Volvo v70n 01 oljeläckage..

Olssonzz
23 april 2017 · 138 Inlägg

Tjena är så att jag har en v70 140hk som läker olja, har konstaterat att det kommer någonstans runt kamremen. Det sprutar olja runt hela kåp skyddet för kamremen, har bytt packboxarna till kamarna och veven, men det läker på bra men just när vi fixat allt och prov kört motorn kom ingenting...
Sedan några dagar efter så läker det igen, vet att det finns en till box som sitter på ena drevet men känns som motorn har skjutit alla boxar som är ny bytta. Men har inte märkt något som tyder på övertryck i motorn lyssnat och har även provat lyft på oljestickan för att höra om motorn gör något annat läte men ingenting. Kan även påpeka att jag satt i ca två timmar och sökte läckaget och frigjort allt runt kamremmen men såg inget. hmm

Så tålamodet börjar sina nu och vet inte riktigt vad felet är, eller vad som riktigt är orsaken.
Just allt kan tänkas hjälpa för sitter just med ingenting.
Tack på förhand!

Volvo V70n (2001)
Tobzter
24 april 2017 · 3 145 Inlägg

Övertryck i vevhusventilation?
Det är inte packboxen mellan motor/vxl?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
kunghippe
24 april 2017 · 197 Inlägg

Kolla vevhusventilation .

Volvo 740 (1986)
Olssonzz
24 april 2017 · 138 Inlägg

kunghippe skrev:
Kolla vevhusventilation .

Jo har hört att det kan vara den, men hörde även att det kan vara drevet till en insugskamen kamen som kan göra så packboxen brister.
Men får kolla det till nästa gång smile

Volvo V70n (2001)
Olssonzz
24 april 2017 · 138 Inlägg

Tobzter skrev:
Övertryck i vevhusventilation?
Det är inte packboxen mellan motor/vxl?

Jo har tänkt på att det kan vara övertryck men ingenting som är jag har lagt märke till men ska kika på det nästa gång jag är i verkstan smile

Volvo V70n (2001)
Rille0
24 april 2017 · 2 021 Inlägg

brukar vara vvt dreven som blir så glappa att packboxarna läcker

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Olssonzz
25 april 2017 · 138 Inlägg

Rille0 skrev:
brukar vara vvt dreven som blir så glappa att packboxarna läcker

Okej, hur märker jag just om det är drevet som börjar glappar känns det om jag känner på den osv? Och ifall det är den hur åtgäradar jag det prpblemet, är det bara att köpa ny då eller kan man fixa det nuvarande? smile

Volvo V70n (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang