granadadr skrev:
Evildan skrev:
Snicksnack, du har mycket väl råd!
Varför påstår jag det? Jo du har sex bilar upplagda under din profil som du lätt kan sälja till att värde av 70000kr. Då kan du utan problem köpa dig en miljöbil kontant samt har bara en bil att serva och skruva på vilket i sig är en besparing.
Problemet är snarare att du helt enkelt inte vill.
du tänker kort tycker jag,, SKITSNACK ??? vet du ens vad bilarna är värda?? som jag har upplagda?? du som arbetar inom bilbranchen borde veta att dem flesta av dem ej är värda så mkt

sen är det inte bara inköp,, utan som jag skrev service,, och det borde du OCKSÅ veta att dem kostar enheldel,, jag har ej råd att lägga ut nästan en månadslön för att biljäveln ens ska kunna användas,, plus en hobbybil och en bruksbil är två HELT olika saker,, en hobbybil kan kosta massor av pengar,, men det spenderar man på MÅNGA år,, och när man har råd,, det kan man ej på en bruksbil,, så jag köper INTE ditt resonemang
visst är det bra att tänka på miljön osv,, men tänk också på att alla här i landet ej har den möjligheten ekonomiskt,,

ps sen är inte mitt liva att SÄLJA min hobby å skaffa något URTRIST bara för att frakta arslet i

då harvar då jag hällre runt i en sk skräpbil å njuter av min hobby,,