Terror i sthlm

caromania Forummoderator
8 april 2017 · 9 296 Inlägg

Muttley skrev:

Cupra_ skrev:

Muttley skrev:
Den jag tänkte på som lyckades var ju i Trollhättan.
Sen har vi ju Nazisterna som planerade.
Men de finns såklart av alla ursprung.

Det gemensamma dessa människor har är att de är störda och riktigt sjuka (eller hur man nu ska få de att låta rätt) individer som har fått en enda tanke i huvudet.

Söker man däremot om ämnet så kan man ju hitta en del fakta om förhindrade terrorbrott ändå här i vårt land.

Jag håller till stor del med dig. Däremot var Trollhättan som jag förstått det mer en gärning av en psyksjuk galning.
Jag tycker det är skillnad, (om än lika hemskt) när det görs med ett mer uttalat syfte (terror). Idioter som gör dumma saker finns överallt. Folk kan få en knäpp och göra tokigheter (Flink), men när man planerar hur man bäst dödar så många som möjligt för att de har ett annat levnadssätt så finns inga som helst ursäkter..

Tycker att Trollhättan kan kallas för Terror, planerat dåd för att skada så många han kunde komma åt. 
Alla som begår Terrorbrott är psyksjuka galningar, för de finns inte en enda vettig och mänsklig individ som skulle få för sig att släcka andras liv med den sortens våld.

Finns inga ursäkter för någon av dem.   Däremot är de ett av de få fall där jag anser att staten ska få använda sig av tortyr alternativt avrättning vid 100% säkerhet.

Verkar som de är extremt mycket lögner om igår som går.

Kort passus: det är bevisat att tortyr är en dålig förhörsmetod, med andra ord är det förkastligt inte bara ur mänsklig synvinkel.

Helt klart var Trollhättankillen en terrorist. Syftet var i det fallet rasistiskt då han siktade in sig på personer med annan hudfärg. Klassisk nasse-terrorist. Breivik är ju också ett klassiskt nasse-exempel.

Terrorism är historiskt betydligt vanligare inom det egna landet eller direkta närheten av det egna landet, alternativt ett land man befinner sig i konflikt med (ej krig). IRA i London/Storbritannien, Baader-Meinhof/RAF i Tyskland. Baader-Meinhof och RAF var ju klassiska vänster-terrorister.

Den här "nya" terrorismen som blommar upp nu står ju IS, AlQaida och liknande och deras "anhängare" för. Samma skit, annan förpackning.

Senast redigerat av caromania (8 april 2017)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Muttley
8 april 2017 ·

caromania skrev:

Muttley skrev:

Cupra_ skrev:

Jag håller till stor del med dig. Däremot var Trollhättan som jag förstått det mer en gärning av en psyksjuk galning.
Jag tycker det är skillnad, (om än lika hemskt) när det görs med ett mer uttalat syfte (terror). Idioter som gör dumma saker finns överallt. Folk kan få en knäpp och göra tokigheter (Flink), men när man planerar hur man bäst dödar så många som möjligt för att de har ett annat levnadssätt så finns inga som helst ursäkter..

Tycker att Trollhättan kan kallas för Terror, planerat dåd för att skada så många han kunde komma åt. 
Alla som begår Terrorbrott är psyksjuka galningar, för de finns inte en enda vettig och mänsklig individ som skulle få för sig att släcka andras liv med den sortens våld.

Finns inga ursäkter för någon av dem.   Däremot är de ett av de få fall där jag anser att staten ska få använda sig av tortyr alternativt avrättning vid 100% säkerhet.

Verkar som de är extremt mycket lögner om igår som går.

Kort passus: det är bevisat att tortyr är en dålig förhörsmetod, med andra ord är det förkastligt inte bara ur mänsklig synvinkel.

Helt klart var Trollhättankillen en terrorist. Syftet var att i det fallet rasistiskt då han siktade in sig på personer med annan hudfärg. Klassisk nasse-terrorist. Breivik är ju också ett klassiskt nasse-exempel.

