2991
Sök

Konstigt ljud från motorn /Ford Mondeo

3 Inlägg
8 juni 2017
Trådstartare
Hej,
hoppas att jag inte skapar en ny tråd i onödan men jag behöver verkligen lite hjälp hmm Efter motorbyten (bilen är Ford Mondeo från 2008, 2.0 TDCi, bytt hela motorn efter den gamla hade pajat) ) hör man ett konstigt ljud om man trycker ner gaspedalen snabbt. Varvar man upp långsamt så hör man inget konstigt. Bilen är dock slö när man kör den, ingen drag i den. Dieselpumpen är ok, vakuumpumpen är ok (heter den så?). Ljudet försvinner så fort man drar av vakuumslangen från turbon. Turbon är bytt för ett år sedan och ser ok ut. Har någon någon bra idé vad det kan vara för något? Jag vore väldigt tacksam för all input för att nu är det en idétorka som råder här.
Här finns en liten film på bilen när man gasar och släpper snabbt:
https://www.youtube.com/watch?v=JWixQd727K8
Tack på förhand!

6 694 Inlägg
8 juni 2017
Haha.. Fint

Försvinner ljudet om du drar upp oljestickan? Försvinner ljudet om du kopplar ut slangen till vakuumpumpen?

De/Dem

3 Inlägg
8 juni 2017
Trådstartare
xXSammy skrev:
Haha.. Fint

Försvinner ljudet om du drar upp oljestickan? Försvinner ljudet om du kopplar ut slangen till vakuumpumpen?

Ja, ljudet försvinner om man kopplar ut slangen. Har inte testat med oljestickan än.

6 694 Inlägg
8 juni 2017
sitter alla slangar till vakuumet rätt då? Tänkte på dem under insuget.

De/Dem

3 Inlägg
8 juni 2017
Trådstartare
xXSammy skrev:
sitter alla slangar till vakuumet rätt då? Tänkte på dem under insuget.

Jag tror det, men det kan ju finnas risk att vi uppfattade fel om hur de ska sitta. Hur kan man kolla det?

Sök