Nu kommer det bensin in i slangarna när mätskivan är fast. Men det kommer inte ut ur spridarna. Att mäta bränsletrycket blir svårt för jag kan inte hitta ventilen där man ska mäta Det.
Går att mecka ihop en bränsletrycksmätare av en oljetrycksmätare och ett t-kors med slangnipplar, sen kopplar man den på bränsleslangen som går in till k-jetet.
Men eftersom det nu kommer fram till spridarna men inte ut ur dom så bör det vara soppatrycket som är för lågt då spridarna inte öppnar med mindre än 3bar bränsletryck.
Nu efter lång tid har jag bytt motor pga en cylinder var helt förstört. Alltig är rätt inställt tändnig tex. Motorn går jättebra på startgas. Problemet jag fått nu är att bensintrycket är alldeles för lågt så ingen bensin kommer in i motor.
pumpen ska kunna ge 6 bar men ger bara 4. Bilen behöver minst 5 bar enligt boken om bilen.
bilen startar nu bra men när den gått 1,5 min börjar det ryka bakom motorn. jag tror det kan vara olja som ligger på grenröret eller längre ner. problemet är att det kommer ny olja men bara när motorn går. jag kan inte se var oljan kommer ifrån.
Jag har aldrig hört talas om att topplockspackningen gått så olja läcker ut från motorn. Ventilkåpspackningen är däremot ett vanligt fel, och vevhusventilationen beroende på hur den är uppbyggd
Jag har aldrig hört talas om att topplockspackningen gått så olja läcker ut från motorn. Ventilkåpspackningen är däremot ett vanligt fel, och vevhusventilationen beroende på hur den är uppbyggd
Det har jag personligen varit med om på en Volvo B19, har även på jobbet varit med om det på 90-tals VW och Skoda läckt mellan topplock och motorblock. Inte extremt ovanligt så att säga.