Terrorism är historiskt betydligt vanligare inom det egna landet eller direkta närheten av det egna landet, alternativt ett land man befinner sig i konflikt med (ej krig). IRA i London/Storbritannien, Baader-Meinhof/RAF i Tyskland. Baader-Meinhof och RAF var ju klassiska vänster-terrorister.

Den här "nya" terrorismen som blommar upp nu står ju IS, AlQaida och liknande och deras "anhängare" för. Samma skit, annan förpackning.

Inte som förhör smile  För att bli av med avskummen.  Men  de är helt annan fråga.

Vare sig de är nazi eller stora grupperingar är de lika illa. Oskyldiga drabbas och många människors liv blir helt förstörda.

Masquerade Aldrig nöjd
8 april 2017 · 804 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
En liten sak bara: Denna tråd kan nog lätt spåra ur och då tänker jag religion/invandring. Sådana tankar håller ni för er själva. Tack på förhand!

Mod.

För ämnena religion och invandring är helt irrelevanta i diskussionen om ett religiöst motiverat terrordåd utfört av en papperslös invandrare som stannat trots avslag på asylansöka?

Är syftet en tråd fylld med normalisering av terrorism i form av "sådant får man ju vänta sig idag" samt utpekande av unika fall av inhemsk terrorism så finns inget diskussionsunderlag.

Livet är för kort för att äga Volvo.
caromania Forummoderator
8 april 2017 · 9 296 Inlägg

Masquerade skrev:

Hybridsmurfen skrev:
En liten sak bara: Denna tråd kan nog lätt spåra ur och då tänker jag religion/invandring. Sådana tankar håller ni för er själva. Tack på förhand!

Mod.

För ämnena religion och invandring är helt irrelevanta i diskussionen om ett religiöst motiverat terrordåd utfört av en papperslös invandrare som stannat trots avslag på asylansöka?

Är syftet en tråd fylld med normalisering av terrorism i form av "sådant får man ju vänta sig idag" samt utpekande av unika fall av inhemsk terrorism så finns inget diskussionsunderlag.

Så diskussionsunderlaget borde vara vad?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
SportPilot Ubåtsingenjör
8 april 2017 · 7 232 Inlägg

https://www.thesun.co.uk/news/3281355/s … test-news/

Gärningsmannen var sedan tidigare känd av polisen, han visade tydligt sympatier till IS och andra terror organisationer. Han borde varit omhändertagen långt tidigare och utvisad tillbaka till Uzbekistan.
Om det är främlingsfientligt att vara av den åsikten, ja då är jag främlingsfientlig.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Masquerade Aldrig nöjd
8 april 2017 · 804 Inlägg

caromania skrev:

Masquerade skrev:

Hybridsmurfen skrev:
En liten sak bara: Denna tråd kan nog lätt spåra ur och då tänker jag religion/invandring. Sådana tankar håller ni för er själva. Tack på förhand!

Mod.

För ämnena religion och invandring är helt irrelevanta i diskussionen om ett religiöst motiverat terrordåd utfört av en papperslös invandrare som stannat trots avslag på asylansöka?

Är syftet en tråd fylld med normalisering av terrorism i form av "sådant får man ju vänta sig idag" samt utpekande av unika fall av inhemsk terrorism så finns inget diskussionsunderlag.

Så diskussionsunderlaget borde vara vad?

Terrordådet och alla omständigheter kring det?

Vad som är relevant:
- Vad som hände, hur det kunde ske, hur det kunde förhindrats, hur risken kan minimeras i framtiden.
- Vem som utförde det, hur och varför.
- Hur händelsen hanteras av myndigheter och politiker.

Vad som är fullständigt irrelevant:
- "Det kunde lika gärna varit Sven Svensson från Svenstorp, kolla bara på fall X och Y med 50 års mellanrum"

"Diskutera terrordådet i Stockholm men håll alla tankar kring terroristen och hans motivation för er själva"? Visst, "det har skett ett dåd i Stockholm", punkt.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 april 2017 · 13 746 Inlägg

Masquerade skrev:

caromania skrev:

Masquerade skrev:

För ämnena religion och invandring är helt irrelevanta i diskussionen om ett religiöst motiverat terrordåd utfört av en papperslös invandrare som stannat trots avslag på asylansöka?

Är syftet en tråd fylld med normalisering av terrorism i form av "sådant får man ju vänta sig idag" samt utpekande av unika fall av inhemsk terrorism så finns inget diskussionsunderlag.

Så diskussionsunderlaget borde vara vad?

Terrordådet och alla omständigheter kring det?

Vad som är relevant:
- Vad som hände, hur det kunde ske, hur det kunde förhindrats, hur risken kan minimeras i framtiden.
- Vem som utförde det, hur och varför.
- Hur händelsen hanteras av myndigheter och politiker.

Vad som är fullständigt irrelevant:
- "Det kunde lika gärna varit Sven Svensson från Svenstorp, kolla bara på fall X och Y med 50 års mellanrum"

"Diskutera terrordådet i Stockholm men håll alla tankar kring terroristen och hans motivation för er själva"? Visst, "det har skett ett dåd i Stockholm", punkt.

det är ju det som är problemet idioter finns i alla dess former..
tex några puckon som försöker spränga bomber på flyktingboenden.
trollhättan där en svensk idiot går in för att döda invandrare.

dom finns i alla dess former och färg.  gemensamt är att dom inte bryr sig om mänskligheten.

är verkligen inget fan av den invandringen vi haft på sista åren men detta är något helt annat.
det är en person som skiter om du är född svensk eller om du är här som turist eller om du nyss invandrat utan bara skiter totalt i mänskligheten.

värsta är att jag tror inte att vi kan få bort dessa risker hur vi än försöker. 
en ensam galning är helt omöjligt att stoppa.

och är det så att han har gjort det i is namn så skulle det inte hjälpa om han inte varit i landet det finns svenskar som stödjer dessa idioter.. som mycket väl kunnat göra ett sånt här dåd.

Jag personligen har bara väntat på att det skulle hända enda sen 2010.  allt annat är naivt att tro detta är säkert inte sista gången heller.  om det blir här i sverige eller något annat land återstår att se.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
caromania Forummoderator
8 april 2017 · 9 296 Inlägg

Masquerade skrev:

caromania skrev:

Masquerade skrev:

För ämnena religion och invandring är helt irrelevanta i diskussionen om ett religiöst motiverat terrordåd utfört av en papperslös invandrare som stannat trots avslag på asylansöka?

Är syftet en tråd fylld med normalisering av terrorism i form av "sådant får man ju vänta sig idag" samt utpekande av unika fall av inhemsk terrorism så finns inget diskussionsunderlag.

Så diskussionsunderlaget borde vara vad?

Terrordådet och alla omständigheter kring det?

Vad som är relevant:
- Vad som hände, hur det kunde ske, hur det kunde förhindrats, hur risken kan minimeras i framtiden.
- Vem som utförde det, hur och varför.
- Hur händelsen hanteras av myndigheter och politiker.

Vad som är fullständigt irrelevant:
- "Det kunde lika gärna varit Sven Svensson från Svenstorp, kolla bara på fall X och Y med 50 års mellanrum"

"Diskutera terrordådet i Stockholm men håll alla tankar kring terroristen och hans motivation för er själva"? Visst, "det har skett ett dåd i Stockholm", punkt.

Håller helt med, och jag tror inte någon av de som läser här eller deltar i tråden har inställningen att detta kan nonchaleras?

Det som hände är väl ganska glasklart även om inte alla vi vet den totala sanningen (ja, ni dumskallar som surfar på flashback och känner er insatta inräknade).

Förhindra den här typen av terrorism går inte i en demokrati, tyvärr så är det så enkelt. Det har skett på olika platser runt om i världen där betydligt större resurser pumpats in i organisationer som har betydligt större mandat än de borde ha i en demokrati. Rent krasst går det inte att förhindra alls.

Förebygga? Bättre gränskontroller? Ja, det kan ju funka mot folk som reser hit i avsikt att utföra dåd så länge de faktiskt har en polisiär bakgrund, dvs lagförda i annat land.

Myndigheter och polis gjorde enligt mig ett strålande arbete. De var snabbt på plats, uppvisade lugn tydlighet. Hade vi hellre haft ett samhälle med militärer i varje gatuhörn, beväpnade med RB69 för att kunna slå ut eventuella lastbilar?

Sedan är det självklart vidrigt att det sker här och i andra länder. Att folk oavsett form och färg inte kommit längre på så lång tid är märkligt. Men det mest sorgliga är väl att sociala medier skvallrar om att själva agendan som terrororganisationer oavsett ursprung har, fungerar alldeles utmärkt, nämligen att så split mellan folk oavsett härkomst i världen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
9 april 2017 · 1 128 Inlägg

Det är helt sjukt tragiskt det inträffade.

Men terrordåd eller ej. Sverige har förändrats till ett skitland på alla plan.  Det land man kom ihåg är som bortblåst. Terrordåden får vi på köpet automatiskt så det är bara vänja sig.

Nöjeskör närproducerat
PorscheJezzica
9 april 2017 · 415 Inlägg

Som tjej kan jag saga att jag aldrig tidigare varit rädd så som jag är idag och detta har kommit bara senaste året!!
Det händer så mkt skit i närheten, våldtäkter, rån, misshandel som gör att jag inte gärna rör mig utomhus ensam när det är mörkt. Jag är t.o.m rädd för att springa I elljusspåret när det är ljust.
Jag åker inte till obemannade stationer för att tanka när det är kväller...
Jag är misstänksam mot folk på flygplatser/köpcentrum...
Detta är saker jag inte reflekterat över tidigare i mitt liv men som nu är allvar och något som händer dagligen. Sverige idag är inte det Sverige som jag växte upp i.

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
caromania Forummoderator
9 april 2017 · 9 296 Inlägg

Jag vet inte var eller när ni växte upp men våldsbrott generellt har minskat sedan 90-talet. Och det var stökigare innan dess. Skillnaden är såklart informationen och rapporteringen som ökat med jag vet inte hur många 1000%. Samtidigt är det såklart bra att rapporteringen ökat, men det är olyckligt att så många tror att det är så mycket värre nu.

Däremot har exempelvis anmälda sexualbrott ökat de senaste åren, vilket är en riktigt otrevlig trend. Vissa anser att det beror på att anmälningar oftare sker men det räcker inte som svar. Här har alla en uppgift som medborgare och kanske framförallt som föräldrar att tydligt visa våra kommande generationer att den typen av attityd fan inte är okej.

Samma problem är den ökande främlingsfientligheten, den som orsakar mycket av den här uppblåsta debatten kring skuldfrågan. Det finns en enorm mängd riktigt obildade människor som gömmer sig framförallt bakom datorskärmar, och där har skolan en stor uppgift. Som lärare är det kanske den viktigaste frågan för mig just nu, att lära barn och unga att vara källkritiska. Just nu verkar det som om delar av 90-talisterna fullständigt missat detta med tanke på hur det hänvisas till diverse skuggiga sajter på internet som någon slags sanning.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 april 2017 · 17 486 Inlägg

caromania skrev:
Jag vet inte var eller när ni växte upp men våldsbrott generellt har minskat sedan 90-talet. Och det var stökigare innan dess. Skillnaden är såklart informationen och rapporteringen som ökat med jag vet inte hur många 1000%. Samtidigt är det såklart bra att rapporteringen ökat, men det är olyckligt att så många tror att det är så mycket värre nu.

Däremot har exempelvis anmälda sexualbrott ökat de senaste åren, vilket är en riktigt otrevlig trend. Vissa anser att det beror på att anmälningar oftare sker men det räcker inte som svar. Här har alla en uppgift som medborgare och kanske framförallt som föräldrar att tydligt visa våra kommande generationer att den typen av attityd fan inte är okej.

Samma problem är den ökande främlingsfientligheten, den som orsakar mycket av den här uppblåsta debatten kring skuldfrågan. Det finns en enorm mängd riktigt obildade människor som gömmer sig framförallt bakom datorskärmar, och där har skolan en stor uppgift. Som lärare är det kanske den viktigaste frågan för mig just nu, att lära barn och unga att vara källkritiska. Just nu verkar det som om delar av 90-talisterna fullständigt missat detta med tanke på hur det hänvisas till diverse skuggiga sajter på internet som någon slags sanning.

*Vinkar glatt*

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Muttley
9 april 2017 ·

caromania skrev:
Jag vet inte var eller när ni växte upp men våldsbrott generellt har minskat sedan 90-talet. Och det var stökigare innan dess. Skillnaden är såklart informationen och rapporteringen som ökat med jag vet inte hur många 1000%. Samtidigt är det såklart bra att rapporteringen ökat, men det är olyckligt att så många tror att det är så mycket värre nu.

Däremot har exempelvis anmälda sexualbrott ökat de senaste åren, vilket är en riktigt otrevlig trend. Vissa anser att det beror på att anmälningar oftare sker men det räcker inte som svar. Här har alla en uppgift som medborgare och kanske framförallt som föräldrar att tydligt visa våra kommande generationer att den typen av attityd fan inte är okej.

Samma problem är den ökande främlingsfientligheten, den som orsakar mycket av den här uppblåsta debatten kring skuldfrågan. Det finns en enorm mängd riktigt obildade människor som gömmer sig framförallt bakom datorskärmar, och där har skolan en stor uppgift. Som lärare är det kanske den viktigaste frågan för mig just nu, att lära barn och unga att vara källkritiska. Just nu verkar det som om delar av 90-talisterna fullständigt missat detta med tanke på hur det hänvisas till diverse skuggiga sajter på internet som någon slags sanning.

Jag känner inte igen mig i det folk beskriver, anser de har blivit lugnare i de området jag bor.  De var värre förr. 
De är fler och fler människor som sprider extremt mycket falska rykten för att folk ska bli rädda.

Källkritik är något som dessa ryttare missat, tyvärr har jag en del i min närhet som går på allt och delar skiten med.

Senast redigerat av Muttley (9 april 2017)

PorscheJezzica
9 april 2017 · 415 Inlägg

Muttley skrev:

caromania skrev:
Jag vet inte var eller när ni växte upp men våldsbrott generellt har minskat sedan 90-talet. Och det var stökigare innan dess. Skillnaden är såklart informationen och rapporteringen som ökat med jag vet inte hur många 1000%. Samtidigt är det såklart bra att rapporteringen ökat, men det är olyckligt att så många tror att det är så mycket värre nu.

Däremot har exempelvis anmälda sexualbrott ökat de senaste åren, vilket är en riktigt otrevlig trend. Vissa anser att det beror på att anmälningar oftare sker men det räcker inte som svar. Här har alla en uppgift som medborgare och kanske framförallt som föräldrar att tydligt visa våra kommande generationer att den typen av attityd fan inte är okej.

Samma problem är den ökande främlingsfientligheten, den som orsakar mycket av den här uppblåsta debatten kring skuldfrågan. Det finns en enorm mängd riktigt obildade människor som gömmer sig framförallt bakom datorskärmar, och där har skolan en stor uppgift. Som lärare är det kanske den viktigaste frågan för mig just nu, att lära barn och unga att vara källkritiska. Just nu verkar det som om delar av 90-talisterna fullständigt missat detta med tanke på hur det hänvisas till diverse skuggiga sajter på internet som någon slags sanning.

Jag känner inte igen mig i det folk beskriver, anser de har blivit lugnare i de området jag bor.  De var värre förr. 
De är fler och fler människor som sprider extremt mycket falska rykten för att folk ska bli rädda.

Källkritik är något som dessa ryttare missat, tyvärr har jag en del i min närhet som går på allt och delar skiten med.

Vart bor du? smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Muttley
9 april 2017 ·

SupraJezzica skrev:

Muttley skrev:

caromania skrev:
Jag vet inte var eller när ni växte upp men våldsbrott generellt har minskat sedan 90-talet. Och det var stökigare innan dess. Skillnaden är såklart informationen och rapporteringen som ökat med jag vet inte hur många 1000%. Samtidigt är det såklart bra att rapporteringen ökat, men det är olyckligt att så många tror att det är så mycket värre nu.

Däremot har exempelvis anmälda sexualbrott ökat de senaste åren, vilket är en riktigt otrevlig trend. Vissa anser att det beror på att anmälningar oftare sker men det räcker inte som svar. Här har alla en uppgift som medborgare och kanske framförallt som föräldrar att tydligt visa våra kommande generationer att den typen av attityd fan inte är okej.

Samma problem är den ökande främlingsfientligheten, den som orsakar mycket av den här uppblåsta debatten kring skuldfrågan. Det finns en enorm mängd riktigt obildade människor som gömmer sig framförallt bakom datorskärmar, och där har skolan en stor uppgift. Som lärare är det kanske den viktigaste frågan för mig just nu, att lära barn och unga att vara källkritiska. Just nu verkar det som om delar av 90-talisterna fullständigt missat detta med tanke på hur det hänvisas till diverse skuggiga sajter på internet som någon slags sanning.

Jag känner inte igen mig i det folk beskriver, anser de har blivit lugnare i de området jag bor.  De var värre förr. 
De är fler och fler människor som sprider extremt mycket falska rykten för att folk ska bli rädda.

Källkritik är något som dessa ryttare missat, tyvärr har jag en del i min närhet som går på allt och delar skiten med.

Vart bor du? smile

Södra sverige vid en mellanstor stad med stor järnvägsknut. 
Vi har mycket invandrare och de ställer till mindre besvär än svenssons, men de som ej gillar dem sprider falska rykte.

Speedjunkie
9 april 2017 · 13 Inlägg

Muttley skrev:

SupraJezzica skrev:

Muttley skrev:

Jag känner inte igen mig i det folk beskriver, anser de har blivit lugnare i de området jag bor.  De var värre förr. 
De är fler och fler människor som sprider extremt mycket falska rykten för att folk ska bli rädda.

Källkritik är något som dessa ryttare missat, tyvärr har jag en del i min närhet som går på allt och delar skiten med.

Vart bor du? smile

Södra sverige vid en mellanstor stad med stor järnvägsknut. 
Vi har mycket invandrare och de ställer till mindre besvär än svenssons, men de som ej gillar dem sprider falska rykte.

Problemet är inte invandrare, problemet är svenska staten vars gränser som är helt oreglerade i kombination en mycket naiv inställning till saker och ting. Dags att vi börjar ge polisen de rätta verktygen och anpassar lagarna så att en polis faktiskt inte behöver be om lov för att gripa en misstänkt..

Muttley
9 april 2017 ·

Speedjunkie skrev:

Muttley skrev:

SupraJezzica skrev:

Vart bor du? smile

Södra sverige vid en mellanstor stad med stor järnvägsknut. 
Vi har mycket invandrare och de ställer till mindre besvär än svenssons, men de som ej gillar dem sprider falska rykte.

Problemet är inte invandrare, problemet är svenska staten vars gränser som är helt oreglerade i kombination en mycket naiv inställning till saker och ting. Dags att vi börjar ge polisen de rätta verktygen och anpassar lagarna så att en polis faktiskt inte behöver be om lov för att gripa en misstänkt..

Nu avvek denne person.  Jag håller med om att de bör ta personerna direkt avvisningsbeslut tas.
Men han har levt gömd fram till i fredags.

PorscheJezzica
9 april 2017 · 415 Inlägg

Det här är ett väldigt hett ämne.
Svenska rättsystemet/invandringspolitiken/folk från främmande kulturer och seder...

Nog måste väl folk förstå att tar man folk från en helt annan sed och kultur så blir det en krock?
Här i Sverige arbetar vi mot jämställdhet. Folk från Mellanöstern/Afrika har i flera tusen år blivit inlärda att kvinnan och mannen inte är på samma "nivå".
När vi pratar om invandrare från just Mellanöstern/Afrika så blir folk väldigt synande och kritiska...vad vissa menar är rasistiskt.
Jag ser ner på kulturer där kvinnan rankas som lägre stående än mannen. Jag har väldigt svårt att acceptera att kvinnor klär sig i burka/niqab just för att detta rotar sig i att kvinnan ska gömma sig för mannen.
Det hör inte hemma i 2000-talets Sverige. Främlingsfientlig...ja mot sådan kultur och sed.
Att hjälpa folk genom öppna gränser och släppa in sådant folkslag är inte vettigt tycker jag. Det ska inte implementeras i Svenska samhället. Det hör inte hemma här.
Bilbränder och stenkastning är inte heller något "svenskt" beteende, det kommer från mellanöstern/Afrika där man uttrycker sin ilska på detta vis.
I sverige skriver man en kolumn i tidningen eller kastar ägg.
Det är så oerhört mkt våld som utövas i Mellanöstern/Afrika.

Självklart har rapporteringen ökat då vi idag har sociala medier, datorer, smartphones mm. Det tror jag alla förstår. Sedan finns det 2 olika sidor.
En sida som säger att brotten ökat och en sida som säger att brotten minskat. Källor, bevis och fakta för dessa båda sidor finns det massvis av. Vad är sant? Tror mkt döljs i media och statistik.

Min egen känsla är att våldet är grövre idag. Förr så var våldet käftsmällar som byttes ut i nåt fylleslag på lokala puben. En våldtäkt som skedde bakom stängda dörrar av en våldsman.

Idag rånas äldre och misshandlas svårt helt i onödan.
Vi har vägpirater som är våldsamma på ett helt annat sätt än på 90-talet.
Idag springer barn i 14-årsåldern runt med knivar i skolan och hugger ihjäl sina klasskamrater.
Det finns otroligt mkt mer vapen på vift i Sverige idag än det var för 20 år sedan.

På min mammas tid var det riset man fick smaka på om man inte satt still i stolen.
Idag får lärarna knappt saga till barnen.
Idag blir man som tjej gruppvåldtagen av 5-6män MITT PÅ LJUSA DAGEN när man sitter på cykeln på väg hem. Våldtäkter har alltid funnits men oftast alltid begåtts av en ensam gärningsman. Som tjej vet man att man inte ska gå kanonfull hem mitt i natten ensam genom en park...men att man inte kan röra sig utomhus på ljusa dagen spiknykter utan att 5-6 män överfaller en...det är för mig helt jävla obegripligt.

Ser ni hur Rosengård ser ut idag? Kista? Husby? Rinkeby? Angered? Dessa är praktiskt taget laglösa idag. Folk skjuts hejvilt och dödas. Såg dessa områden ut så för 10-20-30 år sedan? NEJ!

Jag själv är född tidigt 80-tal men de flesta äldre jag kommit i kontakt med säger att våldet i deras närhet ökat markant. Det är STOR skillnad på 60-70-80-talet jämfört med nu.
Förr i tiden lämnade dom huset olåst, även bilen när man gick in och handlade. Det skulle aldrig komma på fråga idag!

Vad det beror på? Vad vet jag...men vårt rättsystem fungerar INTE!
Terrordåd av denna skala fanns inte i Sverige för 20 år sedan! Terrordåd är något man nästintill dagligen läser om och som händer i Mellanöstern där folket inte alls är lika moderna och utvecklade som oss. Att tro på en sagofigur som är skriven i en bok för flera tusen år sedan...att folk vördar Mohammed profeten som i Sverige klassas som en pedofil är helt jävla galet! Inte undra på att folk från Mellanöstern/Afrika än idag gifter bort sina döttrar, begår hedersmord, utföromskärelse på sina barn och anser att kvinnan ska gömma sig under en filt...

Senast redigerat av SupraJezzica (9 april 2017)

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Muttley
9 april 2017 ·

SupraJezzica skrev:
Terrordåd av denna skala fanns inte i Sverige för 20 år sedan! Terrordåd är något man nästintill dagligen läser om och som händer i Mellanöstern där folket inte alls är lika moderna och utvecklade som oss. Att tro på en sagofigur som är skriven i en bok för flera tusen år sedan...att folk vördar Mohammed profeten som i Sverige klassas som en pedofil är helt jävla galet! Inte undra på att folk från Mellanöstern/Afrika än idag gifter bort sina döttrar, begår hedersmord, utföromskärelse på sina barn och anser att kvinnan ska gömma sig under en filt...

Ska vi hålla oss till ämnet?
Historien är att vi har haft terrordåd förr i vårt land.   Som inte har kopplingar dit du vill nu.
Och för att avsluta dit du vill så är de muslimerna du pratar om en väldigt liten del som tur är som är extermister.

För att vi ska hålla oss till ämnet så är den misstänkte gärningsmannen inte från varken Afrika eller Mellanöstern utan han är från centralasien. Vilket inte gör det bättre.
Vi har inga uppgifter alls om att de var någon gruppering som har beordrat attacken.
De kan vara vansinnesdåd av en man som fått beskedet att han skall utvisas.

PorscheJezzica
9 april 2017 · 415 Inlägg

Muttley skrev:

SupraJezzica skrev:
Terrordåd av denna skala fanns inte i Sverige för 20 år sedan! Terrordåd är något man nästintill dagligen läser om och som händer i Mellanöstern där folket inte alls är lika moderna och utvecklade som oss. Att tro på en sagofigur som är skriven i en bok för flera tusen år sedan...att folk vördar Mohammed profeten som i Sverige klassas som en pedofil är helt jävla galet! Inte undra på att folk från Mellanöstern/Afrika än idag gifter bort sina döttrar, begår hedersmord, utföromskärelse på sina barn och anser att kvinnan ska gömma sig under en filt...

Ska vi hålla oss till ämnet?
Historien är att vi har haft terrordåd förr i vårt land.   Som inte har kopplingar dit du vill nu.
Och för att avsluta dit du vill så är de muslimerna du pratar om en väldigt liten del som tur är som är extermister.

För att vi ska hålla oss till ämnet så är den misstänkte gärningsmannen inte från varken Afrika eller Mellanöstern utan han är från centralasien. Vilket inte gör det bättre.
Vi har inga uppgifter alls om att de var någon gruppering som har beordrat attacken.
De kan vara vansinnesdåd av en man som fått beskedet att han skall utvisas.

Gärningsmannen är uzbeker. Uzbeker är ett turkfolk som lever huvudsakligen I Uzbekistan men lever i större grupper I Afghanistan,  Kirgizistan, Turkmenistan, Kazakstan.
De är huvudsakligen muslimer, främst sunni.
Extremisterna som finns I världen kommer ur religionen Islam.

Tillslut faller allt på att dom vildsintaste människorna idag kommer från Mellanöstern/Afrika och allt krig är främst baserat på religion och hur man tolkat ord från en tusenårig gammal sagobok.

Nu var ju detta ett väl genomtänkt dåd. Mannen I fråga har visat sympatier med IS och planerat detta ett bra tag innan han utförde själva attacken...
Det mest skrämmande är att denna man är en 4-barnspappa. Undrar vad han uppfostrat sina barn till... sad

Senast redigerat av SupraJezzica (9 april 2017)

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang