Volvo s60 2.4 hackande tomgång minskad kraft HJÄLP!!

ArbS60
28 april 2017 · 19 Inlägg

Tjena
Min volvo har fått lite problem nu, och har själv ingen aning vad de kan vara för fel.
Bilen hackar och hoppar vid låga varv och kraften finns inte.
Fick upp två felkoder i motorn när jag felsökte ecm 3502 3503 och har kollat upp så kan de vara en misständning i nån cylinder. Bytte tändstifen igår rensa spjället även om att den har bytts ut innan av annan ägare och rensade LMM.
Efter detta börja jag tabort kopplingarna till tändspolarna men cylinder nr 2 va konstig även om jag tar bort går den exakt som den gör konstig men tar jag bort 1:an går den ännu värre och när man sätter tillbaka går den bättre. Men tvåan tar man bort går den exakt likadant även om man har den kopplad, byte plats på 1:an och 2:ans tändspolar
1:ans tändspole i tvåan tar man bort så vill bilen dö elr går konstigt.
2:ans tändspole i ettan tar man bort så händer inget ingen tomgångs ändring samma när man lägger in.
(Ingen kabelbrott heller)


Så behöver era hjälp tror ni det kan vara tändspole nr två som har gått sönder eller kan de vara andra grejer, min känsla är tändspolen men jag har beställt en ny så vi får se.

Dela gärna era åsikter och hjälp eller om ni vet vad felet kan vara

Volvo V60 D4 Inscription "Valentine" (2020)
kunghippe
28 april 2017 · 197 Inlägg

Prova med ny tändspole har sj haft 2 kassa på min v70 och en kass på tjejens s60

Volvo 740 (1986)
ArbS60
28 april 2017 · 19 Inlägg

Har beställt en ny men hade din samma problem med att den hoppar och på gaspådrag skakar hela skiten
Och via avgassystem hör man att den går konstigt hur ska jag beskiva de nästan som Bop bop bop bop

Volvo V60 D4 Inscription "Valentine" (2020)
kunghippe
29 april 2017 · 197 Inlägg

Japp det låter exakt som mina problem . Gick nästan att köra jämt när man inte gasade på men vid gaspådrag så bop bop bopade den fram 😁

Volvo 740 (1986)
ArbS60
5 maj 2017 · 19 Inlägg

De var två tändspolar cylinder 1 och 2.
Problemet är löst och bilen går utan problem.

Volvo V60 D4 Inscription "Valentine" (2020)
kunghippe
5 maj 2017 · 197 Inlägg

Bra de löste sig tändspolarna är vanligt fel på dessa

Volvo 740 (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang