3778
Sök

Biltema Bensinpump 52-252!

6 647 Inlägg
29 april 2017
Trådstartare
Hej!
Vill varna för att köpa Biltemas Bensinpump nr: 52-252
Jag köpte för ca 1 år sedan två pumpar, en åt mig själv (Audi 100 Avant 2,0E -89:a) och en åt brorsan som har en Audi 100 Avant Turbo -91:a , bägge C3 modellerna.

Brorsans pump började låta, gnissla, brumma  och stannade slutligen på E4 mellan stockholm och Rosersberg  i början av April. Min pump hörs hela tiden när man kör,  brummar svagt men den har funkat , men idag bytte jag den mot en original Boschpump köpt på tyska e-Bay för ca 1400:- och vilken skillnad! -Den hörs inte alls!

10 166 Inlägg
29 april 2017
Bytte till en Biltema pump på 244an den går tyst och fint inga oljud och har hittills funkat i 1,5 år så att bara generalisera sådär pga 2 exemplar ni haft otur med är väll lite väl.

Deras LMM,er ska man dock undvika min lossnade innehållet på och enligt receptionist var det rätt vanligt, Vilket medförde att lambda lampan lyste när man åkte i gupp.

Har ni kvittot kvar på era pumpar får ni garanterat pengarna tillbaks det brukar aldrig vara något problem på Biltema.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Sök