Bmw 535 e34 misständer! HJÄLP

simpan97
19 juni 2017 · 24 Inlägg

Tjena folket,

har ett litet problem med min bimmer, en E34 535(-89). Var och besiktiga den med förhöjd tomgång, fick 210(gränsen ligger på 100). På ombesiktningen varmkörde jag bilen ordentligt, drygt 6 mil med 50/50 etanol men det hjälpte inte... Denna gången fick jag 160 i hc-halt. Någon som har något tips på vad det kan vara för fel?

Kan även tilläga att bilen sedan första besiktningen har den fått lite ojämntomgång, antar att den misständer på någon cylinder. Det märks av främst vid gaspådrag och när man ska lägga i 1ans växel och köra iväg, dock minskar detta när den är varmkörd. 

Bilen har nya tändstift, rotor, fördelare, lamdasond osv, det mesta inom tändsystemet är bytt. Gissar att det är någon kabel bland tändkablarna som är dålig!? Kan det kanske vara någon givare? Tänkte kolla med er om det är någon som har/haft något liknande problem.

Mvh, en irriterad bmw ägare smile

Senast redigerat av simpan97 (21 juni 2017)

Bmw e34 535i, finns det någon råare bil? ;)
Utmarks-Loke
19 juni 2017 · 5 836 Inlägg

Du menar väl HC-halt om du fick 160? Det brukar man fixa genom att göra service på bilen inklusive oljebyte. Men det hänger nog ihop med misständningarna, oförbrända kolväten följer med ut i avgaserna. Byt tändkablar och hoppas på att du inte har dålig kompression eller annat större problem.

simpan97
19 juni 2017 · 24 Inlägg

Hehe oj, ja jag menade hc-halten... Fel utav mig. Service är gjord innan bilen ställdes in i höstas så det är ej behövligt, jag hoppas verkligen det hjälper med den kabelsatsen. smile

Bmw e34 535i, finns det någon råare bil? ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang