Volvo 945 ltt -95

Najn40
23 mars 2017 · 1 Inlägg

Hej har en fundering över mitt laddtryck. Jag har ju inte ställbar wastegate utan en original som sitter på lttn. Så de jag har gjort är o bricka ut wastegaten för att få ett högre laddtryck laddar ca 0.9 men fortsätter jag o gasar så den kommer till ca 1bar så slår den ifrån eller vad man ska säga. Köpte bilen och killen sa att den laddade 1.3bar dock så var wastegate slangen dragen så den friladdade o de kändes inga bra så satt dit slangen o laddade ca 0.4 och de slog aldrig från vid 1.3. Så nu när snön är borta kände jag att jag ville ha lite mer tryck så brickade ut wastegate fästet som sagt. Och nu slår den ifrån vid 1bar. Har försökt läst runt men vill se om nån känner igen detta? Och hur man kan gå tillväga för att slippa detta. Köpa nya grejer är inget val för går i skolan så har inte en krona över. Har läst att folk tar bort de öppna luftfiltret o då gör den inte så längre kan de vara så enkelt att luftfiltret har kläggat igen till turbon ? Tack för svar min första turbo bil så försöker lära mig så gott jag kan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang