V70 2.4t tänder men bara hugger precis som om den misständer men startar inte efter vexellådabyte

tommya111
6 juni 2017 · 139 Inlägg

Hej jag har en v70 2001 som växellåda är bytt på då den rasade. Nu efter att den är bytt så ska jag starta bilen men dem startar inte. När jag vrider på nyckeln får den bensin och tänder men det låter som om den misstänker så den dör lika fort igen som den tänder till. Lyckades få den att vara en gång men och då gick den som en gammal 3 cylindrar båtmotor. Och ryker svart precis innan dem dör igen. Inga felkoder fins. Någon som har något förslag vevaxel givaren är nytt och kamaxelgivaren va det inget fel på. Nya stift och tändspolarna är kontrollerade.

tommya111
7 juni 2017 · 139 Inlägg

Nu hittade jag felkoder men det verkar ologiska med just växellåda bytet.

Cem
6C42 transponderkomunikation felaktig signal
6C44 antenn/justering ledning datakomunikation IDS för låg signal
6C49 antenn /justering ledning klocksignal ICK gör låg signal
3A03 bränslepump för låg signal
8f43 relä bakre spolarmotor för låg signal


PDM
003E styrenhet för låg signal


ECM
9180 gasspedals givare felaktig signal
958F gasspedals givare felaktig signal

Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 juni 2017 · 13 742 Inlägg

spontant så har du glömt jordkabeln mellan chassit och lådan.. men det är bara en vild gissning sätt det många gånger men aldrig varit med om några problem pga det

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
tommya111
7 juni 2017 · 139 Inlägg

Nej den sitter allt på har även testat med startkablar från minus till bilen utan större förbättring

tommya111
7 juni 2017 · 139 Inlägg

Hittade inte felet till varför koderna finns. Men den startar inte för att 2 cylindrar har dålig komp och kammen har kuggar tack iaf

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang