Skoda Octavia -14 lös tank.

Kimberlycfc
30 april 2017 · 18 Inlägg

Hej. När bilen är fulltankad så "kluckar" tanken, hör ljudet och bilen kränger när bensinen åker runt. Känns "löst" liksom. Googlat på det men finner ingenting. Någon som vet något?

Djo
30 april 2017 · 10 157 Inlägg

Även när bilen stått i solen och tanken fått svält upp ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Kimberlycfc
30 april 2017 · 18 Inlägg

Ja hela tiden. Känns som att hela tanken är lös sad köpte bilen hos kvd förra veckan

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 april 2017 · 14 056 Inlägg

Kimberlycfc skrev:
Ja hela tiden. Känns som att hela tanken är lös sad köpte bilen hos kvd förra veckan

Det är väl bara att kontakta KVD!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Kimberlycfc
30 april 2017 · 18 Inlägg

Då hade jag ju inte frågat här.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 april 2017 · 14 056 Inlägg

Kimberlycfc skrev:
Då hade jag ju inte frågat här.

Nähe?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Soulman
30 april 2017 · 1 271 Inlägg

Kimberlycfc skrev:
Hej. När bilen är fulltankad så "kluckar" tanken, hör ljudet och bilen kränger när bensinen åker runt. Känns "löst" liksom. Googlat på det men finner ingenting. Någon som vet något?

Jag förstår inte din fråga. Sedan bilen uppfanns kluckar det i tanken för att det skvalpar runt. Om du skulle lyckas stå med bilen i en sådan position att du lyckas fylla utan luftficka och hela vägen upp i påfyllnadsröret skulle bränslet expandera vid en liten temperaturförändring så mycket att det trycks ut genom kolfilterbehållaren i det slutna systemet och rinna ut. Och förstöra kolfiltret. Det finns nog ingen tillverkare som skulle konstruera bilen så.

Ring till KVD eller din verkstad om du vill att de ska få nåt att prata om på fikarasten...

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Evildan
30 april 2017 ·

Soulman skrev:

Kimberlycfc skrev:
Hej. När bilen är fulltankad så "kluckar" tanken, hör ljudet och bilen kränger när bensinen åker runt. Känns "löst" liksom. Googlat på det men finner ingenting. Någon som vet något?

Jag förstår inte din fråga. Sedan bilen uppfanns kluckar det i tanken för att det skvalpar runt. Om du skulle lyckas stå med bilen i en sådan position att du lyckas fylla utan luftficka och hela vägen upp i påfyllnadsröret skulle bränslet expandera vid en liten temperaturförändring så mycket att det trycks ut genom kolfilterbehållaren i det slutna systemet och rinna ut. Och förstöra kolfiltret. Det finns nog ingen tillverkare som skulle konstruera bilen så.

Ring till KVD eller din verkstad om du vill att de ska få nåt att prata om på fikarasten...

Det finns serietillverkade personbilar där bensinen inte skvalpar runt och kluckar.
https://priuschat.com/attachments/leak-detection-pump-jpg.44697/

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang