Köpråd: Passat 2.0 FSi Tiptronic -06

Bilarx
12 juli 2017 · 25 Inlägg

Evildan skrev:

Bilarx skrev:

Evildan skrev:
2005.
22000mil.
1.8t.
Manuell.
Variant.
17800kr.
https://m.blocket.se/vastmanland/Volksw … 12&w=3

Över 40000kr låter väldigt dyrt.

Har tyvärr endast automatkort, dessutom är det den gamla karossen som rullat 22 och dessutom rostig

Det är en 2005...
Förstår du varför du inte får några konkreta råd?

Jag vet din lilla snille men fortfarande 2 olika karosser

viccoA
12 juli 2017 · 3 109 Inlägg

Bilarx skrev:

Evildan skrev:

Bilarx skrev:
Inte en enda seriös svar. Jävla trollsida

Hur ska någon kunna svara när du själv inte beskriver någonting om bilen?
Motor?
Låda?
Allmänt skick.
Miltal.
Osv osv.
Ta du och tagga ned istället och se vad DU kan göra åt saken för att någon överhuvudtaget ska kunna hjälpa dig. Eller är du bara ännu ett troll?

Vad har lådan med nåt att göra? Jag skrev miltal, motor har inte heller nånting med min frågeställning att göra. Min fråga var om man vågar ge sig på en bil med 13 ägare utan garantier, inte om 2.5 är starkare motor än 2.0

Vissa motorer och växellådor kanske är bättre eller sämre än genomsnittet, vissa passat kanske har förstärkt chassie/framvagn på vissa motorer etc etc.
Väldigt svårt att hjälpa någon som inte är intresserad av hjälp. Håll inte på och gissa vilken info vi kanske behöver utan dela helt enkelt med dig det du vet.

caromania Forummoderator
12 juli 2017 · 9 296 Inlägg

Hur mycket pengar har du? (Nuvarande skulle du ge 40k för, kan du gå upp 10k?)
Var bor du? (Du lär ju kanske inte hitta nån bil i din hemby, sök på angränsande län eller hela Sverige.)
Måste det vara kombi?

Andra preferenser förutom automat?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
12 juli 2017 ·

Bilarx skrev:

Evildan skrev:

Bilarx skrev:

Har tyvärr endast automatkort, dessutom är det den gamla karossen som rullat 22 och dessutom rostig

Det är en 2005...
Förstår du varför du inte får några konkreta råd?

Jag vet din lilla snille men fortfarande 2 olika karosser

Du fattar alltså inte att problemet ligger hos dig?
Om du inte beskriver bilen kan ingen ge dig råd.
Olika motorer, lådor, karosser, utrustningspaket osv avgör värdet på bilen.
Du skriver att priset är lägre än alla andra fast det finns mängder med 2005 passater under 40000kr till salu på blocket även från firmor som ger garantier.

Vi försöker hjälpa dig och du tjurar ur som ngn jvl tonåring istället.
Köp du bilen och lycka till.
Jag lämnar tråden.

Bilarx
12 juli 2017 · 25 Inlägg

caromania skrev:
Hur mycket pengar har du? (Nuvarande skulle du ge 40k för, kan du gå upp 10k?)
Var bor du? (Du lär ju kanske inte hitta nån bil i din hemby, sök på angränsande län eller hela Sverige.)
Måste det vara kombi?

Andra preferenser förutom automat?

Jag skulle kunna gå upp 10 k,  jag bor i stockholm så finns en del bilar. Nej måste inte vara kombi. Kan vara lite vad som helst egentligen så länge det ser bra ut(förutom franska bilar) . Kan också vara en liten golf eller sedan. Har inte riktigt bestämt mig än.

Bilarx
12 juli 2017 · 25 Inlägg

Evildan skrev:

Bilarx skrev:

Evildan skrev:

Det är en 2005...
Förstår du varför du inte får några konkreta råd?

Jag vet din lilla snille men fortfarande 2 olika karosser

Du fattar alltså inte att problemet ligger hos dig?
Om du inte beskriver bilen kan ingen ge dig råd.
Olika motorer, lådor, karosser, utrustningspaket osv avgör värdet på bilen.
Du skriver att priset är lägre än alla andra fast det finns mängder med 2005 passater under 40000kr till salu på blocket även från firmor som ger garantier.

Vi försöker hjälpa dig och du tjurar ur som ngn jvl tonåring istället.
Köp du bilen och lycka till.
Jag lämnar tråden.

Vi? Hur exakt är du en av de som hjälper? De som hjälper ser du klart och tydligt. Jag kommer inte sakna dig hare gött.

Evildan
12 juli 2017 ·

Bilarx skrev:

Evildan skrev:

Bilarx skrev:

Jag vet din lilla snille men fortfarande 2 olika karosser

Du fattar alltså inte att problemet ligger hos dig?
Om du inte beskriver bilen kan ingen ge dig råd.
Olika motorer, lådor, karosser, utrustningspaket osv avgör värdet på bilen.
Du skriver att priset är lägre än alla andra fast det finns mängder med 2005 passater under 40000kr till salu på blocket även från firmor som ger garantier.

Vi försöker hjälpa dig och du tjurar ur som ngn jvl tonåring istället.
Köp du bilen och lycka till.
Jag lämnar tråden.

Vi? Hur exakt är du en av de som hjälper? De som hjälper ser du klart och tydligt. Jag kommer inte sakna dig hare gött.

Då du ställer frågor känner jag mig ändock som hjälpsam jag är nödgad att svara.
Ja du har fått hjälp av mig, jag har återkommande bett dig om information om bilen då det finns en mängd mer eller mindre problemtyngda motorer och växellådor.
Du funderar på att köpa en bil utan garantier och beroende på ovan är det olika klokt. Begriper du nu varför du behöver ge ut informationen om bilen.
I ditt första inlägg skriver du så jkl lite om bilen att det kan vara allt från en 1975 Passat till en två år gammal bil som passerat ett gäng ägare och handlare pga ngn problematik med bilen.

Förstår du nu?

Evildan
12 juli 2017 ·

Bilarx skrev:
Hej , har kikat på en passat kombi som jag är väldigt intresserad av. Priset och allt var bra men sedan såg jag att bilen haft 13 ägare vilket skrämde mig lite, bilhandlaren vägrar ge mig någon garanti på bilen heller förutom besiktningen (han åtgärdar eventuella fel) hab vet inte heller hur bilen är för han säger att han bytte ut den och att han inte har kollat upp den

Så frågan är vågar man ge sig på detta? Priset är lägre än alla andra och har gått runt 17 k

Jag är då inte synsk.

Bilarx
12 juli 2017 · 25 Inlägg

Evildan skrev:

Bilarx skrev:

Evildan skrev:

Du fattar alltså inte att problemet ligger hos dig?
Om du inte beskriver bilen kan ingen ge dig råd.
Olika motorer, lådor, karosser, utrustningspaket osv avgör värdet på bilen.
Du skriver att priset är lägre än alla andra fast det finns mängder med 2005 passater under 40000kr till salu på blocket även från firmor som ger garantier.

Vi försöker hjälpa dig och du tjurar ur som ngn jvl tonåring istället.
Köp du bilen och lycka till.
Jag lämnar tråden.

Vi? Hur exakt är du en av de som hjälper? De som hjälper ser du klart och tydligt. Jag kommer inte sakna dig hare gött.

Då du ställer frågor känner jag mig ändock som hjälpsam jag är nödgad att svara.
Ja du har fått hjälp av mig, jag har återkommande bett dig om information om bilen då det finns en mängd mer eller mindre problemtyngda motorer och växellådor.
Du funderar på att köpa en bil utan garantier och beroende på ovan är det olika klokt. Begriper du nu varför du behöver ge ut informationen om bilen.
I ditt första inlägg skriver du så jkl lite om bilen att det kan vara allt från en 1975 Passat till en två år gammal bil som passerat ett gäng ägare och handlare pga ngn problematik med bilen.

Förstår du nu?

Den är tydligen från 2006 och tillverkades 2005? Det är en 2.0 fsi motor med automatlåda, 150 hk. Nya karossen

Evildan
12 juli 2017 ·

Bilarx skrev:

Evildan skrev:

Bilarx skrev:

Vi? Hur exakt är du en av de som hjälper? De som hjälper ser du klart och tydligt. Jag kommer inte sakna dig hare gött.

Då du ställer frågor känner jag mig ändock som hjälpsam jag är nödgad att svara.
Ja du har fått hjälp av mig, jag har återkommande bett dig om information om bilen då det finns en mängd mer eller mindre problemtyngda motorer och växellådor.
Du funderar på att köpa en bil utan garantier och beroende på ovan är det olika klokt. Begriper du nu varför du behöver ge ut informationen om bilen.
I ditt första inlägg skriver du så jkl lite om bilen att det kan vara allt från en 1975 Passat till en två år gammal bil som passerat ett gäng ägare och handlare pga ngn problematik med bilen.

Förstår du nu?

Den är tydligen från 2006 och tillverkades 2005? Det är en 2.0 fsi motor med automatlåda, 150 hk. Nya karossen

Nu korrigerar du ditt första inlägg samt rubrik så kommer du kunna få mer hjälp än innan.
Varsågod.

caromania Forummoderator
12 juli 2017 · 9 296 Inlägg

Bilarx skrev:

caromania skrev:
Hur mycket pengar har du? (Nuvarande skulle du ge 40k för, kan du gå upp 10k?)
Var bor du? (Du lär ju kanske inte hitta nån bil i din hemby, sök på angränsande län eller hela Sverige.)
Måste det vara kombi?

Andra preferenser förutom automat?

Jag skulle kunna gå upp 10 k,  jag bor i stockholm så finns en del bilar. Nej måste inte vara kombi. Kan vara lite vad som helst egentligen så länge det ser bra ut(förutom franska bilar) . Kan också vara en liten golf eller sedan. Har inte riktigt bestämt mig än.

Du kunde varit lite tydligare initialt så jag kan förstå irritationen hos andra.

Jag brukar rekommendera bilar som jag vet håller bra och ger lägre kostnader som ägare och eftersom jag själv kört Accord i 10 år så vet jag hur bra de är.

https://www.blocket.se/sodermanland/Hon … amp;last=1

Sedan finns det säkert mycket annat. Vidga vyerna lite.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Muttley
12 juli 2017 ·

Bilarx skrev:

caromania skrev:
Hur mycket pengar har du? (Nuvarande skulle du ge 40k för, kan du gå upp 10k?)
Var bor du? (Du lär ju kanske inte hitta nån bil i din hemby, sök på angränsande län eller hela Sverige.)
Måste det vara kombi?

Andra preferenser förutom automat?

Jag skulle kunna gå upp 10 k,  jag bor i stockholm så finns en del bilar. Nej måste inte vara kombi. Kan vara lite vad som helst egentligen så länge det ser bra ut(förutom franska bilar) . Kan också vara en liten golf eller sedan. Har inte riktigt bestämt mig än.

Varför inte franska?  Har du kvar fördomarna mot franska bilar?  Om du går upp 10-15000 kr så får du en renault megane -10 och nyare vilket är avsevärt mycket bättre bil än den du redan tittat på..

Tips,  vill inte bilhandlaren ge dig någon form av garanti så betyder de att du bara ska skippa objektet.

För den var inte mycket billigare än de flesta på blocket.

it_mutt Avstängd
12 juli 2017 · 10 388 Inlägg

Evildan skrev:

it_mutt skrev:
40K för B5:an är ordentligt i överkant...anser jag iaf.

Även den lilla detaljen vilken modell det gäller kan ju underlätta när man ber om hjälp.

Jag som missförstod ditt inlägg. Jag tolkade det som att det var den bilen det gällde. My bad.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Evildan
12 juli 2017 ·

it_mutt skrev:

Evildan skrev:

it_mutt skrev:
40K för B5:an är ordentligt i överkant...anser jag iaf.

Även den lilla detaljen vilken modell det gäller kan ju underlätta när man ber om hjälp.

Jag som missförstod ditt inlägg. Jag tolkade det som att det var den bilen det gällde. My bad.

Jag känner mig på intet vis tokigt behandlad av dig.
Med den trådstarten, vad är inte öppet för misstolkning? smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 juli 2017 · 17 473 Inlägg

Go tråd...

Nå, en VAG fsi med automat, hade inte heller lämnat garanti på den bilen. Något mer opålitligt i bilväg är väl svårt att uppbringa?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Presidento Of World
12 juli 2017 · 3 326 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Go tråd...

Nå, en VAG fsi med automat, hade inte heller lämnat garanti på den bilen. Något mer opålitligt i bilväg är väl svårt att uppbringa?

V.A.G med ecofuel kvalar nog in där :3

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
panda666
12 juli 2017 · 4 250 Inlägg

*Grabs popcorn*  Vill inte ts ha en prius? ska du med en jäkla tråkig gammal skit vag till? finns massor med prius för 40-50k, perfekt då alla är automat;)?^

Bilarx
13 juli 2017 · 25 Inlägg

panda666 skrev:
*Grabs popcorn*  Vill inte ts ha en prius? ska du med en jäkla tråkig gammal skit vag till? finns massor med prius för 40-50k, perfekt då alla är automat;)?^

Tycker inte prius ser något vidare ut, nån annan rekommendation?

Evildan
13 juli 2017 ·

panda666 skrev:
*Grabs popcorn*  Vill inte ts ha en prius? ska du med en jäkla tråkig gammal skit vag till? finns massor med prius för 40-50k, perfekt då alla är automat;)?^

Poppar du själv i kastrull?
Micropop?
Popcornmaskin?
Indianpop? ( får man skriva så? )
Går till biografen och köper en hink?

Evildan
13 juli 2017 ·
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang