Jag börjar nästan undra om vissa etanolkonverterat sig själva nu så här i juletider.......
Det har tillverkats nya bilar hela tiden så länge som bilen funnits och gamla har skrotats bort, så kommer det också fortsätta vara så länge som det funnits bilar, och miljön har sällan varit anledningen till detta, ingen som krängde sin T-Ford och köpte en ny A-Ford gjorde det av miljöskäl, inte heller den som bytte sin Duett mot en 145a, osv.
Största anledningen till att bilar skrotas är att de helt enkelt är utnötta och inte värda att kosta på reparationer längre, sedan krockas bilar, de brinner upp, eller råkar ut för andra saker som gör dem "beyond repair" åtminstone i förhållande till bilens värde.
Största anledningen till att nya bilar säljs är att folk vill ha dem. Eller tror du att det är på grund av människors miljötänk tillverkare som Ferrari, Lamborghini, Koenigsegg osv. överlever? Nu är ju detta så klart rena entusiastbilar, men jag tror att väldigt få köpare av V90, Passat eller vilken vanlig bil som helst köper dem för att rädda miljön.
Frågeställningen som jag ser den riktar väl sig mest mot nybilsköpare som i de fall det finns alternativ, vilket de finns många av idag, väljer en ren fossilbil av törstigare slag...
Det är ju vad som säljs nytt idag som styr begagnatmarknaden för 20 år framåt också skall man tänka på....
Senast redigerat av Knugcab (26 december 2017)