Terror i sthlm

canterbury Diffmeister
7 april 2017 · 49 Inlägg

Först. Tanke till alla drabbade. Fruktansvärt!

Nr 2. Tanke till oss alla andra. Terrorister eller ej. Jag tänker inte låta de skrämma mig. Ikväll vill jag vara ute med min bil. Vara ute och fylla natten. Visa att de inte rår på Sverige. Utan att vara ivägen för polisen och låta polisen göra sitt jobb. Men framförallt markera närvaro som en protest. Vad tycker ni?

Enkel logik: Golf är en sport, alltså kör jag sport-bil
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 april 2017 · 14 060 Inlägg

canterbury skrev:
Först. Tanke till alla drabbade. Fruktansvärt!

Nr 2. Tanke till oss alla andra. Terrorister eller ej. Jag tänker inte låta de skrämma mig. Ikväll vill jag vara ute med min bil. Vara ute och fylla natten. Visa att de inte rår på Sverige. Utan att vara ivägen för polisen och låta polisen göra sitt jobb. Men framförallt markera närvaro som en protest. Vad tycker ni?

Det är jättehemskt det som hänt men räcker det inte med en tråd?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Mack Forum- och sitemoderator
7 april 2017 · 26 155 Inlägg

Vettemannen skrev:

canterbury skrev:
Först. Tanke till alla drabbade. Fruktansvärt!

Nr 2. Tanke till oss alla andra. Terrorister eller ej. Jag tänker inte låta de skrämma mig. Ikväll vill jag vara ute med min bil. Vara ute och fylla natten. Visa att de inte rår på Sverige. Utan att vara ivägen för polisen och låta polisen göra sitt jobb. Men framförallt markera närvaro som en protest. Vad tycker ni?

Det är jättehemskt det som hänt men räcker det inte med en tråd?

/Benny

Fixat.

Och det är jättehemskt det som har hänt. Man blir som stum av känslor.
Tankarna går förstås till de anhöriga.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 april 2017 · 14 060 Inlägg

Mack skrev:

Vettemannen skrev:

canterbury skrev:
Först. Tanke till alla drabbade. Fruktansvärt!

Nr 2. Tanke till oss alla andra. Terrorister eller ej. Jag tänker inte låta de skrämma mig. Ikväll vill jag vara ute med min bil. Vara ute och fylla natten. Visa att de inte rår på Sverige. Utan att vara ivägen för polisen och låta polisen göra sitt jobb. Men framförallt markera närvaro som en protest. Vad tycker ni?

Det är jättehemskt det som hänt men räcker det inte med en tråd?

/Benny

Fixat.

Och det är jättehemskt det som har hänt. Man blir som stum av känslor.
Tankarna går förstås till de anhöriga.

Ja absolut, Detta är fruktansvärt och det värsta är väl att man inte går säker för det kan hända överallt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Mack Forum- och sitemoderator
7 april 2017 · 26 155 Inlägg

Vettemannen skrev:

Mack skrev:

Vettemannen skrev:

Det är jättehemskt det som hänt men räcker det inte med en tråd?

/Benny

Fixat.

Och det är jättehemskt det som har hänt. Man blir som stum av känslor.
Tankarna går förstås till de anhöriga.

Ja absolut, Detta är fruktansvärt och det värsta är väl att man inte går säker för det kan hända överallt.

/Benny

Jo, fast det är väl det dom vill. Att ingen ska våga sig ut.
Jag fattar bara inte varför. Vad skiten ska vara bra för.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Cupra_
7 april 2017 ·

Noll pengar till polis och försvar, vidöppna gränser utan krav på giltiga papper för de som kommer, inga krav på dna-prov.. Var tyvärr väntat.
Jag håller med om att det är hemskt, tragiskt och oacceptabelt det som skett.
Men det som nästan gör mig mest upprörd med allt det här är vårt samhälle. Med en bättre rustad polis och ett riktigt gränsskydd hade det kanske aldrig hänt..

Även om idioten åker fast får han max 20år med internet, tillgång till gym m.m.
Offentlig avrättning ala stening vore passande..

Menar inte att lägga någon politisk vikt vid det här, men det är väl så jag känner.
Självklart lider jag med offren och deras familjer, och hoppas att de efter sorgen får någon form av upprättelse.

Tyvärr kommer väl snart diverse hjärndöda uttalanden av vår så kallade regering, Istället för ett hårt, resolut svar.. I huvudsak känner jag inte rädsla, utan ett hat, hämndbegär och ilska..

SportPilot Ubåtsingenjör
7 april 2017 · 7 232 Inlägg

Oerhört hemskt är det

Det vi civila måste göra är att tydligt markera att vi inte låter detta inskränka på våra liv, sen får vi hoppas att våra politiker vaknar ur dvalan.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
trubbelturbo
7 april 2017 · 1 460 Inlägg

Tung vecka det här, först bussolyckan och nu terroristattacken. Även om man inte själv eller någon man känner är inblandad så blir man ändå djupt berörd.

Obehaglig att man inte längre är förvånad, det har liksom blivit lite vardagsmat. Känner för alla drabbade, deras anhöriga och alla vittnen som lär må ganska dåligt av det dom har sett. Oerhört tragiskt att se hur snabbt liv kan släckas, så onödigt, att människor väljer att medvetet orsaka så mycket lidande, till vilket syfte?

Det är väldigt oroväckande och det måste tas på allvar och problemet måste tas tag i, men risken att skadas eller dödas i en sån här händelse är ändå extremt låg, inget man bör gå runt och oroa sig för eller låta gå ut över ens sätt att leva.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
caromania Forummoderator
7 april 2017 · 9 296 Inlägg

Vänd på det.

Det har drabbat oss till slut. Vi anade ju att det skulle komma faktiskt. Oavsett politisk färg eller form så inser vi ju kanske allihopa (utom några insnöade stackare) att detta inte handlar om nyanlända invandrare eller regeringsparti.

Jag som var lite nära inpå faktiskt skulle vilja berömma polisen. Snabbt på plats, väl organiserad, tungt beväpnad, även om det inte behövdes. Ordning och reda. Tydlighet.

Det är lätt att klaga på polisen. Mitt råd är: bli polis. Sluta gnäll.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Power-krille
8 april 2017 · 672 Inlägg

caromania skrev:
Vänd på det.

Det har drabbat oss till slut. Vi anade ju att det skulle komma faktiskt. Oavsett politisk färg eller form så inser vi ju kanske allihopa (utom några insnöade stackare) att detta inte handlar om nyanlända invandrare eller regeringsparti.

Jag som var lite nära inpå faktiskt skulle vilja berömma polisen. Snabbt på plats, väl organiserad, tungt beväpnad, även om det inte behövdes. Ordning och reda. Tydlighet.

Det är lätt att klaga på polisen. Mitt råd är: bli polis. Sluta gnäll.

Bra skrivet!

"Väx inte upp! det är en fälla"
Djo
8 april 2017 · 10 157 Inlägg

Cupra_ skrev:
Noll pengar till polis och försvar, vidöppna gränser utan krav på giltiga papper för de som kommer, inga krav på dna-prov.. Var tyvärr väntat.
Jag håller med om att det är hemskt, tragiskt och oacceptabelt det som skett.
Men det som nästan gör mig mest upprörd med allt det här är vårt samhälle. Med en bättre rustad polis och ett riktigt gränsskydd hade det kanske aldrig hänt..

Även om idioten åker fast får han max 20år med internet, tillgång till gym m.m.
Offentlig avrättning ala stening vore passande..

Menar inte att lägga någon politisk vikt vid det här, men det är väl så jag känner.
Självklart lider jag med offren och deras familjer, och hoppas att de efter sorgen får någon form av upprättelse.

Tyvärr kommer väl snart diverse hjärndöda uttalanden av vår så kallade regering, Istället för ett hårt, resolut svar.. I huvudsak känner jag inte rädsla, utan ett hat, hämndbegär och ilska..

Kunde inte skriva det bättre själv.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 april 2017 · 13 746 Inlägg

caromania skrev:
Vänd på det.

Det har drabbat oss till slut. Vi anade ju att det skulle komma faktiskt. Oavsett politisk färg eller form så inser vi ju kanske allihopa (utom några insnöade stackare) att detta inte handlar om nyanlända invandrare eller regeringsparti.

Jag som var lite nära inpå faktiskt skulle vilja berömma polisen. Snabbt på plats, väl organiserad, tungt beväpnad, även om det inte behövdes. Ordning och reda. Tydlighet.

Det är lätt att klaga på polisen. Mitt råd är: bli polis. Sluta gnäll.

Exakt.. polisen kunde inte haft mer kontroll än vad dom hade. utan tvekan.
man kan inte stoppa sånt här som är på individ nivå. tyvärr hur man än gör.

Det här drabbar alla när man gör ett sånt här dåd skiter man totalt i vilka man dödar utan man försöker döda människor ovasätt tro eller ras. 

Det kan drabba oss var vi än bor.   tacksam att inte detta var nästa vecka.  sitter och kör buss och på mitt schema nästa vecka ska jag köra mellan södertäljer syd och cityterminalen och just nästa fredag har jag rast i centrala stockholm mellan 14.10-15.10 så man hade antagligen varit där omkring.

så man känner ju att det är rätt nära att man själv mycket väl kunde varit där..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Muttley
8 april 2017 ·

Cupra_ skrev:
Noll pengar till polis och försvar, vidöppna gränser utan krav på giltiga papper för de som kommer, inga krav på dna-prov.. Var tyvärr väntat.
Jag håller med om att det är hemskt, tragiskt och oacceptabelt det som skett.
Men det som nästan gör mig mest upprörd med allt det här är vårt samhälle. Med en bättre rustad polis och ett riktigt gränsskydd hade det kanske aldrig hänt..

Även om idioten åker fast får han max 20år med internet, tillgång till gym m.m.
Offentlig avrättning ala stening vore passande..

Menar inte att lägga någon politisk vikt vid det här, men det är väl så jag känner.
Självklart lider jag med offren och deras familjer, och hoppas att de efter sorgen får någon form av upprättelse.

Tyvärr kommer väl snart diverse hjärndöda uttalanden av vår så kallade regering, Istället för ett hårt, resolut svar.. I huvudsak känner jag inte rädsla, utan ett hat, hämndbegär och ilska..

Terrordåd är troligtvis inget vi alls kan stoppa.  22 mars var de ju i london med 5 döda till trots att de har poliser i varje hörn.
De har nog kvittat om vi så hade haft chip i alla individers nacke. Detta igår gick ju fruktansvärt snabbt. 
Med tanke på hur många sjuka individer vi har i världen så finns de inget skydd mot det.

Vi ska faktiskt ge beröm för den enorma insats polisen har gjort, från dådet till den förhoppningsvis skyldiga greps var ändå max 6 timmar.
I många av våra städer stod full polisstyrka i beredskap med automatvapen efter de konstaterats vara ett terrordåd. 

En sak jag skulle vilja ha kraftigt straff med på är alla de empatilösa skitarna som tagit bilder på offren och spridit någon minut efter.   De är vidrigt.

Alla tankar till de drabbade.

SportPilot Ubåtsingenjör
8 april 2017 · 7 232 Inlägg

Muttley skrev:

Cupra_ skrev:
Noll pengar till polis och försvar, vidöppna gränser utan krav på giltiga papper för de som kommer, inga krav på dna-prov.. Var tyvärr väntat.
Jag håller med om att det är hemskt, tragiskt och oacceptabelt det som skett.
Men det som nästan gör mig mest upprörd med allt det här är vårt samhälle. Med en bättre rustad polis och ett riktigt gränsskydd hade det kanske aldrig hänt..

Även om idioten åker fast får han max 20år med internet, tillgång till gym m.m.
Offentlig avrättning ala stening vore passande..

Menar inte att lägga någon politisk vikt vid det här, men det är väl så jag känner.
Självklart lider jag med offren och deras familjer, och hoppas att de efter sorgen får någon form av upprättelse.

Tyvärr kommer väl snart diverse hjärndöda uttalanden av vår så kallade regering, Istället för ett hårt, resolut svar.. I huvudsak känner jag inte rädsla, utan ett hat, hämndbegär och ilska..

Terrordåd är troligtvis inget vi alls kan stoppa.  22 mars var de ju i london med 5 döda till trots att de har poliser i varje hörn.
De har nog kvittat om vi så hade haft chip i alla individers nacke. Detta igår gick ju fruktansvärt snabbt. 
Med tanke på hur många sjuka individer vi har i världen så finns de inget skydd mot det.

Vi ska faktiskt ge beröm för den enorma insats polisen har gjort, från dådet till den förhoppningsvis skyldiga greps var ändå max 6 timmar.
I många av våra städer stod full polisstyrka i beredskap med automatvapen efter de konstaterats vara ett terrordåd. 

En sak jag skulle vilja ha kraftigt straff med på är alla de empatilösa skitarna som tagit bilder på offren och spridit någon minut efter.   De är vidrigt.

Alla tankar till de drabbade.

Med större kontroll av våra gränser så minskar risken drastiskt, denna person som utförde dådet igår är enligt rykten tidigare misstänkt för terrorverksamhet i bland annat Ryssland. Han skulle med andra ord aldrig släppts in i landet. Att garantera att det inte kan hända är naturligtvis omöjligt, men man kan med förebyggande åtgärder minska riskerna drastiskt.

Jag är medveten om att det endast är rykten om att han är tidigare misstänkt, men min poäng är ändå relevant.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Muttley
8 april 2017 ·

CHEEVA skrev:

Muttley skrev:

Cupra_ skrev:
Noll pengar till polis och försvar, vidöppna gränser utan krav på giltiga papper för de som kommer, inga krav på dna-prov.. Var tyvärr väntat.
Jag håller med om att det är hemskt, tragiskt och oacceptabelt det som skett.
Men det som nästan gör mig mest upprörd med allt det här är vårt samhälle. Med en bättre rustad polis och ett riktigt gränsskydd hade det kanske aldrig hänt..

Även om idioten åker fast får han max 20år med internet, tillgång till gym m.m.
Offentlig avrättning ala stening vore passande..

Menar inte att lägga någon politisk vikt vid det här, men det är väl så jag känner.
Självklart lider jag med offren och deras familjer, och hoppas att de efter sorgen får någon form av upprättelse.

Tyvärr kommer väl snart diverse hjärndöda uttalanden av vår så kallade regering, Istället för ett hårt, resolut svar.. I huvudsak känner jag inte rädsla, utan ett hat, hämndbegär och ilska..

Terrordåd är troligtvis inget vi alls kan stoppa.  22 mars var de ju i london med 5 döda till trots att de har poliser i varje hörn.
De har nog kvittat om vi så hade haft chip i alla individers nacke. Detta igår gick ju fruktansvärt snabbt. 
Med tanke på hur många sjuka individer vi har i världen så finns de inget skydd mot det.

Vi ska faktiskt ge beröm för den enorma insats polisen har gjort, från dådet till den förhoppningsvis skyldiga greps var ändå max 6 timmar.
I många av våra städer stod full polisstyrka i beredskap med automatvapen efter de konstaterats vara ett terrordåd. 

En sak jag skulle vilja ha kraftigt straff med på är alla de empatilösa skitarna som tagit bilder på offren och spridit någon minut efter.   De är vidrigt.

Alla tankar till de drabbade.

Med större kontroll av våra gränser så minskar risken drastiskt, denna person som utförde dådet igår är enligt rykten tidigare misstänkt för terrorverksamhet i bland annat Ryssland. Han skulle med andra ord aldrig släppts in i landet. Att garantera att det inte kan hända är naturligtvis omöjligt, men man kan med förebyggande åtgärder minska riskerna drastiskt.

Jag är medveten om att det endast är rykten om att han är tidigare misstänkt, men min poäng är ändå relevant.

Allt är rykten för tillfället, men de du skrev har jag missat? eller de har inte kommit fram vida tv eller de vanliga blaskorna?   De sägs att han är från uzbekistan.
Jag tror inte på de med gränserna, visst kan du få stopp på en väldigt liten del. Men de som aldrig visat något potentiellt hot?   Och terrordåd kommer vi inte undan med tanke på att de är svenska i grunden som gjort terror i vårt land innan.

De har ju inte funkat i något land hittills att hindra sjuka dårar trots alla sorters kontroller.   Enda jag kan tänka mig är att göra som när vi var i polen, sätta in militär i vartenda hörna som fanns för att ha en chans att skjuta gärningsmännen innan de ens hunnit skada någon.

Senast redigerat av Muttley (8 april 2017)

Cupra_
8 april 2017 ·

Muttley skrev:
med tanke på att de är svenska i grunden som gjort terror i vårt land innan.

Var god utveckla detta resonemang.. Vilka syftar du på?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 april 2017 · 17 486 Inlägg

En liten sak bara: Denna tråd kan nog lätt spåra ur och då tänker jag religion/invandring. Sådana tankar håller ni för er själva. Tack på förhand!

Mod.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Muttley
8 april 2017 ·

Cupra_ skrev:

Muttley skrev:
med tanke på att de är svenska i grunden som gjort terror i vårt land innan.

Var god utveckla detta resonemang.. Vilka syftar du på?

Den jag tänkte på som lyckades var ju i Trollhättan.
Sen har vi ju Nazisterna som planerade.
Men de finns såklart av alla ursprung.

Det gemensamma dessa människor har är att de är störda och riktigt sjuka (eller hur man nu ska få de att låta rätt) individer som har fått en enda tanke i huvudet.

Söker man däremot om ämnet så kan man ju hitta en del fakta om förhindrade terrorbrott ändå här i vårt land.

Cupra_
8 april 2017 ·

Muttley skrev:

Cupra_ skrev:

Muttley skrev:
med tanke på att de är svenska i grunden som gjort terror i vårt land innan.

Var god utveckla detta resonemang.. Vilka syftar du på?

Den jag tänkte på som lyckades var ju i Trollhättan.
Sen har vi ju Nazisterna som planerade.
Men de finns såklart av alla ursprung.

Det gemensamma dessa människor har är att de är störda och riktigt sjuka (eller hur man nu ska få de att låta rätt) individer som har fått en enda tanke i huvudet.

Söker man däremot om ämnet så kan man ju hitta en del fakta om förhindrade terrorbrott ändå här i vårt land.

Jag håller till stor del med dig. Däremot var Trollhättan som jag förstått det mer en gärning av en psyksjuk galning.
Jag tycker det är skillnad, (om än lika hemskt) när det görs med ett mer uttalat syfte (terror). Idioter som gör dumma saker finns överallt. Folk kan få en knäpp och göra tokigheter (Flink), men när man planerar hur man bäst dödar så många som möjligt för att de har ett annat levnadssätt så finns inga som helst ursäkter..

Muttley
8 april 2017 ·

Cupra_ skrev:

Muttley skrev:

Cupra_ skrev:

Var god utveckla detta resonemang.. Vilka syftar du på?

Den jag tänkte på som lyckades var ju i Trollhättan.
Sen har vi ju Nazisterna som planerade.
Men de finns såklart av alla ursprung.

Det gemensamma dessa människor har är att de är störda och riktigt sjuka (eller hur man nu ska få de att låta rätt) individer som har fått en enda tanke i huvudet.

Söker man däremot om ämnet så kan man ju hitta en del fakta om förhindrade terrorbrott ändå här i vårt land.

Jag håller till stor del med dig. Däremot var Trollhättan som jag förstått det mer en gärning av en psyksjuk galning.
Jag tycker det är skillnad, (om än lika hemskt) när det görs med ett mer uttalat syfte (terror). Idioter som gör dumma saker finns överallt. Folk kan få en knäpp och göra tokigheter (Flink), men när man planerar hur man bäst dödar så många som möjligt för att de har ett annat levnadssätt så finns inga som helst ursäkter..

Tycker att Trollhättan kan kallas för Terror, planerat dåd för att skada så många han kunde komma åt. 
Alla som begår Terrorbrott är psyksjuka galningar, för de finns inte en enda vettig och mänsklig individ som skulle få för sig att släcka andras liv med den sortens våld.

Finns inga ursäkter för någon av dem.   Däremot är de ett av de få fall där jag anser att staten ska få använda sig av tortyr alternativt avrättning vid 100% säkerhet.

Verkar som de är extremt mycket lögner om igår som går.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang