Volvo 740 -90 startar ej

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 mars 2017 · 17 386 Inlägg

Seasoned skrev:

Seasoned skrev:
Har kollat bensinpumpen och får gnista, bytte vevaxelgiavre idag kom typ 1.5mil sen dog den igen mitt i en korsning jag har gnista bensinpumpen fungerar alla relän fungerar kamremmen är hel och har inte hoppat några kuggar, Nån som har ett annat tips?

Allt i bilen är orginal förutom att jag tog bort sista ljuddämparen och satte 3"

Vad har du för sprut?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Seasoned
23 mars 2017 · 46 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Seasoned skrev:

Seasoned skrev:
Har kollat bensinpumpen och får gnista, bytte vevaxelgiavre idag kom typ 1.5mil sen dog den igen mitt i en korsning jag har gnista bensinpumpen fungerar alla relän fungerar kamremmen är hel och har inte hoppat några kuggar, Nån som har ett annat tips?

Allt i bilen är orginal förutom att jag tog bort sista ljuddämparen och satte 3"

Vad har du för sprut?

Vet inte riktigt vad jag har för sprut är min första bil vet att allt är orginal och att det är b230f motor

Volvo V70 (2006)
Volvo 744 (1990)
zemet
24 mars 2017 · 4 030 Inlägg

Igensatt bränslefilter kan ge dina symptom:) Förkklarar varför du kom 1.5 mil och att den sedan dör. Svårt att felsöka då felet kommer och går.

Kolla om bilen startar på startgas, gör den det kan du troligen utesluta tändning och kamrem mm.
Då återstår bränsle...

jaka54
24 mars 2017 · 5 682 Inlägg

Hej!
På Volvo med 230F motor,  årsmodell 1987 så sitter det två pumpar ,en under förarsätet (under chassit) och en i tanken. Har du kollat att bägge går? -Men du kanske bara har en pump? Kolla också elanslutningarna på tanklocket under sätet bak. På -87:an så sitter elanslutningarna till pump och tankmätare ingjutna under en "plastplupp" på tanklocket av stål och dessa anslutningar ärgar sönder .

Senast redigerat av jaka54 (24 mars 2017)

kunghippe
24 mars 2017 · 197 Inlägg

Byt brännslepumpsrelä låter solklart som det eller plocka av kåpan på de gamla relät så ser du när bilen stannar om de är relät . Min gamla 740 hade ja alltid ett reserv liggandes i handskfacket då dom ofta strular på dessa bilar

Volvo 740 (1986)
Seasoned
26 mars 2017 · 46 Inlägg

Ganska säker på att det är glänslepumpen nu den som sitter under förarsätet vi bytte massa saker i motorutrymmet startade inte då sen ryckte vi lite i sladdarna till bensinpumpen och då startade den direkt smile

Volvo V70 (2006)
Volvo 744 (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang