caromania
Forummoderator
för 14 timmar sedan
· 8 396 Inlägg
Ivel skrev:
caromania skrev:
Eleeb90 skrev:
Ja tror det kan handla om att många kanske vill ha en rolig bil med mycket hästar i och ofta är de inte så miljövänliga om det inte är en tesla eller typ v90 t8 men alla har ju knappast råd med en sådan.
Visst är det så. Men flera kvicka doldisar finns ju som tack vare hybridtekniken både är rappa och snåla. Jag vet inte vad Volvos lilla D6 kostar numera som begagnad men den gör 0-100 på under 7s, närmare 6. Förra generationen Lexus GS450h får man för under hundringen, men det är klart då har den gått en bit. Den gör 0-100 på närmare 5. Sedan är ju Leaf och de andra elbilarna snabbare i starten än vad folk tror.
Jag straffar budbilar vid rödljusen med min lilla löjliga franska elbil. Suger iväg raskt, det är svårt för de som inte testat att greppa det där.
Jag vet givetvis hur bra en GS450H sticker iväg, utan antispinn skulle däckkontot bli högt med tung högerfot. Den var ju inte världens snabbaste hybrid när den anlände för intet.
Jag borde provköra en leaf. En ful jävel, visst, men jag har ju en del fula bilar på mitt samvete.
GS450h vaknar till liv vid 110. Tror fan den är snabbare 100-200 än vad den är 0-100. Sjukt att den ligger på maxvarv heeeela tiden.
Min har snittat 0.77 sedan jag köpte den. Jag kör med dykarskor...
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.