Dubbel din i en Saab 9-3 -04

Krux_88
10 juni 2017 · 14 Inlägg

Hallåjsan.

Jag går lite i tankarna på att byta orginal sterion i min Saab till en dubbel din istället.
Men vad jag har förstått, så är det inte bara byta och se glad ut.
Utan det är en hel del pill med detta.

Så min fråga är:
Någon som har erfarenheter av att slänga in en dubbel din i en Saab 9-3 årsmodell 2004?
Eller någon som vet en bra guide? smile

Dela gärna med er av era erfarenheter!

/V

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
11 juni 2017 · 6 170 Inlägg

Ja tyvärr har ju din bil fiber (och då menar jag inte riktigt snabbt internet wink ) så att byta HU i din bil är lite knepigt.

Bilens ljudsystem är indelat i panelen med knapparna du ser, en separat huvudenhet bakom knapparna och sen en förstärkare till dom extra högtalarna.

Jag har aldrig skruvat med en 9-3:as ljudsystem så jag vet inte vad som behöver göras men jag vet iaf att det finns ett antal ljudbyggare här som har byggt ljud i 9-3:or som haft fiberskiten original.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
trubbelturbo
11 juni 2017 · 1 460 Inlägg

Jag har sett att många väljer att helt enkelt montera in en huvudenhet till, exempelvis i handskfacket eller i utrymmet under askkoppen.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Krux_88
11 juni 2017 · 14 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Jag har sett att många väljer att helt enkelt montera in en huvudenhet till, exempelvis i handskfacket eller i utrymmet under askkoppen.

Ja, det har jag också sett. Men, det ser inte så rent och fint ut, enligt mig själv då wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang