Terror i sthlm

Muttley
9 april 2017 ·

SupraJezzica skrev:
Nu var ju detta ett väl genomtänkt dåd. Mannen I fråga har visat sympatier med IS och planerat detta ett bra tag innan han utförde själva attacken...
Det mest skrämmande är att denna man är en 4-barnspappa. Undrar vad han uppfostrat sina barn till... sad

Var finns den informationen? Har faktiskt inte hört att de var planerat eller i samarbete med någon ännu?

Om du inte kan länka till något från polisen, var tusan hittar du då denna information ?

Har tittat på presskonferenserna och de vill inte kommentera  detta ännu.

PorscheJezzica
9 april 2017 · 415 Inlägg

Muttley skrev:

SupraJezzica skrev:
Nu var ju detta ett väl genomtänkt dåd. Mannen I fråga har visat sympatier med IS och planerat detta ett bra tag innan han utförde själva attacken...
Det mest skrämmande är att denna man är en 4-barnspappa. Undrar vad han uppfostrat sina barn till... sad

Var finns den informationen? Har faktiskt inte hört att de var planerat eller i samarbete med någon ännu?

Om du inte kan länka till något från polisen, var tusan hittar du då denna information ?

Har tittat på presskonferenserna och de vill inte kommentera  detta ännu.

Nej nej, nu missförstår du. Det har inte lämnats några uppgifter på om mannen jobbade ensam eller I grupp och jag har heller aldrig antytt detta.
Det har däremot kommit fram att han sympatiserar med IS och gillat bilder på döda människor efter en attack som IS utförde.
Vill du ha länken till hans facebooksida? 
Det har även kommit fram att han "rekat" området INNAN dådet. Det har kommit fram på övervakningsbilder från innan attacken.
Detta har påpekats I media flertalet ggr.

Tråkigt hursomhaver, vare sig han gjorde detta på eget bevåg eller I samförstånd med andra. Spelar ingen roll vilket. En mkt sjuk människa är det. Synd att han själv inte dog I attentatet och krocken med Åhlensbyggnaden.

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Muttley
9 april 2017 ·

SupraJezzica skrev:

Muttley skrev:

SupraJezzica skrev:
Nu var ju detta ett väl genomtänkt dåd. Mannen I fråga har visat sympatier med IS och planerat detta ett bra tag innan han utförde själva attacken...
Det mest skrämmande är att denna man är en 4-barnspappa. Undrar vad han uppfostrat sina barn till... sad

Var finns den informationen? Har faktiskt inte hört att de var planerat eller i samarbete med någon ännu?

Om du inte kan länka till något från polisen, var tusan hittar du då denna information ?

Har tittat på presskonferenserna och de vill inte kommentera  detta ännu.

Nej nej, nu missförstår du. Det har inte lämnats några uppgifter på om mannen jobbade ensam eller I grupp och jag har heller aldrig antytt detta.
Det har däremot kommit fram att han sympatiserar med IS och gillat bilder på döda människor efter en attack som IS utförde.
Vill du ha länken till hans facebooksida? 
Det har även kommit fram att han "rekat" området INNAN dådet. Det har kommit fram på övervakningsbilder från innan attacken.
Detta har påpekats I media flertalet ggr.

Tråkigt hursomhaver, vare sig han gjorde detta på eget bevåg eller I samförstånd med andra. Spelar ingen roll vilket. En mkt sjuk människa är det. Synd att han själv inte dog I attentatet och krocken med Åhlensbyggnaden.

Jag frågade förvisso om polisens uttalande.

PorscheJezzica
9 april 2017 · 415 Inlägg

På Aftonbladets hemsida I första artikeln;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/j58 … -efterlyst

"Polisen bekräftade även Aftonbladets uppgifter om att mannen uttryckt sympatier för terrorsekten IS.

– Vi vet att han visat sympatier för extrema organisationer, däribland IS, säger Jonas Hysing."

Senast redigerat av SupraJezzica (9 april 2017)

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Muttley
9 april 2017 ·

SupraJezzica skrev:
På Aftonbladets hemsida I första artikeln;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/j58 … -efterlyst

"Polisen bekräftade även Aftonbladets uppgifter om att mannen uttryckt sympatier för terrorsekten IS.

– Vi vet att han visat sympatier för extrema organisationer, däribland IS, säger Jonas Hysing."

Men du skrev planerat och genomtänkt.  De är ju bara slumpen att han kommer åt en lastbil som nyckeln sitter kvar i. 

De är nog bättre och invänta förundersökningsprotokollet för att vara säker.

PorscheJezzica
9 april 2017 · 415 Inlägg

Muttley skrev:

SupraJezzica skrev:
På Aftonbladets hemsida I första artikeln;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/j58 … -efterlyst

"Polisen bekräftade även Aftonbladets uppgifter om att mannen uttryckt sympatier för terrorsekten IS.

– Vi vet att han visat sympatier för extrema organisationer, däribland IS, säger Jonas Hysing."

Men du skrev planerat och genomtänkt.  De är ju bara slumpen att han kommer åt en lastbil som nyckeln sitter kvar i. 

De är nog bättre och invänta förundersökningsprotokollet för att vara säker.

Det har framkommit bilder på gärningsmannen och att han varit på platsen flera dagar innan och spekulationerna är att han varit på platsen för att "reka".  Med tanke på detta kan det mkt väl vara så att han visste om att Spendrupsbilen skulle vara på plats.
Han hade även sprängämnen i en väska i lastbilen som han troligen skulle använda som bomb.
Detta är en man som underrättelsetjänsten haft koll på sedan tidigare...
Allt talar för att det var väl planerat och inget plötsligt infall.

Men som du säger, vi får invänta förundersökningsprotokollet för att vara säkra.

Senast redigerat av SupraJezzica (9 april 2017)

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Muttley
9 april 2017 ·

SupraJezzica skrev:

Muttley skrev:

SupraJezzica skrev:
På Aftonbladets hemsida I första artikeln;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/j58 … -efterlyst

"Polisen bekräftade även Aftonbladets uppgifter om att mannen uttryckt sympatier för terrorsekten IS.

– Vi vet att han visat sympatier för extrema organisationer, däribland IS, säger Jonas Hysing."

Men du skrev planerat och genomtänkt.  De är ju bara slumpen att han kommer åt en lastbil som nyckeln sitter kvar i. 

De är nog bättre och invänta förundersökningsprotokollet för att vara säker.

Det har framkommit bilder på gärningsmannen och att han varit på platsen flera dagar innan och spekulationerna är att han varit på platsen för att "reka".  Med tanke på detta kan det mkt väl vara så att han visste om att Spendrupsbilen skulle vara på plats.
Han hade även sprängämnen i en väska i lastbilen som han troligen skulle använda som bomb.
Detta är en man som underrättelsetjänsten haft koll på sedan tidigare...
Allt talar för att det var väl planerat och inget plötsligt infall.

Men som du säger, vi får invänta förundersökningsprotokollet för att vara säkra.

Sist jag lyssnade så ville polisen varken dementera eller bekräfta innehållet. Så de är säkrast att bara låta de jobba och informera därefter.

Djo
9 april 2017 · 10 157 Inlägg

Manen skulle utvisas, manen var även efterlyst, och manen har jobbat i Sverige under falskt namn, manen har sympatiserat med IS, manen har familj och barn, Denna man är uppenbarligen en kriminell sinnessjuk psykopat som säkert inte haft några bra intentioner med att komma till detta land, Tyvärr har detta drabbat oskyldiga. I grund är han alltså en Terorist som utfört terroristiska handlingar.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
caromania Forummoderator
9 april 2017 · 9 296 Inlägg

Angående att det blivit så mycket sämre. Jag arbetade i 15 år i Rinkeby fram till för ett par år sedan. Det är inte värre nu än det var då, i slutet på 90-talet. Att det sedan var lika jävligt då som nu, det var alla utomstående ovetandes om. Nu är det hett att rapportera om förorterna så folk vet om det i större utsträckning och "förfasas över det plötsliga förfallet". Lite komiskt är det faktiskt.

Sedan återigen det där med källor. Mina källor i föregående inlägg kommer från BRÅ. Man ska inte tro att Aftonbladet, Expressen eller ens DN är bra källor. SVT är statligt kontrollerat vilket betyder en bättre källa.  BRÅ är en lysande källa. Sedan vet jag att tomtar runt om på avpixlat/friatider/flashback och annat patrask på fullaste allvar tror på skiten de läser där och hävdar att staten ljuger etc. Dumskallar. 

Naiviteten ligger snarare hos de som efterfrågar starkare polisiära metoder och tror att det skulle vara någon slags skydd eller filter mot potentiella terrorister. Det är verkligen inte ett samhälle att eftersträva även om det skulle vara en fördel om de stängde ner alla extremistiska sidor som svenska bortkollrade ungdomar sitter och surfar runt på och kastade upphovsmännen i fängelse på livstid.

Trollhättanterroristen är ju praktexempel på stolle som suttit och surfat friatider/avpixlat och annat skit och svalt allt med hull och hår. Samma med Breivik i Norge.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Muttley
9 april 2017 ·

caromania skrev:
Angående att det blivit så mycket sämre. Jag arbetade i 15 år i Rinkeby fram till för ett par år sedan. Det är inte värre nu än det var då, i slutet på 90-talet. Att det sedan var lika jävligt då som nu, det var alla utomstående ovetandes om. Nu är det hett att rapportera om förorterna så folk vet om det i större utsträckning och "förfasas över det plötsliga förfallet". Lite komiskt är det faktiskt.

Sedan återigen det där med källor. Mina källor i föregående inlägg kommer från BRÅ. Man ska inte tro att Aftonbladet, Expressen eller ens DN är bra källor. SVT är statligt kontrollerat vilket betyder en bättre källa.  BRÅ är en lysande källa. Sedan vet jag att tomtar runt om på avpixlat/friatider/flashback och annat patrask på fullaste allvar tror på skiten de läser där och hävdar att staten ljuger etc. Dumskallar. 

Naiviteten ligger snarare hos de som efterfrågar starkare polisiära metoder och tror att det skulle vara någon slags skydd eller filter mot potentiella terrorister. Det är verkligen inte ett samhälle att eftersträva även om det skulle vara en fördel om de stängde ner alla extremistiska sidor som svenska bortkollrade ungdomar sitter och surfar runt på och kastade upphovsmännen i fängelse på livstid.

Trollhättanterroristen är ju praktexempel på stolle som suttit och surfat friatider/avpixlat och annat skit och svalt allt med hull och hår. Samma med Breivik i Norge.

Angående det. Så kan jag ju berätta ett par tillfällen.
När de stod i blaskorna att de var farligt att vistas på Rasmusgatan i Malmö för de var yngre som höll hus där, och allt vad de stod och de skedde mitt på dagen.   Jag kom förbi där just när de skrevs som mest om det, de var riktigt lugnt på gatan, inget att vara rädd för och då körde jag ändå där ett par gånger per dag för att se de farliga ligisterna.

Samma scenario på rosengård, de var riktigt illa. Men jag kom där med minibuss mitt i natten, såg inte en enda människa på nätterna där.
Men de är säkert slumpen :p

Just nu i min stad så talas de om gäng som driver runt, jag har då aldrig sett dem i dagens läge.  Inte ens när man varit ute och svirat på nätterna.
Jag har aldrig någonsin känt mig otrygg i Malmö heller och där var man en del i förra jobbet.


Media driver tyvärr upp det. Precis som de käll(kritik)hatarna driver upp ett enormt hat.

caromania Forummoderator
9 april 2017 · 9 296 Inlägg

Muttley skrev:
Angående det. Så kan jag ju berätta ett par tillfällen.
När de stod i blaskorna att de var farligt att vistas på Rasmusgatan i Malmö för de var yngre som höll hus där, och allt vad de stod och de skedde mitt på dagen.   Jag kom förbi där just när de skrevs som mest om det, de var riktigt lugnt på gatan, inget att vara rädd för och då körde jag ändå där ett par gånger per dag för att se de farliga ligisterna.

Samma scenario på rosengård, de var riktigt illa. Men jag kom där med minibuss mitt i natten, såg inte en enda människa på nätterna där.
Men de är säkert slumpen :p

Just nu i min stad så talas de om gäng som driver runt, jag har då aldrig sett dem i dagens läge.  Inte ens när man varit ute och svirat på nätterna.
Jag har aldrig någonsin känt mig otrygg i Malmö heller och där var man en del i förra jobbet.

Media driver tyvärr upp det. Precis som de käll(kritik)hatarna driver upp ett enormt hat.

Detta är problemet vi står inför. Jag tror att vi kommer se en fortsatt våg av terrorbrott över landet, likt den vi redan sett, utförda av arga unga vita män mellan 18-25 mot både samhällsstrukturer och minoriteter. Denna grupp är synnerligen överrepresenterad av potentiella terrorister, matade med inkorrekta bilder av samhälle, stat, folkgrupper, kulturer, religioner och politik på ett sätt som i kombination med bristande utbildning ger en obehaglig brandfackla.

Edit: Om alla vita arga män mellan 18-25 läste detta och ändrade sitt tänk kring sociala medier så kanske Sverige blev ett bättre land igen: http://www.dn.se/kultur-noje/sa-utnyttj … la-medier/

Senast redigerat av caromania (9 april 2017)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Djo
9 april 2017 · 10 157 Inlägg

caromania skrev:

Muttley skrev:
Angående det. Så kan jag ju berätta ett par tillfällen.
När de stod i blaskorna att de var farligt att vistas på Rasmusgatan i Malmö för de var yngre som höll hus där, och allt vad de stod och de skedde mitt på dagen.   Jag kom förbi där just när de skrevs som mest om det, de var riktigt lugnt på gatan, inget att vara rädd för och då körde jag ändå där ett par gånger per dag för att se de farliga ligisterna.

Samma scenario på rosengård, de var riktigt illa. Men jag kom där med minibuss mitt i natten, såg inte en enda människa på nätterna där.
Men de är säkert slumpen :p

Just nu i min stad så talas de om gäng som driver runt, jag har då aldrig sett dem i dagens läge.  Inte ens när man varit ute och svirat på nätterna.
Jag har aldrig någonsin känt mig otrygg i Malmö heller och där var man en del i förra jobbet.

Media driver tyvärr upp det. Precis som de käll(kritik)hatarna driver upp ett enormt hat.

Detta är problemet vi står inför. Jag tror att vi kommer se en fortsatt våg av terrorbrott över landet, likt den vi redan sett, utförda av arga unga vita män mellan 18-25 mot både samhällsstrukturer och minoriteter. Denna grupp är synnerligen överrepresenterad av potentiella terrorister, matade med inkorrekta bilder av samhälle, stat, folkgrupper, kulturer, religioner och politik på ett sätt som i kombination med bristande utbildning ger en obehaglig brandfackla.

Edit: Om alla vita arga män mellan 18-25 läste detta och ändrade sitt tänk kring sociala medier så kanske Sverige blev ett bättre land igen: http://www.dn.se/kultur-noje/sa-utnyttj … la-medier/

Så du menar att Sveriges problem är pga unga svenska killar/män, Det är ju lika befängt som att tro på alla medier till punkt å pricka.

Att tidningar och nyheter ljuger lärde man sig som barn.

Att det finns problem pga invandring är ej en myt problemet grundar sig i bristande/obefintlig integration.

Tror dessutom inte några "arga vita unga män" kommer utföra terror dåd i Sverige.

Däremot borde samhälls klimatet där alla som har invändningar om invandringen och hur den sköts blir stämplade som rasister. Vi i Sverige måste våga möta saningen och inte linda in allting i bubbelplast då det är så skört och alla är så lätt kränkta nu förtiden.

Ja bara för detta blir jag säkert rasist stämplad. Men jag vet att jag inte är det och det räcker för mig.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
SportPilot Ubåtsingenjör
9 april 2017 · 7 232 Inlägg

caromania skrev:

Muttley skrev:
Angående det. Så kan jag ju berätta ett par tillfällen.
När de stod i blaskorna att de var farligt att vistas på Rasmusgatan i Malmö för de var yngre som höll hus där, och allt vad de stod och de skedde mitt på dagen.   Jag kom förbi där just när de skrevs som mest om det, de var riktigt lugnt på gatan, inget att vara rädd för och då körde jag ändå där ett par gånger per dag för att se de farliga ligisterna.

Samma scenario på rosengård, de var riktigt illa. Men jag kom där med minibuss mitt i natten, såg inte en enda människa på nätterna där.
Men de är säkert slumpen :p

Just nu i min stad så talas de om gäng som driver runt, jag har då aldrig sett dem i dagens läge.  Inte ens när man varit ute och svirat på nätterna.
Jag har aldrig någonsin känt mig otrygg i Malmö heller och där var man en del i förra jobbet.

Media driver tyvärr upp det. Precis som de käll(kritik)hatarna driver upp ett enormt hat.

Detta är problemet vi står inför. Jag tror att vi kommer se en fortsatt våg av terrorbrott över landet, likt den vi redan sett, utförda av arga unga vita män mellan 18-25 mot både samhällsstrukturer och minoriteter. Denna grupp är synnerligen överrepresenterad av potentiella terrorister, matade med inkorrekta bilder av samhälle, stat, folkgrupper, kulturer, religioner och politik på ett sätt som i kombination med bristande utbildning ger en obehaglig brandfackla.

Edit: Om alla vita arga män mellan 18-25 läste detta och ändrade sitt tänk kring sociala medier så kanske Sverige blev ett bättre land igen: http://www.dn.se/kultur-noje/sa-utnyttj … la-medier/

Ja om alla unga arga vita män läst den artikeln så hade vi säkert sluppit gruppvåldtäkter, stenkastning, upplopp i förorter, grov organiserad kriminalitet, kvinnoförakt osv
För alla vet ju att det är unga arga vita svenska män som står för allt detta (ironi)

Där finns även en väsentlig skillnad på dådet i Trollhättan och det som utfördes i Stockholm i Fredags.
Det i Trollhättan är mer jämförbart med morden på IKEA i Västerås.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
9 april 2017 · 1 128 Inlägg

caromania skrev:

Muttley skrev:
Angående det. Så kan jag ju berätta ett par tillfällen.
När de stod i blaskorna att de var farligt att vistas på Rasmusgatan i Malmö för de var yngre som höll hus där, och allt vad de stod och de skedde mitt på dagen.   Jag kom förbi där just när de skrevs som mest om det, de var riktigt lugnt på gatan, inget att vara rädd för och då körde jag ändå där ett par gånger per dag för att se de farliga ligisterna.

Samma scenario på rosengård, de var riktigt illa. Men jag kom där med minibuss mitt i natten, såg inte en enda människa på nätterna där.
Men de är säkert slumpen :p

Just nu i min stad så talas de om gäng som driver runt, jag har då aldrig sett dem i dagens läge.  Inte ens när man varit ute och svirat på nätterna.
Jag har aldrig någonsin känt mig otrygg i Malmö heller och där var man en del i förra jobbet.

Media driver tyvärr upp det. Precis som de käll(kritik)hatarna driver upp ett enormt hat.

Detta är problemet vi står inför. Jag tror att vi kommer se en fortsatt våg av terrorbrott över landet, likt den vi redan sett, utförda av arga unga vita män mellan 18-25 mot både samhällsstrukturer och minoriteter. Denna grupp är synnerligen överrepresenterad av potentiella terrorister, matade med inkorrekta bilder av samhälle, stat, folkgrupper, kulturer, religioner och politik på ett sätt som i kombination med bristande utbildning ger en obehaglig brandfackla.

Edit: Om alla vita arga män mellan 18-25 läste detta och ändrade sitt tänk kring sociala medier så kanske Sverige blev ett bättre land igen: http://www.dn.se/kultur-noje/sa-utnyttj … la-medier/

Trollar du? Du är ute på väldigt tunn is nu.

Nöjeskör närproducerat
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 april 2017 · 17 486 Inlägg

Jag tänker förhålla mig neutral i tråden, även om det kliar i fingrarna.

Läser den dock regelbundet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
9 april 2017 · 9 296 Inlägg

Djo skrev:
Så du menar att Sveriges problem är pga unga svenska killar/män

Just nu så är det ett betydligt större problem att svenska bortskämda ungar sitter och kollar tvivelaktiga sociala medier och skaffar sig en mycket skev syn av verkligheten därigenom, ja.

Djo skrev:
Att tidningar och nyheter ljuger lärde man sig som barn.

Bra, du har lärt dig något. Det är det som är källkritik. Som medborgare i en demokrati så kan du emellertid lita på det som landets regering, polis och övriga myndigheter säger. Gör du inte det så är du en del av problemet som nämns ovan.

Djo skrev:
Att det finns problem pga invandring är ej en myt problemet grundar sig i bristande/obefintlig integration.

Det är absolut ingen myt. Däremot så är det likadant nu som för 20 år sedan. Jag har sett det själv efter 15 års arbete med människor i Rinkeby. Vad kan du skryta med? (jag skulle kunna skriva spaltkilometer om detta då jag är synnerligen oerhört insatt, men det ska jag inte drabba dig med.)

Djo skrev:
Tror dessutom inte några "arga vita unga män" kommer utföra terror dåd i Sverige.

Det har de redan gjort på diverse flyktingförläggningar runt om i Sverige under de senaste åren. Och sedan har vi då Trollhättan som klassificeras som terrordåd. Med största sannolikhet kan man leta upp fler dåd men det orkar jag inte.

---

CHEEVA skrev:
Ja om alla unga arga vita män läst den artikeln så hade vi säkert sluppit gruppvåldtäkter, stenkastning, upplopp i förorter, grov organiserad kriminalitet, kvinnoförakt osv
För alla vet ju att det är unga arga vita svenska män som står för allt detta (ironi)

Nej, men om alla unga arga vita män hade lärt sig att det bara är skitsnack de fylls med på suspekta sajter på internet så hade de insett att problemet inte varken är nytt eller mer förekommande nu, förutom det jag redan påpekat som ökat de senaste åren dvs sexualbrott. (Som jag även påpekade tidigare så pekar mycket av ökningen på ökad anmälningsfrekvens då tolerans och acceptans är lägre nu, tack och lov. Däremot anser jag att detta är ett stort problem som behöver ses över eftersom annan kriminalitet går ner.)

CHEEVA skrev:
Där finns även en väsentlig skillnad på dådet i Trollhättan och det som utfördes i Stockholm i Fredags.
Det i Trollhättan är mer jämförbart med morden på IKEA i Västerås.

Det på Ikea var ett dubbelmord och har inga likheter med terrordådet i Trollhättan att göra. SÄPO gick först ut och sa att det inte var ett terrordåd men efter att ha granskat Lundin så ändrade man detta. Lundin passade perfekt in i beskrivningen ovan.

Så, för att knyta ihop säcken:
1: Kommer någon vilsen svensk pojke köra en lastbil mot människor i syfte att utföra terror? Absolut inte. Kommer aldrig ske tror jag.

2: Finns det risk för att fler liknande terrordåd sker, med ensamma islamister som utför liknande gärningar. Ja, jag tror tyvärr det kan hända liknande saker igen i någon form.

3: Kommer någon annan vilsen svensk pojke hitta på annat elände där han riktar sina gärningar mot "de onda" (Invandrare, muslimer, politiker på fel sida av skalan etc etc.) efter att ha fått sin obegåvade hjärna fylld med skit från avpixlat/friatider och flashback? Mycket sannolikt ja. Förmodligen en hel del gånger igen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
caromania Forummoderator
9 april 2017 · 9 296 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:
Trollar du? Du är ute på väldigt tunn is nu.

Tycker du? Jag tror du som stereotyp är den perfekta adepten faktiskt. Låt mig gissa:
Du surfar en hel del på sidorna jag nämner,
Du knyter näven i fickan och tycker det går åt helvete med Sverige utan att egentligen ha en aning om hur det ser ut eftersom:
Du är 23-25år, bor inte speciellt centralt i något område där det egentligen inte händer någonting (Umeå?).

Men men, skitsamma, du har rätt till din åsikt och jag tycker den är såpass viktig att jag till och med bemödar mig att bemöta den. Det är så det är att leva i en demokrati och inte i en polisstat. Tyvärr får vi dras med ruttna ägg.

Senast redigerat av caromania (9 april 2017)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Muttley
9 april 2017 ·

Hybridsmurfen skrev:
Jag tänker förhålla mig neutral i tråden, även om det kliar i fingrarna.

Läser den dock regelbundet.

Mina känningar säger lås.  De kommer spåra ur och de är riktigt osmakligt då detta tyvärr lutar åt politiskt håll.

caromania Forummoderator
9 april 2017 · 9 296 Inlägg

Muttley skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Jag tänker förhålla mig neutral i tråden, även om det kliar i fingrarna.

Läser den dock regelbundet.

Mina känningar säger lås.  De kommer spåra ur och de är riktigt osmakligt då detta tyvärr lutar åt politiskt håll.

Jag vet att vi haft våra dispyter men jag tror du har helt rätt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Djo
9 april 2017 · 10 157 Inlägg

Mina erfarenheter ja jag ser med egna ögon vad som händer runt omkring.

Att skapa en egen uppfattning med hjälp av då "trovärdig" information som möjligt och egna erfarenheter är väll det mest trovärdiga man själv kan tro på. Sen kan din och min saning/verklighet ty sig olika pga olika bakgrunder och erfarenheter.

Även med polis politiker och myndigheter, Lär man vara kälkritisk och ibland läsa mellan raderna.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang