3753
Sök

Problem med RTI:n - V70n D5 06

860 Inlägg
29 mars 2017
Trådstartare
Hej.
det är som så ja köpte en v70N via blocket...
den är underbar att äga o köra. det ja däremot hatar är att förra ägaren lämnade den på "Reijmes" lr va företaget heter för att GPS skärmen inte åkte ner när han körde och kartorna va för gamla iaf...

då gjorde dom på reijmes en sån dunder jävla idiotisk sak att dom tog bort 2 kablar från (Rem) boxen bak i bagaget för att inte RTI:in skulle starta igång vid tänning...
de skumma är att efter det så funkar inte signalen så när man stänger bagage luckan så släcker den färddatorn utan de står alltid baklucka öppen och att de står kontrollera bromsljus på den för i samma veva installerade reijmes en Vinge med bromsljus i så dom kopplade bort den i luckan o satte så den i vingen lyser...

nån som kan hjälpa mig med detta problem jag har fotat rem boxen och alla kablarna bak som är bort kopplade men vill veta vart dom ska sättas i på kontakten igen...

* Voff voff *
11 006 Inlägg
29 mars 2017
Jag tror ju mer på standardfelet kabelbrott vid gångjärnet...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

860 Inlägg
29 mars 2017
Trådstartare
Hur fixar man det då??? för bagage lampan i taket lyser inte häller o inte häller reg belysningen

860 Inlägg
29 mars 2017
Trådstartare
och sen om nån här inne vet el schema för att koppla in RTI:delen igen i rem boxen

* Voff voff *
11 006 Inlägg
29 mars 2017
mikael_86 skrev:
Hur fixar man det då??? för bagage lampan i taket lyser inte häller o inte häller reg belysningen

Byta kablarna eller löda det som gått av.

//Brådhis

EDIT: Om alla dessa saker slocknat skulle jag nog kika på jorden till att börja med...
Senast redigerat av Brådhis (29 mars 2017)

* Voff voff *
11 006 Inlägg
29 mars 2017
mikael_86 skrev:
och sen om nån här inne vet el schema för att koppla in RTI:delen igen i rem boxen

Säker på att det inte bara är en säkring? Varför skulle dom koppla ur sakerna när det räcker med att plocka ur en säkring?

//Brådhis

860 Inlägg
29 mars 2017
Trådstartare
för han ja köpte den sa att dom hade kopplat ur RTI delen i bilen och de skulle hänga 2 kablar löst som skulle sitta i REM boxen och de gör det... finns även en blå kabel som är lös som kontakt stycket sitter i en Trailer box. vill veta vart allt ska kopplas så ja kan återställa allt som de ska vara o utgå därifrån...för ja har kollat alla säkringar o sånt...

860 Inlägg
29 mars 2017
Trådstartare
vart sitter jord punkten för bagaget isf??? så kan ja kolla upp allt... försöker hitta el schema på nätet men hittar inget

Sök