Bmw 325i e90 motorlampa

FadiStilarn
9 juni 2017 · 295 Inlägg

Tja

Idag gick motorlampan igång. Strax efter att jag monterat på ett sportluftfilter. När jag går in i menyn och trycker på check car så visar den att allt är ok.
Kan jag ha kommit åt något som gör att lampan lyser?
Har detta hänt någon annan tidigare?
Tacksam för svar

Gör den personlig
trubbelturbo
9 juni 2017 · 1 460 Inlägg

FadiStilarn skrev:
Tja

Idag gick motorlampan igång. Strax efter att jag monterat på ett sportluftfilter. När jag går in i menyn och trycker på check car så visar den att allt är ok.
Kan jag ha kommit åt något som gör att lampan lyser?
Har detta hänt någon annan tidigare?
Tacksam för svar

Vad är det för filter du monterat? vanligt insatsfilter eller öppet filter? Själv glömde jag montera tillbaka lmm-kontakten en gång när jag bytte filter på min bil, resulterade i CE-lampa.

Senast redigerat av trubbelturbo (9 juni 2017)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
panda666
9 juni 2017 · 4 250 Inlägg

säkert en sån där KN filter/luftburk? har också på min bmw men inga lampor lyser för det^^ tror också på att ts kanske glömt lmm kontakten, eller så kanske är den inte monterad rätt så därför blir luft/bränsleblandningen konstig^ därför lyser det?

låter sportigt iaf.

trubbelturbo
9 juni 2017 · 1 460 Inlägg

Jag kan förövrigt rekommendera att köpa en felkodsläsare, jag har haft stor användning av min (jag kör ju Saab wink). Kostar inte mer än vad en felkodsutläsning gör på en verkstad. Då får du förhoppningsvis reda på direkt exakt vad som är fel.

Jag har en sån här, har funkat till alla bilar jag testat den på. Alternativt en ELM327.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … 000031400/

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
FadiStilarn
9 juni 2017 · 295 Inlägg

Jag hade glömt att montera lmm kontakten men gjorde det ganska direkt efter. Provade även att lägga tillbaka original filtret. Lampan lyser än.
Det är ett öppet filter.
Skitskumt. Några ideer eller blir det felkodsläsare/verkstad??

Gör den personlig
trubbelturbo
10 juni 2017 · 1 460 Inlägg

FadiStilarn skrev:
Jag hade glömt att montera lmm kontakten men gjorde det ganska direkt efter. Provade även att lägga tillbaka original filtret. Lampan lyser än.
Det är ett öppet filter.
Skitskumt. Några ideer eller blir det felkodsläsare/verkstad??

Kan det vara så att felkoden lagras, alltså kvarstår även om felet är åtgärdat?

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
FadiStilarn
10 juni 2017 · 295 Inlägg

Misstänker det också. Blir väl tvungen å köpa en felkodsläsare. Tack för tipsen.

Gör den personlig
panda666
10 juni 2017 · 4 250 Inlägg

FadiStilarn skrev:
Misstänker det också. Blir väl tvungen å köpa en felkodsläsare. Tack för tipsen.

kan rekommendera en sån där elm 327 som trubbelturbo sa förr, har en faktiskt sj och köpte från cdon.com om ja inte mins fel. Använder den tsammans med min telefon galaxy och appen torque, den hittar alvarliga fel som motorlampa samt så kan den även visa live grejer som vatten temp, batteri etc etc. kostade bara 200kr på cdon vad ja minns.

FadiStilarn
10 juni 2017 · 295 Inlägg

Grymt tack.
Den kan släcka check engine lampan också eller?

Gör den personlig
panda666
10 juni 2017 · 4 250 Inlägg

borde inte vara några problem? det var just därför jag köpte min, har en polare bredvid jobbet som jobbar bredvid mig som jag använde hans hela tiden från hans jobb, och tyckte sen sj att det var dags att köpa nått eget och hitta detta då. Min motorlampa började också lysa hela tiden efter att vi släckt ett par gånger, visade sig vara till slut kamaxel givare (den lilla givaren framför motorn närmast kylaren). men denna aparat är bra att ha, den läser viktiga felkoder/kan radera samt läser av andra parametrar så som volt/temp/etc etc.

FadiStilarn
10 juni 2017 · 295 Inlägg

Grymt. Då blir de å köpa en sån.
En annan grej som inte riktigt hör till ämnet.
När jag stänger av och låser bilen så lyser fortfarande den lilla lampan vid P vid växelspaken.
Ska det vara så eller bör det åtgärdas

Gör den personlig
panda666
10 juni 2017 · 4 250 Inlägg

FadiStilarn skrev:
Grymt. Då blir de å köpa en sån.
En annan grej som inte riktigt hör till ämnet.
När jag stänger av och låser bilen så lyser fortfarande den lilla lampan vid P vid växelspaken.
Ska det vara så eller bör det åtgärdas

tror att det ska vara så, lyser några minuter till sen slocknar den väl minns jag?^^
inget man behöver tänka på

FadiStilarn
10 juni 2017 · 295 Inlägg

Grymt. Tack

Gör den personlig
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang