4235
Sök

Toyota Corolla 00 1.4L, Varvr/Hastighetsmätaren krånglar

3 Inlägg
31 mars 2017
Trådstartare
Ibland är det bara hastighetsmätaren ibland båda mätarna Så man måste knacka lite löst glaset för att mätarna ska börja fungera. Har varit så sen jag köpte bilen hösten 2016. Ibland fungerar det felfritt men oftast måste man hjälpa igång mätarna. Kan köra upp mot 60, 70kmh utan att de händer nått, men brukar inte direkt göra det förutom när jag provat för att se om de blir nån skillnad. Vore bra om man fick det åtgärdat innan besiktningen. Använder bilen ungefär två gånger i veckan, mest korta streckor.

Forummoderator
18 410 Inlägg
31 mars 2017
Nej, Toyota krånglar inte. Du ser fel.

Nåja, ett komplett mätarhus från skroten kan göra gott. Har du kollat upp detta? Eftersom signaler tydligen finns så tror jag på glapp i ovan.

3 Inlägg
2 april 2017
Trådstartare
Hybridsmurfen skrev:
Nej, Toyota krånglar inte. Du ser fel.

Nåja, ett komplett mätarhus från skroten kan göra gott. Har du kollat upp detta? Eftersom signaler tydligen finns så tror jag på glapp i ovan.

Har bara kollat på nätet än så länge och hittar för mätare för 1000kr Så de kan nog vara värt å kolla på nån skrot i närheten.

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
2 april 2017
Det blir 1000 spänn BILLIGARE att fixa glappet..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

3 Inlägg
3 april 2017
Trådstartare
bowlinggreppet skrev:
Det blir 1000 spänn BILLIGARE att fixa glappet..

Inget jag har möjlighet att fixa själv, Ska höra efter  med en som lagar bilar, om de finns tid å kolla på det. Lär spara en del pengar på det.

Sök