Mobilen va död när jag va i garaget idag så de vart inga kort men jag har börjat montera ihop framvagnen nu iallafall
Men jag bju på en liten bild ifrån igår när jag prov koppla in kompressorn med tryck givaren. Ska ju självklart dra allt lite finare gorde ju bara ett test nu
Nu jävlar gubbar är framvagnen på båda sidor monterad och klar
Sen gjorde jag klart dom sista bälgfästerna bak dom nedre. så nu är de ungefär bara att börja skruva ihop och koppla in sen kan man ta ner fanskapet från pallbockarna
Nu är de hjul igen ! fick däcken idag så jag passade på att montera dom på fälgarna på samma veva och jag är jävligt nöjd med med resultatet
Monterat och klart
Sen installerade jag bälg fästerna bak. Men jag tror jag ska karva lite i fjäder tornet på baksidan av bälgen så bälgen inte har nån chans att gnugga på något
Va förbi garaget idag och karva ur lite i ena hjul huset bak. Lite kap svets och slägga senare så blev de jävligt smutt nu behöver man inte oroa sig för att bälgen ska kunna ta i någonstans
Före
Efter. Vart jävla skillnad och jag passade på att måla och smeta på underredsmassa så de ä riktigt rost skyddat när man h vart där och kapat och svetsat
Nu kommer en lite uppdate här. har hunnit med ganska mycket nu i helgen
Kopplat in ventilerna fram med luft och allt samt bak oxå
All luft är inkopplad och klar samt elen till kompressorn men inte styrningen till ventilerna
Jag höll på att pilla med fjärrstyrningen till ventilerna men den ville inte fungera. den fick kontakt med fjärrkontrollen men den ville inte skicka ut nå strömm till utgångarna så jag bygger en kontroll som komer upp på kardantunneln med fyra knappar istället. så här är kabel dragningen till det
va ett tag sen jag uppdatera lite här men ja bju på en liten uppdate nu
slängde in en ny och grövre kabel för matströmmen till kompressorn och ett rejält relä. den gammla vart lite varm
Sen har jag snickrat ihop en kontroller för ventilerna då det trådlösa dyngat inte ville fungera men ska göra en snyggare kontroller sen vill bara kunna strööga lite i sommar