Toyota Supra MkIV utan turbo?

JohnnyN Rutinerad medlem
8 januari 2007 · 1 938 Inlägg

Finns nåt nöje i en sådan?
Eller är twinturbo måste på en sådan?
Föraktar folk en non-turbo Supra? tongue

MilleN
8 januari 2007 · 9 108 Inlägg

Jag personligen föraktar högaktligen en N/A Supra MKIV måste jag säga tongue Underbar bil men det ska inte vara sugmotor i så enkelt är det wink

Helst ska det vara singelturbo smile

JohnnyN Rutinerad medlem
8 januari 2007 · 1 938 Inlägg

MilleN skrev:
Helst ska det vara singelturbo smile

Finns det sådana fanskap också? big_smile Jag har endast trott att det har funnits TT och N/A tongue

Izual
8 januari 2007 · 4 571 Inlägg

calibra_nox skrev:

MilleN skrev:
Helst ska det vara singelturbo smile

Finns det sådana fanskap också? big_smile Jag har endast trott att det har funnits TT och N/A tongue

Konvertering wink

JohnnyN Rutinerad medlem
8 januari 2007 · 1 938 Inlägg

Izual skrev:
Konvertering wink

Det förstås tongue Jag tänkte om det fanns ända från fabrik.
Är det annars en svår och kostsam process? smile

Izual
8 januari 2007 · 4 571 Inlägg

Det finns koverteringskit som skall passa "bolt on"

Har för mig dom kostar runt 30-40 stora lappar

Samuel_mkiv
8 januari 2007 · 51 Inlägg

en MKIV N/A e inte mycket o ha kul i om man ska köra race,,duger fint för cruisa i,
en TT e mycket roligare, och för att konventera till singel kostar det mellan 40-50k bara matrial., sen till kommer arbete om du inte kan göra det själv.
mkiv är rätt dyr att driva och underhålla också,
men jag tycker att det värd det..big_smile

scirocco8v
8 januari 2007 · 51 Inlägg

får du tag på en mk4 japan-spec så har dom singel turbo orginal... rätta mig om jag har fel!wink

Samuel_mkiv
8 januari 2007 · 51 Inlägg

scirocco8v skrev:
får du tag på en mk4 japan-spec så har dom singel turbo orginal... rätta mig om jag har fel!wink

sorry att jag säger det,, men det finns ingen orginal supra med singel,
det finns 3 sorter av mkiv och det är.

1, Jap-spec, 280hk Twinturbo, höger styrd
2, Uk-spec, 330hk Twinturbo, höger styrd
3, Us-spec, 330hk Twinturbo, vänster styrd

KarlNilsson Örebroare i exil
8 januari 2007 · 970 Inlägg

Samuel_mkiv skrev:
sorry att jag säger det,, men det finns ingen orginal supra med singel,
det finns 3 sorter av mkiv och det är.

1, Jap-spec, 280hk Twinturbo, höger styrd
2, Uk-spec, 330hk Twinturbo, höger styrd
3, Us-spec, 330hk Twinturbo, vänster styrd

Finns det inte en "Europa"-spec också? Btw Jap-spec har väl bara 280 hk på pappret, men 330 hk i verkligheten?

Hej FRA!
Samuel_mkiv
8 januari 2007 · 51 Inlägg

_Kekke_ skrev:

Samuel_mkiv skrev:
sorry att jag säger det,, men det finns ingen orginal supra med singel,
det finns 3 sorter av mkiv och det är.

1, Jap-spec, 280hk Twinturbo, höger styrd
2, Uk-spec, 330hk Twinturbo, höger styrd
3, Us-spec, 330hk Twinturbo, vänster styrd

Finns det inte en "Europa"-spec också? Btw Jap-spec har väl bara 280 hk på pappret, men 330 hk i verkligheten?

Europa supra är samma som US ingen skillnad alls.
Jap-spec har mindre turbo och snällare kammar, mindre spridare, mm..
dom har 280hk i verkligheten

JohnnyN Rutinerad medlem
8 januari 2007 · 1 938 Inlägg

Har nån en aning om vad en turbo-konverterad N/A skulle ligga på för hästar då? smile
Med en medelstor, inte allt för dyr turbo roll

MilleN
8 januari 2007 · 9 108 Inlägg

calibra_nox skrev:
Har nån en aning om vad en turbo-konverterad N/A skulle ligga på för hästar då? smile
Med en medelstor, inte allt för dyr turbo roll

Meningslöst att hålla på och regga om och ha sig, lika bra att köpa en med Turbo från början.

Samuel_mkiv
8 januari 2007 · 51 Inlägg

calibra_nox skrev:
Har nån en aning om vad en turbo-konverterad N/A skulle ligga på för hästar då? smile
Med en medelstor, inte allt för dyr turbo roll

det skulle bli mycket dyrare att tubo konventera en N/A
mycket billare och köpa TT från början.

Nalle-74 BTC RACING
8 januari 2007 · 114 Inlägg

Samuel_mkiv skrev:
Europa supra är samma som US ingen skillnad alls.

Det är skillnad
US modellen har inte oljekyld diff, Stols värme, scoopet på huven.
Den har även Plast lycktor fram istället för glas.
Vet ej om det är mer men... skillnad är det.

MVH: nalle

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU
GodaDraken76
8 januari 2007 · 59 Inlägg

Klart det ska vara turbo smile

Porsche 996 Turbo FS490 -01 - Såld
Corvette C6 Z06 -07 - Såld
Toyota Supra MKIV T78 Euro Spec -93 - Såld
JohnnyN Rutinerad medlem
8 januari 2007 · 1 938 Inlägg

MilleN skrev:
Meningslöst att hålla på och regga om och ha sig, lika bra att köpa en med Turbo från början.

Samuel_mkiv skrev:
det skulle bli mycket dyrare att tubo konventera en N/A
mycket billare och köpa TT från början.

Där har ni fel bägge två big_smile bara skatten på en Supra TT kan bli lika dyr i Finland, som en färdig registerad TT kostar i Sverige tongue
Dessutom finns det även singelturbo-reggade Supror med på pappret 175 kw (N/A's kw) big_smile

Samuel_mkiv
8 januari 2007 · 51 Inlägg

Nalle-74 skrev:

Samuel_mkiv skrev:
Europa supra är samma som US ingen skillnad alls.

Det är skillnad
US modellen har inte oljekyld diff, Stols värme, scoopet på huven.
Den har även Plast lycktor fram istället för glas.
Vet ej om det är mer men... skillnad är det.

MVH: nalle

menade bara effekten i dom:D

Samuel_mkiv
8 januari 2007 · 51 Inlägg

calibra_nox skrev:

MilleN skrev:
Meningslöst att hålla på och regga om och ha sig, lika bra att köpa en med Turbo från början.

Samuel_mkiv skrev:
det skulle bli mycket dyrare att tubo konventera en N/A
mycket billare och köpa TT från början.

Där har ni fel bägge två big_smile bara skatten på en Supra TT kan bli lika dyr i Finland, som en färdig registerad TT kostar i Sverige tongue
Dessutom finns det även singelturbo-reggade Supror med på pappret 175 kw (N/A's kw) big_smile

nu vet jag inte hur det är i finland, men här i sverige e det lite skillnad iof

Nalle-74 BTC RACING
8 januari 2007 · 114 Inlägg

Samuel_mkiv skrev:

Nalle-74 skrev:

Samuel_mkiv skrev:
Europa supra är samma som US ingen skillnad alls.

Det är skillnad
US modellen har inte oljekyld diff, Stols värme, scoopet på huven.
Den har även Plast lycktor fram istället för glas.
Vet ej om det är mer men... skillnad är det.

MVH: nalle

menade bara effekten i dom:D

Aha... ok  smile
Sorry
MVH Nalle

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang