Har länge vart nu riktigt tjatigt emot Dieselbilar etc, ett jävla liv måste jag säga. Alla tjatar att dieseln osv måste förbjudas och att städer ska förbjuda dieselbilar osv. Har vart tjafs med fusk hit o dit länge nu. Några år sen så var trenden att alla ska köra diesel, det är snålt, piggt och populärt, kollar man på tex kvd och andra bilförsäljare så ser jag iaf att 95%minst av alla bilar i hallarna är diesel drivna. Kollar jag på blocket nu så är det mesta dieseldrivet, hittar inte många bensindrivna bmw-merceses etc efter 2010, finns ett par 520-528 tex och några e200 cgi, samtidigt finns det etttttt djävla massa 520d-e200cdi att handla. Nu undrar jag ifall samma skit händer med El bilar/hybrider nu också? Är det bara ett sett på att lura oss att köpa deras skit? Såklart är hybrider/el bilar mycket bättre för miljön, vad jag vet, dom kanske skapas på ett dåligt sett som bidrar till att skita ner miljön det också, men jag kan inte så mycket inom de ämnet så lämnar över det till nån som faktiskt kan. Men som sagt är övertygad att el/hybrid är mycket bättre för miljön, frågan är bara om detta hysterin kommer att släppa och vi går tbax till nått annat skit istället ? kanske blir vi övertygade om nån annan fossil teknik som ska rädda världen fast i slutändan inte gör det endå? nån som hänger med. Är iaf glad att el och hybrider blir bara bättre o bättre och ser fram emot när jag köper mig en lexus hybrid.