 7 mil enkel resa in till arbetsförmedlingen och vill försöka hjälpa han få ordning på det här på mått vis 🤣

10 166 Inlägg
5 februari 2017
Jazkarin skrev:
Djo skrev:

Hej smile ja lite så funderar svärsonen , man blir ju hopplös på detta då man inte kan hjälpa grabben som jag inget kan själv en mer läsa och försöka få hjälp , känner mig lite stressad då sonen snart ska ut och arbetspröva och vi har 7 mil enkel resa in till arbetsförmedlingen och vill försöka hjälpa han få ordning på det här på mått vis 🤣

Vad har dom som läst ut felkoderna sagt då ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

2 452 Inlägg
5 februari 2017
bara för att spjällhuset är bytt så är det ingen som säger att det kan gått sönder igen...

döden kommer tillbaka

Sök