mb_pucken skrev:
Muttley skrev:
Djo skrev:
Så du sitter och blir uttråkad till och från jobbet för att vara snål ja det är ditt vall såklart.
Hade gärna betalt mindre i pendlings kostnader men vill inte ha mindre bil för det så får fortsätta betala och vara nöjd, Man åker ju bra till och från jobbet iallafall

Vem överhuvudtaget tycker de är kul att pendla till och från jobbet? Om jag så har 800 hästar eller 90 hästar så är de precis lika tråkigt. Jag kan ju inte köra om mer än med min 90 hästars bil.
Man kör precis samma sträcka förbi samma byar, träd, hus och möter samma bilar varje dag. De är deprimerande även i en ferrari.
Kul vettefan men tycker mina resor till och från jobbet är men dom har sina fördelar, konstigt nog en av få saker jag saknade när jag bodde och jobbade i samma stad.
Att få vakna till i bilen på väg till jobbet och ställa in sig på att jobba är ganska skönt lika så att åka hem, lyssnades på radion i lugn takt samtidigt som man filosoferar över livet är helt ok.
Fast kan erkänna att det är skönare att göra det i mercan än i min Micra :-p
Sällar mig till gruppen som gärna åker en liten stund "för att vakna" till jobbet. Har bara 10 km till arbetet och det brukar ta cirka 10-12 minuter. Har inte kollat. Gott att vakna och lyssna på lokala nyheter klockan 0630 på radion. Fundera lite löst på hur dagen ska läggas upp så hjärnan hinner få styrfart.
Har faktiskt köpt en pendlarburk med en inte allt för rask 90hk diesel under det lilla locket. Den gör sitt jobb verkar det som och jag ska bara frakta röven fram och tillbaka till arbetet som sagt...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!