Muttley skrev:
-Akerfeldt- skrev:
Muttley skrev:
Ganska tråkig kommentar. Bara för du valt att inte skaffa barn så bryr du inte dig ett skit om allt annat.
Min fråga är om du nu inte bryr dig varför är du då i en miljöbilstråd? För de säger emot dig själv lite. Du kan ju vara i någon tanka rätt tråd

Du måste ju ha missförstått hans svar, det är ett relevant svar kan jag tycka på ursprungsfrågan. Sen får man tycka vad man vill om svaret, jag kan tycka det är lite väl egoistiskt tänk

Ja d-b är lite egoistisk tycker jag. Lite smågrisigt att mena att de är okej att förstöra för andra bara för han väljer att inte avla av sig.
Men min fråga kvarstår, varför går man in i en tråd om man inte för något relevant ?
Fast, du kan också vända på det resonemanget; Hur långt ska du engagera dig i andra?
Jag fick för många år sedan en fråga under en biologilektion och svarade något i stil med "ja men jag ska inte ha barn". Lärarinnans respons blev då "Men tänk på mina barn då?", varpå min respons blev "Jag skiter väl i dina barn". Det i sin tur kan givetvis ses som väldigt provocerande, men, det fanns en annan tanke bakom; varje individ kan inte engagera sig i alla andra och alla andras avkommor. Eller kan och kan, men, det är ytterst frivilligt.
De flesta har fullt upp med att engagera sig i sina egna problem och sina egna åtagande. Att någon annan i sin tur vill ha barn, är inget jag (i detta exempel) ska ställas till svars för och därigenom per automatik bli tvungen att dra "mitt stråt till stacken" för. "Dina" barn och deras framtid, är inte "mitt" problem s.a.s. . Tråkigt, hårt, men sant.
Att svara på TS' huvudfråga, är i största grad relevant. Att det sen säkerligen var ett svar som många i tråden inte ville ha, eller ser som löjligt, det hör inte hit. Om svaret istället hade varit "Jag kör miljöbil för mina barns framtids skull" hade du säkert inte sett det likadant. Även om det svaret i sig hade tillfört precis lika mycket eller lite för trådens fortlevnad.