Saab 93 Aero, -01, 2.0T, 19k, Misständningar.

Tobiasde
13 februari 2017 · 14 Inlägg

Hej!
För ett par dagar sedan köpte jag en ny bil, och som beskrivet i annonsen går den inte så bra.
När man pressar motorn över 1 Bar, så börjar den hosta och sakta ner. Motorn stannar inte och felet försvinner om man gasar lite försiktigare. Var inne hos GDM-Performance, och fick open-sid fixad. Vid en acceleration verkade som om jag fick 50 misständningar. Jag kunde även läsa ut att motorn vid pådrag vill ha 1400 (enhet?) luftmassa, men att den bara får runt 1000. Killen på GDM lyckades luska ut att någon installerat steg 3 trimning från Nordic-Tuning. vilket han inte tyckte verkade orimligt med tanke på att 3" DP finns på bilen, och han ansåg att man kunde anta att T5 kolvar var installerade.

Rent spontant tycker jag att det verkar som om bilen inte orkar trycka på tillräckligt med bränsle.
Kan det vara något annat som orsakar problemet?

Åtgärdas problemet om man slänger in en 3,5 bar BTR från maptun? eller måste den kodas in på något vis?

viccoA
13 februari 2017 · 3 109 Inlägg

Dubbelkolla BTR med Nordic istället, de borde kunna svara på vad som krävs för att mjukvaran ska fungera.

När bytte du bränslefilter senast?

Tobiasde
15 februari 2017 · 14 Inlägg

viccoA skrev:
Dubbelkolla BTR med Nordic istället, de borde kunna svara på vad som krävs för att mjukvaran ska fungera.

När bytte du bränslefilter senast?

Ringde och hörde med Nordic, Han tipsade mig om att byta tändstift, till NGK BCPR7ES. detta åtgärdade problemet med hostningarna. Dock kvarstår problemet med luften, ligger fortfarande en bit under vad den vill ha, är detta normalbilden eller är något tokigt?

Tobiasde
21 november 2018 · 14 Inlägg

Sot i spjälhuset va felkällan. brakecleaner och trasa gjorde ett bra jobb. tack för hjälpen

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 november 2018 · 17 465 Inlägg

Tack för återkoppling! /Mod

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang